10 dagen voor... Kerst.

Gisteravond vierden we met de hele bende "Kerstfeestcadeautjeseetmaal"!
Ja we weten het...
Te vroeg, veel te vroeg... wel 10 hele dagen te vroeg!
Reden : het enige moment om de hele bende thuis samen te krijgen dit jaar.
Gek gevoel was het wel maar zalig ook.
Een aanrader!

De kerstcadeautjes werden dit jaar ruim voor alle kerstdrukte aangeschaft.
Niks geen lange rijen aan de kassa!
Iets waar ik al jaren naar uit kijk.

Het kerstmaal is wel al op nu ...
Echt helemaal op!
Dat is op zich wel een beetje jammer.

Voor bij het apéritief werden 2 nieuwe receptjes borrelhapjes gemaakt.
Daarna aten we gele paprikasoep.
Hoofdgerecht :Hertenkalffilet met bospaddestoelen en aardappelgratin.
IJstaart (helemaal zelf gekocht)
Zelfgebakken koekjes en speculaasmousse bij de koffie.


De bende vond het lekker.
Van apéritief tot zoetje toe bij de koffie...
Unaniem lekker!
De receptjes volgen deze week nog.

Hou mijn blogje maar in 't oog!




De tafel werd kerstig gedekt...














Cadeautjes werden gekocht maar ook enkele zelfgemaakt.


Een Beanie voor schone zoon...
Die had er nog geen...
Hoe is 't mogelijk hé?

En op aanvraag met een fleeceke binnenin.
Lekker zacht!
Wel met een zigzagje stikken hoor ...
zoniet krakt je stiksel bij het uitrekken!






Een gekochte blikken doos werd bekleed met vilt.(3mm)
Het vilt vastgeplakt met lijm en daarna gevuld met een zelfgemaakt speldenkussen ( zie bij haken) en basis naaigerief.
Verschillende kleurtjes garen, schaartje, lintmeter, kopspelden, naalden, veiligheidsspelden, knoopjes.
De kleine doosjes werden een beetje opgefleurd met bloemetjesplakband.
Grote dochter was er blij mee...
Dat was een meevaller!























Er werden "pannenbloemen" geknipt uit vilt voor grote en voor kleine dochter...
(zie eerder bericht bij snel klaar)



Op Kerstdag zelf vieren we traditioneel nog met de familie van de echtgenoot.
Ook met lekker eten, ook met pakjes...

Aan sommige pakjes wordt hier thuis nu nog naarstig gewerkt...
Maar we hebben nog 9 hele dagen!
Het is wel voortmaken geblazen...














En gedurende de te vroege kerstdag,
hield ons Brune flink de wacht bij de kerststal.
Wachtend op de herderkes met hun schapen.
Denk ik!

Reacties

  1. hahaha de foto van Brune is helemaal het einde♥♥ wat enorm gezellig de tafel zeg en wat een leuke dingen komen er nog meer mijn neus voorbij ♥♥ helemaal speciaal voor jullie een eerdere kerstdag !! ik zeg top liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooo jij bent al helemaal klaar voor kerst! En de hanger gaat morgen op de bus. Wat een enorm leuke hond heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele dikke dankjewel Lien! Ik hou de postbode in de gaten! Spannend!

      Verwijderen
  3. Zo gezellig, ik krijg zin in kerstmis zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig dat de kerstsfeer er toch in zat. Je bent erg druk geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat een Top..... -ontwijk de december stress- ......Tip.

    Voortaan Sinterklaas vieren in de zomer? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HayHay!
    Dat ziet er heerlijk uit!
    En je hebt prachtige cadeaus gemaakt!
    Heel leuk allemaal :-)
    Ik lees net op mijn blog dat je geen volger kunt worden.
    Een tijd geleden heb ik mijn blogadres veranderd misschien dat het daar door komt. Heb je al geprobeerd om op mijn blog in de rechter kolom op volger te klikken? Ik heb google+, friend connect en bloglovin.
    Heel gek want je staat wel tussen mijn volgers...
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto, de hond bij stal... echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uw hapjes lijken top ! Hier wel kerstdiner op kerstdag en moet de menu nog maken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die waren echt top! Zelfs het kroost vond ze lekker en dat! DAt wil HeeL WaT zeggeN!

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.