De logé

Hij is er nu al even...
Eigenlijk is ie al weer bijna weg.
Morgen om precies te zijn,
gaat Monsieur Pinot
terug naar huis.

Ik ging over hem bloggen!
Ik weet het.
Maar geef nu toe...
Hoe maak je mooie foto's bij dit snertweer?

Het was een dikke tegenvaller dat weer.
Voor mij,
maar ook voor de logé.

Bij mooi weer mogen de honden in en uit lopen
maar met deze natte moddertoestanden,
wil ik dat echt niet.
Dus  12 vuile poten
die ik al ontelbare keren heb moeten afvegen.

Vanuit de tuin
via de bench om op te drogen...

Beide partijen hadden het zich wat anders voorgesteld.

Het is ne schat de Pinot!.
Ne goedzak tot en met.
Een prachtkarakter!
Dat kan ik niet ontkennen.
Maar wild
en onstuimig
en een ietsiepietsie (veel) vernielzuchtig... (zucht)

De echtgenoot wordt gek
(en dan heeft hij nog niet eens alles gezien!!!)

Ons gazon is geverticuteerd,
er zijn extra plantgaten
voor als we nog eens een keertje wat willen planten.
Dus behulpzaam is ie wel, de Pinot.

Brigitte,
Ik durf het bijna niet zeggen...
Maar hij heeft de bosgeranium ontpot.
Ik heb die nog net kunnen redden (oef)
Hij staat nu heel  hoog en veilig weg.

En net ontdekte de echtgenoot dat
de hendel van de Feeling er ook aan heeft moeten geloven.
De echtgenoot vond dat totaal niet grappig.

Diep in zijn hart vindt de echtgenoot honden al helemaal niet nodig.
Ene dat was nog ça va.

De Loeba is er dankzij heel veel zeuren van mij bijgekomen.
Twee is dus eigenlijk al te veel.
En nu nog ne logé!
De echtgenoot telt af.
Ja, ik zeg het eerlijk...

Maar de Loeba en de Pinot, dat zijn dikke vrienden.
De Pinot vindt Loeba geweldig!
Zo schattig hoe hij achter Loeba aanhuppelt.
In volle bewondering voor wat die wel niet allemaal durft!
Ons Brune?
Die is niet interessant.
Te braaf, te rustig...
De Pinot vindt ons Brune een flauw Mie.

Binnen zijn Loeba en Pinot niet te doen.
De Pinot laat Loeba geen seconde gerust.
Energie dat die heeft!
De vriendin gaat er nog wat mee te stellen hebben!

Er wordt  hier onafgebroken "gefikfakt".
De meest ingewikkelde judogrepen worden hier getoond.
Tot de echtgenoot er ene vastgrijpt en in de tuin zwiert.


Effe rust!
En "alleen in de tuin" vindt Pinot niet leuk.
Dus worden er gaten gegraven
en
hendels kapot gebeten!
Ah ja, ge moet toch iets te doen hebben!

En intussen ligt die van ons een beetje depressief te wezen
omdat hij niet mee buiten mag.


















Het uitlaten is ook al een heel gedoe met dit weer.
Modder in dat bos jong!
In geen maanden was het zo erg.


Foto's trekken met één hond aan de leiband... ook niet echt te doen.














Zie toch ne keer wat een schatteke!




Het regent nog steeds "ouwe wijven" !
 (waar halen ze die uitdrukking in hemelsnaam?)


En opklaringen zitten er niet in...




Dus laarzen en regenjas aan
en hup nog eens naar het bos met de drie rakkers... :(
Dikke feest!

Geef mij toch maar vlug weer wat zon!



Reacties

  1. vinde gij oude wijven plezant? nee hè
    awel zo ne regen is ook niet plezant (geen idee dat dat daarvandaan komt, maar dat zou ik de kinderen in de klas wel durven wijsmaken haha)
    in elk geval: ik heb ze maar een kort dagje ontmoet, uw honden (en man) maar ge beschrijft het schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gij hebt "nenduzendsteluk" gehad maandag... Had je door dit weer moeten fietsen dan waarde zeker een verzopen kat geweest!
      En met uw weekje aan zee? Ook dikkementchance!
      In Limburg zeggen ze " ge moet nie schoon zijn om geluk te hebben maar het helpt!" ;)
      Ik ben diene regen zo beu als kou pap jong! :(

      Verwijderen
    2. allé allé, het is de moment om te haken (lekker gezellig binnen achter de stoof) op nog een pop te maken of ...oké grote kuis te doen of uwe vriezer uit te kuisen ofzo, al die dingen die ge niet doet met goed weer, want dan bent ge liever buiten, vanaf morgen beterschap: we gaan nog roepen op regen!! ik heb dat vorig jaar ook gezegd en gelijk gekregen :-) caravan ok?

      Verwijderen
  2. pfft amai jong, volgens mij is dat toch zwaar afzien, zo'n 12 poten proberen proper te krijgen voor ze binnenstormen...
    Liever een klas van 30 bengels dan 1 hond voor mij ;-)
    Dat de zon maar rap terugkomt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pffft 12 modderige poten, rotweer !
    dat het zonneke maar rap terug schijnt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lap !,
      eerst lukte het niet om een reactie te plaatsen, en nu staan er ineens twee...
      allemaal de schuld van de regen, ik zeg het u ....

      Verwijderen
    2. Voilà ge zegt het.... ik wil zohooooonnnn!!!! (dat is limburgs voor zon! ha)

      Verwijderen
  4. hahahaha wat vertel je dat grappig :-)
    tja dieren hey, zo lief, je krijgt er zoveel van, ja ook last hahaha
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha,
    Ik ga maar eens boodschappen doen door die oude wijven.......
    't Is hier net zo erg als bij jullie! Ik heb alleen geen honden.
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, die regen...ben al flink nat geweest op mijn veloke maar nat met honden lijkt me nog erger...Moed houden , ooit houdt het op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Monsieur Pinot ma gij ziet er een schatteke uit !!!
    Daarjust mij wel efkes een breuk gelachen met uw heel verhaal :-). Het gazon geverticuteerd en plantgaten bijgemaakt ! Hihi, en gelooft uwe man dat als ge daar zo ne schone uitleg aan geeft ?
    Drie stuks woefkes is te veel hé... Heb het hier ook jaren gehad, maar hoe graag ik ook honden zie, dat nooit meer... Ene per keer is genoeg.. Vooral als het regent is het nie te doen (de keuken werd hier telkens herschapen in een modderpoel...). Plus, met ne beagle erbij, hier was het zelfs geen kwestie van plantgaten, dat was ne tuinarchitect. Buxussen van 30 jaar oud volledig uitgraven (tuin was nie naar haar goesting ingericht ;-))
    Maar ne hendel van de Feeling afgebroken ?? Hoe kon Pinot daar aan ??
    De man zal gelukkig zijn als de logé weg is....
    En dat het ma rap stopt met regenen, ik ben dit zo moeeeeee dit weerke !!
    Xxx, en een aaike voor de drie schatjes daar bij u :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet afgebroken Ingridje...opgeknabbeld! :(
      Ma als ge 't niet weet ziet ge het niet... allé bijna niet... ;)

      Verwijderen
    2. Opgeknabbeld dan nog... Ge moet dat beesteke wel eten geven hé ;-)))
      Ofwel is het iets typisch voor zwarte labradors ? Hier loopt er ook nog eentje rond die in haar jonge jaren één hobby had : afstandsbedieningen den hof in dragen en opknabbelen... Geen gsm's, mp3 spelers of iets wat er op leek, nee, alleen afstandsbedieningen... Tientallen... Grmbl....

      Verwijderen
  8. goh, met 3 honden, ik begrijp de echtgenoot wel een beetje. En niet te geloven dat Brune er in alle omstandigheden zo rustig blijft. Maar voor de 2 andere rakkers zal het binnen of buiten toch wel een feest zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjongejonge, wat ben jij druk geweest met je logé, kan echtgenoot wel een beetje begrijpen, vooral de hendel, oei! Dat Pinot dan zo " meedenkt" met tuinieren, dat is dan weer "fijn" ;), hij kent alleen niet zo zijn grenzen, maar hij ziet er wel adorabel uit, moet ik eerlijk bekennen. Geniet van de rust zo dadelijk, weer met 2 honden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahaha de echtgenoot lijkt wel ene beetje op die van mij. Terwijl ik dol ben op zotte en dolle honden, heerlijk! Heb dus ook genoten van je verslag en een verticuleerhulp, koesteren!!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kriske schat,
    dat was weer lachen.
    Gelukkig is de monsieur bijna parti. Je hebt dan ook ontstellend veel pech gehad met het weer, zeg. Die oude wijven, dat begrijp ik ook niet, die zouden eerder heel droog dan heel nat moeten zijn, toch?

    Die hendel, zeg, ooooooooh, niet goed!

    en mijne bosgeranium bijna soldaat, evenmin goed.
    Gelukkig was er jouw tegenwoordigheid van geest (zo kennen we je alweer)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zonet opgezocht:


    Het regent pijpenstelen komt volgens Ewoud Sanders van het NRC van: Harde regen, die in rechte stralen neervalt, stralen die lijken op de lange witte stelen van de Goudse pijpen. Die stelen waren heel rank.

    Het regent ouwe wijven is qua betekenis moeilijker te traceren. Wel duikt het bijna overal op in het plaatselijk taalgebruik zonder dat de exacte betekenis duidelijk wordt. Het lijkt in die zin erg op "It's raining cats and dogs".
    In het Woordenboek der Nederlandsche taal staat onder regenen: Ik ga toch; al was het noodweer, al regende het oude wijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha zo kennen we de lector Nederlands dan weer...;)
      Ik ben ook nog eens gaan zoeken... het staat in de woordenboek en daarnaast staat ook "het regent bakstenen"! Dat is al helemaal vergezocht. Nu die Engelsen met hun katten en honden! Die moeten oppassen! De krijgen Gaia op hun dak! ;)
      En weet je wat? Het regent alweer vandaag! grrrr!

      Verwijderen
    2. "het woordenboek!!!!!!" Doeme toch...

      Verwijderen
  13. Hahahahahaaaa!
    Sorry... ik mag eigenlijk niet lachen, want ik weet maar al te goed hoe wat de combinatie hond+onstuimig+regen+modder op kan leveren...
    Maar ik was een beetje depri toen ik de pc aan zette en jij hebt zowaar een hele grote glimlach op mijn gezicht doen verschijnen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, je had die Pinot bij ons mogen droppen ! Hier zou hij naar hartenlust gaten mogen graven want van een tuin kunnen we hier nu nauwelijks spreken. 't Is hier weer wachten tot ze nog eens voortdoen en dat onkruid dat hier nu welig tiert zou hij gerust eens mogen verticuteren ;-). 'k Vrees alleen dat de poezen wat minder enthousiast zouden zijn.
    Die Pinot kan wel heel onschuldig kijken. Daar kunt ge nu toch niet boos op worden he !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, ja je moet dat beest wel eten geven idd, moet ie ocharme al hendels eten :)
    Maar ze zien er allemaal echt wel schattig uit, bij een ander vind ik dat allemaal zo lief en schoon en tof maar ik heb ze toch liever niet in huis dus ik kan uwen echtgenoot wel snappen.
    't is in elk geval droog geraakt ondertussen maar of het lang gaat duren, is de vraag ...

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een beetje zon zou wel fijn zijn. 8 modderpoten is wel wat veel van het "goede".

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha heel vermoeiend zo'n oppashond.
    Lag in een deuk van het lezen, ben blij dat ik Pinotje niet in huis heb.

    Meteen besloten heel tevreden te zijn met ons ' ene hondje ' die niet zwemt en niet naar buiten wil als het regent, blijkbaar heeft ze een grote blaas en veel geduld want ik loop echt nooit in de regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha, ja met een hond maak je soms wat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, heerlijk verslag!! Sorry dat ik hardop lach, maar ik krijg daar altijd meteen beeld bij ;-)
    Jouw echtgenoot zal wel een leesbrilke nodig hebben dat je het allemaal zo klein typt ;-)
    Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sorry, maar ik moet er ook om lachen, zoals jij het beschrijft. Monsieur Pinot zal gedacht hebben: Ik heb ook vakantie. Dat is lol maken, een putteke hier en een putteke daar... nu nog ergens mijn tanden inzetten als blijvende herinnering... gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag bi, foei mij uitlachen! Van je familie moet je het hebben... ;)
      Ik weet intussen wie er achter "bi" schuilt! Tof dat je mijn blog volgt!
      grtjs

      Verwijderen
  21. Dag Onliemie hopelijk was het niet te ingewikkeld wie bi is.
    Ben grote fan van je blog, ik lees hem met plezier en je zet er ook nog mooie foto's bij. Doe zo voort. Veel liefs en een dikke knuffel gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Extra plantgaten, dat is toch handig??? :-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lord Bubuza is spiritueel begaafd en hij verdient het om door de wereld erkend te worden omdat hij perfect is in het helpen van mensen met relatieproblemen met zijn betovering. Ik stuurde mijn vrouw inpakken omdat ik haar afsneed door me te bedriegen met haar ex-vriendje, ik was gewond maar ik wilde haar niet aan hem verliezen, dus ik zocht hulp op internet en ik zag mensen getuigen en Lord Bubuza bedanken. Sommigen bedankten hem voor het herenigen van hun relatie, het annuleren van een scheiding, het winnen van de loterij, enz. Dus nam ik contact met hem op en vertelde hem mijn huwelijksproblemen. Hij reageerde en beloofde me te helpen met zijn betovering, ik gaf alles wat hij vroeg en ik was overweldigd omdat mijn vrouw huilend terugkwam en me op haar knieën smeekte om te vergeven en haar terug te accepteren en sinds ik haar heb vergeven, is ze gestopt met vreemdgaan. Lord Bubuza kan u ook helpen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.