Er waren eens vijf ...



Van dit...

En dit....



Maakte ik ...  



                                                              vier keer vijf ...






Kakelende kippetjes....

... bengelend aan een stokje!



Cadeautjes met een heel klein beetje (ahum) symboliek
voor een fantastische blogmeeting!





Patroontje Kip :

Vertrek van een driehoek en rond de punt wat af zodat de kip ook kan zitten.
Snaveltje, lelletje en pootjes + kam : makkelijk zelf te tekenen. (zie foto 2)

Kippetjes gemaakt uit 3mm dik vilt  (Stoffenspektakel)
Pootjes en kam : knutselvilt Action en Veritas.
Wiebeloogjes : Action
Alles wordt met enkele steekjes genaaid behalve oogjes, snaveltje en lelletje.
Die worden geplakt!



Reacties

  1. Haha!
    Ze zijn vooral leuk als ze zitten, eh?
    Ik heb net nog eens naar de mijne gekeken, geen van de vijf heeft dezelfde blik.
    Er is er eentje bij die heel erg loenst, en ook eentje die er wat angstig uitziet.

    Lekkere kippen.
    Zo, en nu ga ik op stok.

    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die angstige? Dat ben ik!
      Die loenst? Die heeft te veel Cava op!
      Ik heb het niet geprobeerd maar misschien passen ze wel over een eitje aan de paastafel?

      Verwijderen
    2. En ik heb er eentje bij zitten die compleet scheel is hihi... Heb al eens aan haar koppeke geschud, maar ze blijft scheel... Ocharmekes ;-)
      En mijn kippetjes blijven schoon aan hun stokske hangen zunne, fijn samen, dan kunnen ze "een klappeke" doen. Op eitjes zitten, tsss tsss, ik ga die beestjes toch niet doen werken zeker !

      Verwijderen
  2. Ik vind ze schitterend, die kippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan, vooral mooi tegen een witten muur.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk gedaan! En de symboliek straalt er van af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk vrolijke kippetjes!
    Daar word je toch blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg leuk en passend bij de gelegenheid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, een blog-kippetje met teveel Cava op?
    Daar wil ik de volgende keer bij zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HayHay!
    Wat zijn ze leuk!
    Wat een gezellige en vrolijke kippenboel!
    Om blij van te worden :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel origineel cadeau!
    Ik word er meteen vrolijk van, heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn suuuuuuperleuk!!! btw, je hebt nog het patroontje van dat geurzakje tegoed, ik moet er eerst nog een paar maken als kadootje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.