Sojavanille met rode vruchten en meringue.


Een dessert waarmee ik de laatste tijd enorm scoor.
Ik moet eerlijk zijn.
Het is een recept van mijn schoonzusje.

Het is heerlijk!
Oogt mooi!
En, het belangrijkste, super makkelijk!

Rode vruchten met vanillesoja...

Ingrediënten 4 personen :

Soja vanille (1pot)
Aardbeien (2 bakjes)
Frambozen of Braambessen.
Bosbessen
Meringue  (witte maar nog beter roze)

Op een mooie schotel de vanille soja uitscheppen.
Daarover een laagje van 1 bakje gemixte aardbeien (coulis)!
Hierover een laagje verkruimelde witte meringue.
Dan strooi je hierover een mengeling van aardbeien, bosbessen, braambessen.
Hierop zet je nog een paar toefjes roze meringue als versiering.

Voilà klaar!
Is dat nu niet simpel?

Alles goed koud serveren is ook heel belangrijk!
En pas op het laatste moment klaarmaken.
Anders wordt de meringue te zacht.
Maar het gaat heel snel.
Zo serveren en aan tafel uitscheppen in kleine schaaltjes!



Smakelijk!









Reacties

  1. Ziet er mooi en lekker uit. Nog nooit iets met soja vanille gemaakt en die meringue, nog nergens gezien. Maar ik heb er ook nog niet op gelet.
    Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En het is lekker - ik ben getuige :-) !
    De light versie van Eton mess ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad want die Eton mess is toch echt wel een "bom"!

      Verwijderen
  3. Dat ziet er heerlijk uit!
    Deze vers-fruit versie ken ik niet, maar als kind kregen we wel eens vanillevla met mooie meringues als toetje! Dat was altijd feest, en dit lijkt nog veeeel lekkerder!.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mjam, dat ziet er heerlijk uit! Enne...ons hondje komt woensdag, we tellen dus af! Spannend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm. En ze zijn nu te verkrijgen, hè! Die rode vruchten...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekkerrrrr... Lijkt denk ik een beetje op Eaton Mess?
    Soja vanille... nooit op. Maar zo te zien méér dan het proberen waard. Jummie!
    Het soort vruchten maakt denk ik niet eens zo veel uit. Rode vruchten zijn natuurlijk mooi om te zien, maar ik heb ook wel eens Eaton Mess gemaakt met banaan. Dat was machtig, maar ook erg lekker. Of met kersen... Of met perzik... Of kiwi! Lekker fris in combinatie met zoete merengue! Oooohh... nou kan ik alleen nog maar aan toetjes denken... :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben, net zoals Ingrid, bevoorrechte getuige: het is intens lekker.De meringue smelt op de ton, de pudding is behoorlijk zoet, en de vruchten maken het helemaal af.
    Heb hem ondertussen ook al gemaakt. Inderdaad zeer eenvoudig en lukt altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps, op de tong, natuurlijk.

    Meringue, smeltend op de ton, is volgens ambachtelijke wijze ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. kan je het ook met gewone pudding?
    lust ni zo graag die soya pudding
    maar het ziet er heeeeeel lekker uit
    ik lust dood graag mirenque

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er in ieder geval heerlijk uit! Ga ik vast eens proberen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 't ziet er geweldig uit!! Maar net te laat ik heb de laatste drie dagen niet anders gedaan dan gebakken en gekookt voor een desserten buffet van vandaag. Ik heb mijn kookboeken en meest gebruikte recepten niet binnen handbereik dus probeerde ik allerlei nieuws van het net. Het jouwe kwam net iets te laat. Maar het was hier lekker hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, ik heb gisteren ook naar mama gebeld, wat er nu juist in moest, want ga dat ook eens maken. Simpel en lekker en vrij gezond. Ik zie bij de reacties veel vla of pudding, maar t is vanilleyoghurt he, geen pudding. Kan allicht ook, maar zal wat zwaarder zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, het water komt me alweer in de mond ! Wat een heerlijkheid was dat ! Suuuuuuuperlekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooohhh.... "Keukenpriiiinssss, kom eens gauw kijken.... Dat vind jij vast heel lekker, toch? Wanneer ga je dat maken???" Je moet zulke dingen tactisch brengen, hè ;) En er niet bij vermelden dat je zeker zult helpen het op te eten, haha! Looks delicious!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.