En wie kraait daar ....?


Ik had het al stillekes in de mot!
Er was een Dachshundpakje onderweg naar huize Onliemie.
Voor de Feestbeer!  
Mie, de Feestbeer!!
Curieus dat ik was...
En dat pakje liet maar op zich wachten.
Brigitte zelf begon zich ook al zorgen te maken.
Doemscenario's over, 
"door een nachtelijke blogster" getraumatiseerde postbodes,
werden al geopperd...

Maar hoera!
Wat zat er vandaag in de bus?

Een "helemaal op z'n dachshunds"-pakje!





En wat zat daar nu in?
Tadaaaaa....

Een haan!

En niet zomaar een gewone haan!
Pas op : 
Een echte Tanzaniaanse haan!
En gene stille!
Ne klapwiekende kraaiende haan!
Ik ga daar nog wat mee te stellen hebben!


Eigenlijk zelfs meerdere Tanzaniaanse hanen!

Samen met dat originele Tanzaniaanse hanenstofke
nog 2 andere leuke!

Wat een geluk dat ik net nu die goede voornemens bedacht heb!
Nu heb ik mooi de tijd om daar iets leuk van te maken.
Nog even bedenken wat!
De haantjes worden al zeker in een kussen verwerkt!

                                                                Dankjewel Brigitte!







Maar dit was niet het enige pakje deze week in de Onliemiebrievenbus!
Het werd een echte verwenweek.



                                                 
                                                      Dit vind ik echt zo schattig.
                                                     Superhandig ook bovendien.
                                                               Zo'n naaldenetui.
Gedaan met je rot zoeken naar naalden tussen de kopspelden.


                                                               Katrien  en Brigitte,
    nen dikke mercie hé dames!


Wat mijn eerdere goeie voornemens betreft.
Ik moet zeggen ...
Het lukt!....Het lukt redelijk! 
Ik doe mijn best, maar 't is zwaar jong!

Alleen pas na 10 uur in blogland geeft stress!
Ik krijg niet meer alles gelezen.
En dan nog overal reageren is ook niet meer te doen.
Stress!

Dus  heb ik dit voornemen een beetje bijgestuurd.
's Ochtends voor 8 uur kom ik ook nog even bij jullie kijken.
Tja...


En  nu wat het wasmiddel betreft!
Maken dames!
Het werkt echt!

De echtgenoot heeft nog steeds zijn twijfels.

"Bij "procter en gamble"  werken een hoop mensen in het labo", zegt hij.
"En die zijn allemaal bezig met wasmiddelen nog beter te maken.
En gij, gij zet u hier achter uw vuur, gooit ebeke zeep in ne liter water,
roert ewa tot dat kookt, gooit daar nog wat water bij, nachtje laten staan,
en voilà... 
En gij denkt nu dat dat even goed is als een echt wasmiddel?
Ik vraag me af wat die mannen dan in dat labo staan doen?"

Zou hij gelijk hebben, de echtgenoot?

Ik vind nochtans dat mijne was proper is!
Proberen jullie ook eens en weet het me dan eens te zeggen!









Reacties

  1. Nou wat een lieve dames!!! Mooie cadeautjes. Wat een verwennerij zeg. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehe! Wat een opluchting!
    Blij dat mijn haan bij jou is geraakt!

    Veel plezier ermee,
    ik zie er inderdaad ook een kussen in. Je kan hem gewoon in het vierkant met stof en al uitknippen, of je kan hem ook ergens op appliceren (als je de haan zelf uitknipt) of:
    je kan hem uitknippen en als knuffel opvullen.
    Of: als je ooit echte kippen krijgt van de echtgenoot,
    maar niet het gezever met nen haan erbij wil , dan plak je deze op hout en een stok eronder en dan denken de kippen dat er een haan in hun kot zit, en dan zijn die weer content.

    Fijne avond nog.

    Voor 8 uur 's morgens? Allez, jong!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kwart na 7!!! Goed hé van me! Ja de haan als knuffel....goed idee!
      Maar eerst komt hij op een kussen! De kussengekte heeft hier intussen ook al toegeslagen... lijkt me heel erg besmettelijk! Misschien komt dat wel door het Dachshundkussen in onze living dat zijn (haar?) stralen uitzendt ..... "jij zal vanaf nu kussens aanbidden, jij zal ons aanbidden!!!!"
      In ieder geval 't heeft gewerkt!
      Hou mijn blog maar in 't oog...(dit weekend effe helemaal blogstilte).

      Verwijderen
    2. Brigitteke, efkes terloops, schone dachshundstempel !!

      Verwijderen
  3. Leuk dat je creatieve brein meteen gaat draaien als je een 'onderdeel' krijgt.
    Lief van B en K.
    Die echtgenoot heeft een punt....of zou de labo alleen maar een onderdeel van de grote geldklopperij show zijn?

    Hoe zit dat met vaatwasmachine tabletten kunnen we daar ook niet zonder? Al dat glansmiddel spul op je servies...dat komt allemaal met eten en drinken bij ons naar binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de afwas is er wel een middeltje... voor de vaatwas nog niet gevonden! Ik hou je op de hoogte! :-)

      Verwijderen
  4. goedemorgen, leuke spulletjes gekregen zie ik. En graag gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjieken haan !!!
    Nu, wat betreft Brigitteke haar voorstel om hem ooit eventueel in het kiekenkot te hangen als er kippetjes maar gene echte haan komen, nie doen !
    Kiekens zijn vele gelukkiger als ze "vrouwen onder elkaar zijn". Ne vent en een hoop vrouwen, da's niks als miserie. Vraag maar aan mijn kiekens. Die waren wreed content toen ik hunne haan, na een jaar van echtelijke agressie in het kot, tot vol-au-vent heb verwerkt. Veel hogere eierproductie na de exit van de tiran ! (En de vol-au-vent is in de groencontainer belandt, na zes uur sudderen op het vuur kreeg ik de tiran nog nie mals).
    Met de mannen niks als last ;-)
    Het wasmiddel staat hier nog op het toedoelijstje ! Hoog bovenaan zelfs. Vraagske, waar koop ik die zeepvlokken eigenlijk ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen hoor dat wasmiddel! En dan uw gedacht geven hé! Ik kocht de vlokken bij Aveve maar ik ne goeie Delhaize hebben ze dat ook hoor... en dan lavendelextract in 't Kruidvat! Maar dat gaat wel het eerste zijn dat ik volgende keer van de Provence meebreng. Dat is daar toch vele betere!
      Jammer van de vol-au-vent... er gaat toch niks boven een mals kieken! ;-)

      Verwijderen
  6. Ik denk dat de marketing afdeling bij proctor and gamble veel groter is dan de onderzoeksafdeling. En dat die onderzoekers niet bepaald zoeken naar "iets beters om de maatschappij te dienen", maar eerder "iets nieuws dat we weer kunnen verkopen".
    Bij P&G ken ik niemand, maar ik ken wel een bio-ir die bij de KUL gedoctoreerd heeft over eiwitten in cake. Dat was een project ism de industrie, want eieren zijn te duur blijkbaar, dus ze wilden die vervangen door iets anders... Nogal essentieel in cake. Ze heeft een heleboel cakes gebakken en onderzocht, met vervangers, maar NOOIT opgegeten, wegens kankerverwekkend... (ze gingen die stoffen niet gebruiken uiteraard, maar toch, ik vind het absurd om de eieren te willen vervangen). Om maar te zeggen dat onderzoek tegenwoordig eerder gaat over "hoe kan het goedkoper om nog meer winst te maken" en niet over "hoe kan het beter."
    En ooh, ik zag die leuke naaldzakjes al verschijnen bij Katrien, jij bent één van de gelukkigen. Mooi hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal dit ne keer aan ome Jan laten lezen !!!! Ik bombardeer hem plat met deze goeie uitleg!

      Verwijderen
  7. Was al een jar met zelf gemaakte wasmiddl, heb mijn eigen lab hier aan de AGA en......ben nog steeds happy! Zelfs d vieze hondenwasjes draaien schoon! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en hoeveel doe je er dan in? bij mij schuimt het niet en durf er ni te veel in doen

      Verwijderen
  8. Wat heb je leuke cadeautjes gekregen...vooral het naalden-etui vind ik heel mooi.
    Het was,iddel maken staat op mijn to-do lijst, maar die is lang joh... Dus het kan nog even duren...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel héél erg verwend, Pas maar op, dadelijk moet je dat verwennen ook op een laag pitje gaan zetten, ;-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lucky you ! Zo'n leuke cadeautjes !
    Met dat wasmiddel ga ik zeker ook nog aan de slag ! Het maakt me veel te benieuwd, nu ge er zo over stoeft en ik er ver bijna nieuwe nodig heb !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke cadeaus!!
    Daar ga je veel plezier van krijgen.
    Ben benieuwd waar de haan belandt. In ieder geval niet in de vol-au-vent whahahaaaaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat etuike is echt supper mooi
    leuk
    ik probeer ook minder op internet maar mij lukt het ni zo goe :(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb mijn twijfels over uw voornemen...ik vrees dat ge gewoon nachtje gaat doordoen gij ....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. denk het nie !ze houd vol, zie haar ook heel weinig op facebook.... begin ons chatten al te missen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Effekes de groetjes vanop het vakantieadres, krijg niet alles gelezen maar bij deze toch nog een teken van leven gegeven.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zit hier zo te genieten van je blogbericht en vooral al de reacties eronder dat ik eigenlijk niks zinnigs weet te zeggen, stom hé :-) Keitoffe kadootjes, maar dan ook wel voor een keitoffe madam volgens mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.