Een "Brigitteke" doen...


Dat gaan we nu een keertje doen zie!
Iemand van haar volgers noemde haar berichten "gezellig rommelig". :-)
Bedoeld als een groot compliment!  
Dat was wel zeker!
Wie haar volgt, snapt de beschrijving helemaal...!
En wie haar niet volgt...?
Wel ...Hoog tijd om daar snel mee te beginnen!


Rommelig gaat deze van mij worden! 
Daarvan ben ik nu al zeker.
Maar of het gehalte aan gezelligheid 
zich met dat van het Dachshundhuis kan meten,
valt vree af te wachten!
Want dat "hebde" in uw vingers of ge hebt dat niet...
Zo is dat!

 Dit weekend verwelkomde de "Lidl-villa"
haar eerste bezoeker.
Meteen een fotootje van onze eerste dappere!



Onliemie werd geveld door griep...
Brune en Loeba verveelden zich dood!
Maar dan echt steendood!
Ochermekes!
(Kuchkuchkuch)



De  housewarmingguirlande
werd nog een keertje voor ons eigen zelve gemaakt.
Bij het ophangen sneuvelde mijne "schonen engel" bijna!



Gelukkig was er lijm uit den Action voor handen .... Ahaaaa





en het engelenpolleke plakte 
 weer schonekes vast!



Scherven brengen geluk!
De griep was snel over
want....







Gisteren was er een blinddateblogmeeting.
Met Nana van "Tartelette Maison".

Ge gelooft me niet!
We spraken af in de "Opnieuw en co " in Lier.
Dat is een Kringloopwinkel.
Haha...
Aan de koffiecorner...
Spannend!
Maar zoals dat bij blogdates het geval is...
keigezellig!

We dronken koffie en aten lekkere door Nana gebakken koekjes!


Ik kreeg een cadeautje...
een zelfgemaakte kersthanger...
Mooi aan de donkere kast thuis.



oeps zelf stond ik er met lege handen...
enkel een zelfgemaakt kerstkaartje... :(
(verlegen, verlegen....)


We hebben heel lang gekletst en heel lang geshopt...
Tot over de middag!
De aankopen waren navenant!



Een kleurrijk tafelkleed...
Eerst gekocht voor het stofke
maar
achteraf
als zomers tafelkleedje
goedgekeurd!

Heel oud kan dit blik niet zijn...
maar toch wel grappig.




Belletjes.... heel veel belletjes.


Labeltjes...



Pas op en nu komt het...
De prachtigste kerstbollen ooit!
Nana dacht dat het plastieken waren!
Niet dus!
Chance dat ik ze heelhuids thuis kreeg! ;-)


 Vinden jullie ze ook mottig?
Nana wel...
De echtgenoot ook! :(


Daarna shopten we nog in de plaatselijke Albert Heijn.

Voilà het bewijs van de meest bizarre blogmeetplek ooit! 
Maar het was wel gezellig...
Een tikkeltje Hollands...
Zoveel Hollands dat we thuis 's avond boerenkoolstamppot aten.
Voor de allereerste keer!
Het receptje van de Meus... (weliswaar zonder al zijn vet!)
En lekker jong!











Mijn rommelige blogpost is nog niet ten einde...
Nu komt er iets zie!!!

Manmanman...
Nog verlegenderder dan ooit ben ik!
Zie nu toch ne keer hier!


Post !
Yeuhhhhhhhh Post!

En nu komt het!



Zie toch ne keer....
Maar zie nog ne keer vele beter..
Wa ziede nog?

En ieniemieniekleinallerschattigst dozeke!
En wat zit er in dat ieniemieniedozeke?

Dees wilde nie geloven!!!!
Echt nie!


Mohmohmoh...
Zie nu toch ne keer hier...
Zo een schattig ietsiepietsieminuscuulfijn sneeuwpoppeke.
Een hangerke helemaal van de hand van Ingrid herself.
Sjoeke!  Waar heb ik dat aan verdiend?
Nen superdikke mercie!
Een poen van hier tot in Stokrooi!

Wie durft er nu nog beweren dat deze blogpost niet gezellig is?
Hartverwarmend (blog)vriendinnend!
Zo is dat...

Mijn week 
kan in ieder geval niet meer stuk!

:-))))))))

Reacties

  1. Geweldig fijn allemaal! Enne, die Ingrid is niet normaal getalenteerd he!?!!!
    Behalve de griep he, maar het snel genezen is dan weer wel fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rommelig? Het zou wat, tsss, je hebt gewoon superleuke dingen. Maar het allerleukst vind ik die kerstballen en dat kleine sneeuwmannetje van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is geweldig Kris, echt geweldig... wat een gezellige heerlijke post. Ik hou er van...
    Fijn dat je zo'n dag bent opgetrokken met Nana en je hebt leuke spullen gescoord. En wat kreeg je een prachtig kettinkje van Ingrid, die zo lekker aan het fimokleien is tegenwoordig.. dat heeft ze super mooi gedaan..
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euhm, wat is dat hier allemaal ? Ik raak den draad kwijt, en de kluts ook ....
    Hahah, nee zenne schattebollebouteke, zalige ala Brigitte blogpost !
    Dat niervormig tafelke intrigeert me wel, dat is design volgens mij.
    De kerstballen met de vogelkes zijn super !
    De post van Ingrid is nog superder !!
    En de heldhaftige echte vogel is het superst !!!
    Rap genezen hé !
    Kus x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou gij uw brievenbus ook maar in 't oog, sjatteke ;-)))

      Verwijderen
    2. Hela Killens! Wat is dit hier?

      Verwijderen
    3. Oeps ! Busted !
      Plagerij hé lieverd, en ik plaag alleen wie dat ik graag zie ;-)

      Verwijderen
  5. Whaaa, niks rommelig! Supergezellig!! Oh ik zag je mooie cadeautje al voorbijkomen op Instagram, heel erg lief zo'n mooie hanger.
    Niet gek dat je week niet meer stuk kan, je hebt zoveel leuks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoewiewawaar ? Kriske, zit gij ook op IG ? En ik vind u nie... Snif snif...

      Verwijderen
    2. Ik ben nie op InstagraMMM ... ah ik heb toch zo geen veegveegding meer!!!!! Remember????
      Maar Nana wel... daarom waarschijnlijk!

      Verwijderen
  6. Awel ik vind dat gij dat heel goed doet, zo ne dachshundpost :-) !! Ik heb wel mijn ogen moeten uitkijken naar wat er daar in die kringloopwinkel te vinden was !! De kerstballen, joenges toch, dat zijn párelkes !! En dat retro tafelke - dat is dé aankoop van het jaar !! Als ge dát in Tongeren of op het Vossenplein wilt kopen, dan zijt ge "gestriept" op voorhand ! Daar kennen ze de prijzen al héél goe van die retro spullekes...
    Ocharmekes, gij ook al ziek ?!? Hier ook ne zieke in huis... De Man (die dus aan het sterven is, ge kent dat hé...) met een vieze keel/longontsteking. Zo erg dat de normale antibiotica al nie meer genoeg bleken, dus nu met paardemiddel penicilline onder zeil. Voor ne keer mag hij klagen, 't is erg... ;-)
    En ben blij dat ge uw kerstcadeauke plezant vindt ;-)... Heb het nu al verstuurd zodat het zeker op tijd zou zijn (met die post van ons weet ge nooit !)...
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeioeioei... ne zieke man in huis! Da's werkendag dan! Verzorg hem maar goed... een longontsteking is wel het laatste dat ge deez dagen nodig hebt!
      Ik durf het bijna niet zeggen maar ik wou dat tafelke verven... de echtgenoot pitste mij bijna dood toen ie dat hoorde!!!! Hij is dus duidelijk ook fan! :) En bij deze ... het tafelke blijft zoals het is! ;-)

      Verwijderen
    2. Oeps nog vergeten.... ge hebt mijne dikke poen toch gevoeld????

      Verwijderen
    3. Ik heb het er nu nog warm van, van uw dikke poen :-) !
      'T is toch maar een klein prulleke, het sneeuwmanneke... Ik wou gewoon iets voor een paar blogmadammen doen die mij nauw aan het hart liggen (er zijn nog een paar sneeuw-fimo-mannekes onderweg...).
      En gij staat bovenaan dat lijsteke zunne sjoeke :-) !!!!

      Verwijderen
  7. Het is je gelukt! En hoe...een echte Brigitte post :-)
    Rommelig en gezellig van het begin tot het eind.

    Ben helemaal 'in to' de stofjes, op slag verliefd ♥ op je tafelkleed.
    Wat een leuke date had jij, in de kringloopwinkel en de supermarkt :-))))
    Lief cadeau had ze mee.

    En een Top cadeau van ons Ingridje! Zo'n mooie zelfgemaakte kaart, de Kerstman zagen wij al eerder in een blogbericht bij haar en nu ligt het in jouw handen. Hoe bijzonder is dat.

    De verveelde honden foto vind ik geweldig.
    Genoten van berichtje.
    Dikke kus van Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, zo'n rommelpostje hihihi! Net zoals bij Brigitte weet ik alleen niet meer waar ik op zal reageren... Elke keer weer naar boven scrollen... Maar goed; ik moest lachen om je vaatwas-blik, want hier is net een nieuwe vaatwasser geleverd. De oude had het na jaren trouwe dienst begeven. En zo'n ding kun je toch niet meer missen?? Dus ik ben nu even net zo'n blije huisvrouw als op dat blik :-)))
    Je bollen zijn prachtig! Hang je ze gewoon tussen de andere of krijgen ze een speciaal plekje?
    Gelukkig heb je je engel weer kunnen lijmen.
    En... Wat een lief cadeautje van Ingrid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ma, da vindekik niks rommelig aan. Das gewoon kei gezellig. Tof da ge hebt afgesproken met Nana, ik ben tot bij Rita geweest.
    Mercie voor uwe toffe blog en tot volgende week zeker. ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een fijne verjaardagsavond en vanzelfsprekend tot volgende donderdag!

      Verwijderen
  10. super veel vanalles en nogwa post. Maar gezellig is dat zeker. En dat laatste geschenkje is om jaloers op te zijn. De kerstballen zijn wel mijn ding hoor. Maak er nog fijne Kerstsfeer van de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Awel hé, ik vind aan deze blogpost ook niks rommeligs. ;-) En die kerstballen zijn enorm fotogeniek... ze zijn op foto véél schoonder dan in 't echt! Zo waar als ik Nana heet. Whoehahahaha! 't Was een fijne ontmoeting, zeker en vast. Van de week zet ik mijn versie op de blog. :-) En dan nog verwend met zo'n schoon hangertje. Lucky you, 't is eens wat anders dan Onlie Mie. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voel ik al een lichte jaloezie om de kerstballen??? Ik had je verwittigd! (proest!)

      Verwijderen
  12. joehoeoeoeoe met vlag en wimpel geslaagd en wat een leuke blind date!!!
    Ps mag Oscar jouw adres? Iets van een kerstkaartje enzo :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha koffie drinken aan de kringloopcorner, dat moet goed komen! Wat een geweldige ballen, nooit eerder gezien! Hopelijk ben je weer opgeknapt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whahahaha, lekker rommelig! Daar houd ik wel van :). Je kerstballen zijn echt helemaal het einde! Ik ben echt stikjaloers! O ik wou dat ik ze had gevonden :).
    Was je bij de albert heijn?! Hihihihi
    Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, toffe foto van het vogelke-met-maïskorrel-in-bekske ! Die weet voortaan waar ie z'n voorraadje kan droppen !
    Speciale kringloop daar in Lier, ongelooflijk wat jij daar allemaal op de kop kan tikken !! Wel plezant om op zo'n originele plaats te blogblinddaten :-)
    En hier al evenzeer in de wolken met het ienieminikerstmannetje :-)) Straf he, die Ingrid !



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeuhhhh en toen waren ze al met drie!!! :-) Supertof van Orenske!

      Verwijderen
  16. Zeg, Krissie, stop daar nu maar eens mee....binnenkort denkt iedereen nog aan slechts één ding bij mij :(
    (maar toch blijf ik ermee dat imperfectie de nieuwe trend is, wait and see)

    Ik ben helemaal overweldigd (echt) door je mooie foto's. De kerstballen zijn prachtig (helemaal mijn ding), de guirlande gezellig, de honden zielig(ik voel mee met hen omdat ze er uitgeteld zien en dat geldt momenteel ook voor mij), het retrotafelke retro, de Ingridsneeuwman aandoenlijk lief, de mees aan het huisje gewaagd, het Tartelettehangertje schattig (wat had ik graag ook de koekjes geproefd!) en je date TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Imperfectie... de nieuwe trend voor 2015! Is inderdaad zo.... de scheve borden van Naessens vliegen over de toonbanken en de mismaakte groenten in de supermarkten ook... hoorde ik gisteren op de radio! En wie is de trendsetter....??? Juist ja!!! Ge wordt nog nen echt BB....(bekende blogger!) of nee... dat zijt ge al! ;-)

      Verwijderen
  17. Oh, ik wist niet waar eerst kijken, wat een leuk blogbericht.
    Gezellige blogdate, de kerstballen zijn super en het tafeltje ook.
    De honden dromen misschien van een White Christmas.
    Nog een fijne dag,
    Martine
    PS : Ben langs geweest bij het postkantoor .......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik las gisteren op mijn werk stiekempjes jou blog! Maar de foto's wilden niet open, dat was gelijk mijn straf denk ik ;-) Dus ik had niet zo goed door wat voor leuke post jij gekregen had!!! Wat een lieverd is die Ingrid he??
    XX Esther (Jij ook hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat was idd een heel gezellige week en Hollands kan ook lekker/leuk zijn :0)
    de griep was wat minder maar die was snel over? Geluk gehad maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eerst Nana's verslag gelezen en dan dat van u.
    Tof als zo een ontmoeting helemaal de goede kant uitdraait! Mooie aankopen gedaan ook in de KW
    En vind nog altijd niet dat Brigitte "rommelig" schrijft :-) maar misschien zegt dat ook iets over mij.
    Heb van de week op stubru ook al gehoord dat imperfectie de trend wordt...Ik hoop dat dat op alle vlakken doordringt, dan ben ik goed af!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hou van Brigitteke's stijl, ik vind het allesbehalve rommelig, maar wel supergezellig!
    Awel, ik vind die kerstballen wel tof joh, zo origineel!
    Van het tafeltje ben ik ook enorm fan, dat zijn echt zalige kringloopvondsten hé als je zoiets op de kop kan tikken.
    En daarbij, dat is toch een keiplezante plek om af te spreken, goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Meid, wat schrijf jij toch gezellig! Heerlijk! Wat heb jij het leuk gehad, zo met je vriendinnen. Ik had er graag even bij aan de tafel willen schuiven. Super :-) En je ballen….. die zijn hartstikke leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. He Kriske:
    nu weet je het ondertussen, eh:
    IEDEREEN vindt "je ballen" leuk.
    (haha, altijd al geweten dat jij er zo eentje bent, mét dus)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens Nana zijn ze zelfs nog fotogeniek ook! :-) Nu gij!

      Verwijderen
    2. Zijn niet de meeste ballen best wel fotogeniek?

      Verwijderen
  24. Hihihi, hoe die honden daar liggen, geweldig!
    Gezellig zo'n van alles en nog wat bericht hoor :-)
    Die kerstballen zijn echt gaaf; maar die Ingrid sneeuwpopjes stelen toch overal de show!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huh?Ik heb dat de laatste tijd vaker, denk ik een blog al te volgen, maar nee hoor!
      Nou ja, bij deze dus ;-)....

      Verwijderen
  25. Ik hou wel van rommelige 'ditjes en datjes' blogposts!!
    Leuk hè, blogdates?! En in de kringloop, dat is de beste plek!

    Ow, enne, boerenkoolstamppot is THE BEST! Met rookworst. Yummie!
    Ik (maar ik ben dan ook nun Hollander) ben er gek op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je blog is fantastisch rommelig ik ben er gek op en ook op die van brigitte en nana,en zie boven de 40 reacties nou dat zegt genoeg ,stuur me maar vast je adres maak ik al een beginnetje als je veeg veeg terug komt van vakantie zal ie bijn a aan een jasje toe zijn,lieve groet en ja blogland is heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.