Een week met een groen einde en een vleugje cultuur...



Al bij al was het ondanks de "dipjes" toch een leuke week.

Donderdag tijdens het brei-en haakcafé
was er een  blogmadam extra!

Helemaal van de andere kant van het land
speciaal gekomen voor ons blogmadammen!
Ook wel een beetje omdat haar roots
bij ons in't dorp liggen hoor.
Dat vooral eigenlijk wel! ;-)



Nee, je moet niet naar mij zoeken op de foto.
Ik ben de fotograaf van dienst.
Ne mens moet slim zijn hé!
Herkennen jullie al de blogmadammekes?


Weer een beetje blinddaten en
weer keigezellig....
"tetterdetetterdetetter.......detetter!

Keitof om je in het "echtig" te leren kennen, Trui!



En verder...
ging ik tussen het getetter nog even naar een voorstelling.
Want ja, die kaarten hadden we al lang.


Echt een aanrader.
Een monoloog die je heel zeker aan het nadenken zet.




Ook dit is me gelukt!

Vandaag ben ik in de "bulk" supermarkt Robuust geraakt.
Met de dochters!

Eerst hadden we met ons drietjes een afspraak in een "bruidshuis".
Spannend... trouwjurkjes passen voor jongste!
En neem het gerust van me aan.
Dat is best moeilijk hoor.
Maar de kogel is door de kerk!
Het allerbelangrijke item is dus al afgewerkt! :-)

Omdat we dan toch in de buurt waren
combineerden we deze "passerij" met een
bezoekje aan Robuust.


Beladen als muilezels trokken we er met onze bokalen, flessen en potjes naar toe.

Het was super.
Echt!
Jammer dat het zo een eind weg is.
Daarom deden we onze inkopen een beetje in het groot.

Pasta, rijst, kikkererwten (voor falafel), noten, olijven, platte kaas, muesli ( suikervrij) met besjes,
kruiden, thee, honing...
en ook shampoo in een herbruikbaar glazen flesje.
Gewoon zelf te vullen aan een kraantje!
Ik had nog veel meer kunnen kopen,
maar het vraagt wat organisatie.
Ik ken nu hun aanbod en kan er volgende keer
een ietsiepietsie georganiseerder naar toe.

Als je in de buurt bent, zeker eens binnenspringen.
En allervriendelijkste bediening ook nog!



Voor de "Craftroom" maakte ik nog snelsnel een prikbord.

Met een vierkanten canvas uit de Action...
Ook hier weer gezondigd! 
Die zat in plastiek! :-(
Hebben jullie er ook al op gelet?
Alles zit in plastiek!





Hierop plakte ik volumevlies.
Daarover een lap stof die aan de achterkant met duimspijkers vastgezet werd.
Voilà!










De echtgenoot gaat dat mooi opgehangen.
Gaten boren is niet zo mijn ding.
Die foto volgt later...


Ook deze kringloopvondst kreeg  uiteindelijk zijn bestemming.
Een likje met "javandieverf!" ;-)







Ikeapotloodjes als houdertjes...
(noodoplossing maar wel een
milieuvriendelijke
omwille van het recycleergehalte!)







En... ziehier!



Mijn Washitapekes staan geëtaleerd!
(oeikes die zijn ook van plastiek!)




Het groene hebben jullie gehad!
Wat het culturele betreft,
dat moet nog komen!

Subiet gaan we naar De Koe in Lier
en morgen naar Wör in Belsele!

De krullenbol helemaal links is "liefjemuziekant van jongste"
en dus onze bijna schone zoon...


Een week met heel veel goeie en fijne dingen...
Een week om dankbaar te zijn...
Zelfs al waren er de dipjes!
;-)


Reacties

  1. 't was een hele gezellige haakavond. En ben super blij dat ik Trui eens in levende lijve gezien heb. En die rolletjes Tape!!!! super !!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er heel gezellig uit, jullie groepje, hoe kan ik weten wie wie is?
    (ik vrees dat ik alleen maar Vee, Carla en Trui herken...)

    die krullenbol oftewel toekomstige schoonzoon vind ik nergens (tenzij ik beter moet zoeken)

    En je craftsroom wordt er alsmaar beter op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je even naar Wör doorklikt, kan je filmpjes zien van hen... de muzettespeler is de toekomstige schone zoon!
      Katrientje staat nog mee op de foto en Danjel en nog een 2de Veerle... en ik... achter de lens! ;-)

      Verwijderen
    2. Ah!
      alweer te snel geweest.
      Ik ga meteen kijken.


      A propos, twee dingen van bij mij:
      1.Ik denk dat ik voortaan al mijn nieuwe cursustekst fotografeer, en dan jullie laat controleren. Best wel handig :)

      2.De stof van het olifantenkussen is in Londen in een oosterse winkel gekocht, daarom ruikt het naar patchouli oen wierook, de dochter wil het eerst laten klimatiseren en aan de Dachshundhuisgeur aanpassen voordat het naar bij haar komt. Ik probeer de Indische geur eruit te krijgen door:
      - er af en toe een kat op te leggen (ze willen niet maar ik druk ze zolang plat erop tot ze blijven, mmmmm een kat die zichzelf net heeft afgelikt ruikt echt super heerlijk, hopelijk klinkt dit niet gek),
      - er af en toe met mijn rug gaan tegen te zitten nadat ik pas uit bad kom en mijn hele lijf naar lekker Lushzeep ruikt,
      - er een aantal lavendelzakjes (die van in mijn kleerkast) op te leggen,
      - en er ook nog een paar stukken zeep bovenop te doen,
      - eau de toilette heb ik ook al erop gespoten (maar geen parfum want ze kan niet tegen TE straffe geuren)
      - er af en toe met mijn buik gaan op te liggen (zou dat helpen?)

      Misschien heb jij nog een betere suggestie?

      A propos, ik ben zonet uit curiositeit nog eens gaan snuiven eraan en momenteel is het best lekker: een snuifje (ver weg) patchouli, een whiff van Lush, vergelikte kat en ook de geur van gebak.... ik denk dat Kussen bijna klaar is voor Brussel.

      Verwijderen
  3. Amai zeg!!!!! Wat een heerlijke muziek om maar te luisteren, helemaal mijn ding!! Knappe krullenbol.. :-) :-) gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dan moet je binnenkort in Ham maar eens gaan kijken... daar treden ze ook op! :-)

      Verwijderen
    2. Folk in Ham: toffe muzikanten, veel volk en die zijn ook mooi gekleed. Je kijkt je ogen uit. Ik hou van folk en oude muziek zoals de Cantigas de Santa Maria (Alfonso X El Sabio 1221-1284)...
      Tot in Ham. gr bi

      Verwijderen
    3. Jammer maar naar Ham komen wij deze keer niet! Maar een volgende keer moeten we zeker eens afspreken! Zou plezant zijn om mekaar weer eens te zien! Dat is wel meer dan 35 jaar geleden denk ik! Niet te doen hé?

      Verwijderen
  4. Ge hebt gelijk, als ge er op let, merkt ge dat echt alles in plastiek verpakt zit... Triestig hé...
    Ik ben niet echt een geitenwollensokkenmadam, maar ik sorteer wel heel consequent, en ik kan me echt opjagen dat die vuilbak met restafval toch altijd zo vol zit... En dan doe ik zelfs nog mijn best om in de winkel bewust te kopen met betrekking tot verpakkingen...

    Ooooh fijn, bruidskleedje gaan kopen ? Da's altijd wel speciaal voor een mama hé... Niet dat ik uit ervaring spreek, maar ik zie het gezicht van mijn mama nog zo voor me, toen ik het mijne kreeg...

    En die winkel, Robuust, die ken ik nie... Dat wordt sebiet een bezoekje aan google (ah nee gewoon linkje klikken, zie ik nu...) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt leuk hoor die Robuust! Vol met allemaal gezonde spullen!
      En echt heel speciaal dat bruidsjurkje kiezen... ook al was het nu de tweede keer... Het blijft spannend! Maar ook keileuk...

      Verwijderen
  5. Dat heb je goed gedaan en heerlijk zeg zo n winkel ,en ja die action ,dat ingepakte allemaal weerhoud me een beetje koop er zo min mogelijk.en mooie oplossing voor de tape ,wel een mooi prikbord..lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja leuk man dat haakcafe zo leuk die bloggers bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eeeehh... Volgens mij ben je je dip voorbij? Wat een leuke post! Leuke belevenissen, mooie aankopen, spannende vooruitzichten, mooie creaties, het houdt niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, heeft ze al een kleed, ik ben nu al benieuwd! Je gaat het dan toch niet naaien ;-). En wat een leuk ding om je masking tape te etaleren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen hoor ... kleedje helemaal gekocht! Geen spanningen voor de mama! Doe me dat niet aan! :-)

      Verwijderen
  9. Haha, en ik zoeken naar de krullenbol helemaal links, op al je foto's, maar helemaal geen krullenbol te vinden. Tot ik de ingeving kreeg om even op Wör te klikken... en ja toen had ik het door... Die krullenbol..! Met het blaasinstrument... Leuk!
    Leuk ook zo'n brei- en haakcafé, ik ga elke eerste woensdag in de maand..
    En wat een mooi prikbord en je tapes zijn ook mooi uitgestald zo.....
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet echt een "blaas"instrument Mirjam. De lucht wordt er ingepompt via een blaas onder de arm... en zo'n ding heet een "muzette"! Voilà zie... ik wist dat vroeger ook niet hoor! ;-)

      Verwijderen
  10. Blij dat we jou een beetje met onze tetteravond uit het dipje konden halen! Zo'n avond is zeker voor herhaling vatbaar, helemaal ontspannen thuisgekomen hier

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben blij dat donderdagavond toch een beetje gezorgd heeft voor een beetje minder dip. Maar ik kwam dus wel héél speciaal voor jullie hé, en gelukkig lagen mijn roots dichtbij zodat ik kon blijven slapen :-) Ik vond het ook héééél tof om jullie allemaal in het echt te zien en voelde heel vertrouwd ... Ik denk dat ik mijn ventje eens naar de Robuust ga slepen, zeker ook helemaal zijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek hé dat vertrouwde? Dat is zalig aan bloggen... precies of je mekaar al jaren kent! Op naar een volgende keer hé!

      Verwijderen
    2. Ja heel gek. Het was meer een gevoel van "wat is het lang geleden dat ik jullie gezien heb" dan dat het de eerste keer was :-) Ik heb mijn bedje al weer gereserveerd bij mijn ouders voor een volgende keer, ik kom zeker nog terug!

      Verwijderen
  12. Volgens mij heb je geeneens tijd om in een dip te raken zo te lezen aan alles wat je hebt gedaan!! ;-)
    Ik "ken" volgens mij maar twee bloggers op de foto, Trui en onze slowcookende krullenbol.
    Lijkt me helemaal supergezellig, ik zou alleen mijn bol garen kwijt raken op de tafel volgens mij (zegt meer over mij trouwens dan de tafel ;-))
    Geweldig om te lezen weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijne ontmoeting in het brei- en haakcafé. Moet superleuk geweest zijn dat uitje met de dochters, de trouwjurk, de no-waste winkel... En die craftroom, echt whaw, zo netjes en kleurrijk. Is bij mij ondertussen anders.
    Nog een fijne zondag
    Ymmekes knuffels

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele leuke week was dit....zeker weten.
    Stiekem ben ik wel een beetje jaloers dat jij mee mocht met een bruidsjurk kopen. Met drie zoons zie ik dat niet gebeuren, :-(
    Maar een trouwpak is ook leuk, :-D
    Veel plezier nog verder en sterkte met het groene.
    Groeten Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er allemaal heel mooi, tof en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige bende! Ik herken alleen Trui en Carla...
    oh en die canvas, en de washitapehouder, en die poppen (zelf gemaakt of van tante Hilde?) en het gepimpte kastje en het gehaakte krukje...allemaal zo mooi! Waar is dat dipje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Aha!
    Bij "Wör" geweest en krullenbol gespot; Mooi en teder in close-up in het fragment van "Boerenvreugdh' (schrijf ik het goed?) 't Ziet er nen hele lieve uit! Zeg maar tegen de dochter dat ze goed heeft gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat prikbord das nu nog eens een goed idee. Ik heb denk ik ook nog zo iets staan. Misschien eens uitproberen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een toffe dingen allemaal ! Geweldig die bijeenkomsten met de blogmadammen. Ik zal eens binnenvallen met mijn mandarienenmasker ;-)
    We hadden het er vandaag nog over, over zo'n winkel waar je zelf je pottekes en flesjes kunt vullen. Ik zal het doorgeven aan de echtgenoot, dan kan hij eens langsgaan als hij van zijn werk komt.
    Dat washitapeding is fantastisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ahh, heerlijke foto van het crea-avondje!
    Van Robuust had ik nog nooit gehoord, tof dat jullie dat eens uitgeprobeerd hebben en dat je je ervaringen met ons deelt. Het interesseert me wel, je zero waste uitdaging!
    Je naaikamer wordt precies mooier en mooier met al die plezante aankleding!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.