Herhaling...



Elk jaar rond deze tijd is het hetzelfde liedje.
Twee jaar geleden vertelde ik het hier al
en ook vorig jaar kondigde de herfst zich zo aan.
Ik val hopeloos in herhaling!
Doch voor diegenen die het nog niet wisten...


In onze tuin staat er een notenboom
met elk jaar heel veel noten.


In onze tuin woont ook een familie eekhoorn.
Niet voor niks wonen die in onze tuin.
Moeder, vader en een hoop gruttekes.
En die bende plundert onze notenboom.
Elk jaar weer opnieuw!
Zien jullie dat bruine vlekje rechtsonder? ;-)


Loeba zit hele dagen op wacht
en blaft zich de ziel uit zijn lijf
in een poging hen een heel klein beetje schrik aan te jagen.



Zonder ook maar enig resultaat!
De beestjes storen zich totaal niet aan zijn lawaai.
De echtgenoot daarentegen ergert zich blauw
met het nodige gezeur als gevolg.



Ik vind het zalig.
Niet het lawaai van Loeba.
Niet het gezeur van de echtgenoot.
Maar wel de schattige bedrijvigheid van de familie eekhoorn.
En ja ...het zijn onze noten.
Maar ik gun het de diertjes van harte.

Om hier mooie fotootjes van te nemen
moet ge rap zijn want jong wat zijn dat wervelwinden!

Ik laat jullie ook dit jaar even meegenieten
van mijn pogingen om de beestjes
in beeld te krijgen...
Let wel "pogingen" hé!!!
Ik ga nog heel erg hard moeten oefenen in rap zijn!







Maar geef toe...
Het zijn toch schattekes niet?



Aan iedereen een fijne nazomerweek!
Het is nog maar een heel klein beetje herfst! ;-)






Reacties

  1. Toch goed gelukt die foto's. Maar de mooiste is die van Loeba. Hoe ze daar zit. zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend! Je zult het me wel niet kwalijk nemen dat ik luidop zit te schateren?
    Geweldig toch, die extra bewoners in je tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh Zalig, ge bent rap genoeg, het zijn schitterende foto's !
    Prachtige diertjes, en daar heb ik gene schrik van.... de prachtige bewaker daarentegen...moest ik een eekhoorntje zijn , ik liet jullie noten hangen !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een drukte bij jullie in het bos, :) heel mooi in beeld gebracht het is u toch gelukt! !
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes nog met de foto's!
    Vroeger vond ik eekhoorns ook schattig, tot één van de dochters tijdens haar opleiding het karakter van een dier moest ontleden en aan de hand daarvan een object moest ontwerpen. Zij nam de lieve eekhoorn als voorbeeld en kwam tot de conclusie dat het een "venijnig" beestje was. Of dit nu kwam door haar onderzoek naar het karakter óf door het niet willen lukken van haar object, laat ik in het midden ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Krijg meteen een bos gevoel en van mij mag je er ieder jaar weer over hebben hoor echt leuk ,en eekhoorns zijn vliegensvlug dus goed geschoten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi in beeld gebracht, ze zien er schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh! En het zijn rode ook nog !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja zo schattig hé. Wij hebben een voederhuisje voor hen gehangen. Misschien is dat een oplossing? Alhoewel... als ik mocht kiezen koos ik ook de boom. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewéldig, zo schoon!! Prachtige dieren, daar zou ik ook van genieten. Lang geleden, trouwens! Tja, het naaiatelier zit er voor mij even niet in, teveel kindergedruis in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op een enkele foto na (dat zou ook een oerang oetang geweest kunnen zijn of een Ierse Terriër, zo'n oranje flits) is de familie Eekhoorn super goed te zien, knap gedaan! Ze hebben ook altijd de neiging achter de boom te kruipen en mee te draaien :-)) onmogelijk te fotograferen, die knappe notendiefjes :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zou ons huishouden kunnen zijn met een blaffende Oscar en een zeurende Lief hahaha en ik zou net als jij genieten en foto's schieten
    GAAF
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto´s, er zijn er een paar wel heel goed gelukt van het eekhoorntje! Deze familie gaat de winter wel doorkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ZIJN schattekes ! Maar van dat geblaf zou ik zot worden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die laatste 2 foto's zijn zo lief!!! Goed gedaan! Zulke snelle beestjes en dan zulke foto's, coooool!
    Wat een gezelligheid in de tuin. (Afgezien van je man en hond, kun je die niet op een heeeeele lange wandeling sturen? Kun jij genieten. ;-)))) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o geweldig zulke springers in je tuin. maar ja die nootjes zijn ook wel erg lekker . Zou ook niks voor Jara zijn die zou zich ook gek blaffen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo lief die kleintjes. Wat een leven in jullie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ongelofelijk leuk, en ook zo bijzonder! Eekhoorntjes kennen wij niet echt hier aan de kust, dus geniet ik extra van je logje ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, ik vind ze echt schattig, jammer van de noten dan. Wij hebben wilde konijntjes in de tuin, ook zo schattig, intussen verruïneren ze wel mijn planten en Snarf is wat dat betreft een sukkel, hij ziet ze wel maar hij laat ze op z'n hoogst even schrikken.
    Geniet jij maar lekker van je eekhoorns hoor, ik vind ze ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wij hebben ook een eekhoornfamilie! Ik kan naar die diertjes blijven kijken, zo leuk! De Griek vindt het ook erg interessant, dus ze laten zich niet meer zo gemakkelijk zien :(

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gezellige boel daar bij jullie, hopelijk laten ze wat nootjes over.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, je zult nooit zo rap worden met foto's maken als de eekhoorns......
    Die ervaring heb ik met vlinders. Gaan ze zitten, dan gaan hun vleugels dicht, gaan ze vliegen dan staat er alleen maar een "veeg" op de foto.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha gelukkig kan jij dat, selectief genieten!
    En dat geblaf en gemopper is toch maar tijdelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat moet dat heerlijk zijn zulk eekhoorn gescharrel in je tuin!! Ik vind het ook prachtbeestjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De achterneefkes van die familie wonen hier bij ons in den hof ! En ze zijn zot van de kastanjes en de okkernoten. Onze familie eekhoorn is wel een gelukkigere familie sinds Biegel, mijne beagle, er niet meer is. Dat was de kampioen in eekhoorn-vangen (een eekhoorn is aperitiefhapje voor ne beagle...)
    Ace, de zwarte labrador, die liet de familie gerust (maar ze bleven op hun hoede).
    De foto van Loeba onder de boom is geld waard :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt schattig om te zien en grappig hoe Loeba onder die boom zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohh ja! Prachtige beestjes om te zien, zo ijverig inderdaad!
    Je bent nog aardig rap hoor, ik zie ze!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Met 1 foto caught in the act. Betrapt met noot. Heerlijk de natuur in je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De foto's zijn HEEL goed gelukt, zeker de laatste.
    Voor zo'n lieverdjes in de tuin zou ik ook al mijn noten geven.
    Het schouwspel is het allicht waard.

    Ik zou onze katten wel eens willen zien,
    die twee katers zouden gegarandeerd ook de boom ingaan: eekhoorns achterna.

    Lola niet, die krijgt haar dik lijf zelfs niet meer op een stoel.

    Kruipt jullie kat ze niet achterna? Of schrikt het geblaf van Loeba haar af?

    Daarstraks nog aan jou gedacht: het gypsy feest komt naderbij zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hahaha, prachtige actiefoto's ! Subliem ! Wat een uniek schouwspel, ook voor de honden !
    Ik denk dat familie eekhoorn jullie heel dankbaar is voor de huisvesting en de bevoorrading.
    Gooien ze nog niet met de noten naar Loeba zijne kop als hij te veel blaft ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.