Kussens pimpen




Sinds ik de "Feeling" (en onszelf ook) 
bijna in de prak reed, 
vindt de echtgenoot het verstandiger dat hij de hele rit
naar de vakantiebestemming zelf rijdt.

In het  "stuur overgeven" is hij nu,
met dat ding achter ons aanhobbelend, niet meer gerust.
En om eerlijk te zijn...
Ik vind dat zo super best.

Maar niksen tijdens die hele autorit naar de Provençe is niet aan mij besteed.
Dus neem ik "iets voor onderweg te doen" mee.

Met het gevolg dat ik tijdens de heenrit 
al een aantal granny's klaar had.



Op de terugweg werden er nog meer gehaakt.



De patroontjes kwamen uit dit boek.



De wol van bij Kristel van Wolenzo.





Ik had nog een paar kussens liggen die dringend mochten gepimpt worden.
Eigenlijk vind ik "pimpen" een kei onnozel en bekakt woord... :-(
En nadat de granny's aan mekaar werden gehaakt en er nog een randje werd verzonnen,
kon ik de boel op de kussenslopen stikken.
Rappekes tussendoor!
Dacht ik.
Maar dat liep fout omwille van echt wel zeer moeilijk te hanteren.
Het lebberde helemaal scheef
en het trok op niks.
Zucht...
Daarom de boel weer losgetornd  en
de grannylap met de hand er op genaaid.
Maar nog altijd minder tijdrovend dan een achterkant haken.

Voilà het resultaat!



Aan mijn nieuwe volgers :welkom!
Als ik nog niet op jullie blog kwam lezen is het omdat ik je blog niet vind.
Je mag altijd een reactie met link achterlaten.
Dat zou ik heel fijn vinden.

En met dit 300ste bericht op mijn blog
wens ik jullie allemaal een fantastisch weekend toe!






Reacties

  1. Goed gewerkt sjoeke !
    Al een geluk dat den echtgenoot mij niet uwen oprit zag af sukkelen,... misschien moest ik dan wel mijn rijbewijs afgeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zijn ze die kussens! En prettig dat jij dat kan doen terwijl je naar je vakantiebestemming gereden wordt;-)
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handwerken...niets voor mij. Maar ik zit soms wel te lezen in de auto op weg naar Frankrijk of weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whahaha pimpen bekakt?? Opleuken dan maar :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi man! Wat een vrolijke opgepimpte kussens! ;-))
    En gefeliciteerd met je 300ste. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bijrijder zijn is leuk :) Gisteren ook op een lange rit vrolijk voor me uit zitten haken. Zo wordt "zonde-tijd" opeens qualitytime. Zulke kussenhoezen geeft de bank gelijk iets extra's. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik val meestal in slaap als ik bijrijder in de auto ben. Maar ondertussen haken lijkt me wel interessant. Ik ben fan van het kussen met de grote vierkanten met 'bollekes' op. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap! Je hebt er echt mooie kussens van gemaakt.
    Ik volg je helemaal wat dat pimpen betreft. Opleuken wat Es voorstelt, vind ik echter nog een graad erger. Opwaarderen dan? Ach nee... Gewoon nieuwe, schitterende hoezen gemaakt!
    Heb een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het helemaal met Janusje eens. Wat pimpen betreft dus, maar ook beslist wat opleuken betreft.
    En ook over de kussens

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk geworden, heerlijk vrolijk die tintjes! En ja, een beter woord zoeken voor pimpen, haha! Gefeliciteerd met je mijlpaal ook, en heel fijn weekend! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk geworden en ja in de auto zit ik ook te breien hoor als ik niet rijdt natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap gemaakt, je nieuwe hoezen voor de kussens, een mooi geheel.
    300 berichten : dat moet gevierd worden.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, dat is echt plezant zo haken terwijl de echtgenote stuurt. Zo geraakt er snel iets afgewerkt. Echt een mooie kleurencombinatie, al die kussentjes bij elkaar.
    Nog een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Magnifique!!
    Gefeliciteerd met je 300ste!!
    Lueve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om gereden te worden! Ook zonder caravan rijd ik liever mee dan dat ik zelf rijd.:-))
    Bovendien heb je nu wel gepimpte (weet jij een ander woord dan?) kussens.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat jij dat kunt, haken in een rijdende auto. Ik lees het wel vaker; hele dekens worden er gehaakt tijdens heen- of terugreizen van vakanties. Ik kan het niet, het hobbelt veel te veel en ik wil me ook veel te graag bemoeien met hoe er te komen. Want als ik niet tijdig zeg; 'hier moeten we links- of rechtsaf' dan rijdt Ben alsmaar rechtdoor. Ik weet dat en hij weet dat ook, hij vertrouwt er gewoon op dat ik het wel zeg hoe we moeten rijden. En het werkt, reizen is voor ons dus echt teamwerk haha...
    Maar je kussens zijn echt fantastisch geworden. Dus niet voor niks dat je man heeft gereden.
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik wil ook graag van granny's een kussen haken. De kussentjes heb ik al, nu de granny's nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat leuk dat boek lijkt me ook goed :) en wat heb je een mooie kleurencombi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hou graag mee de weg in de gaten. Niks haken ofzo hoor op weg naar het zuiden. Ben jammer genoeg deze keer mijn wol vergeten dus ook hier geen creatief werk deze keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi geworden!! Fijne kleurtjes ook, ziet er gezellig uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kleuren heb je gebruikt! Het linkse kussen vind ik helemaal geweldig, met de verschillende lapjes.
    Heb het 1 keer geprobeerd, haken in de auto, maar 't is niet aan mij besteed, word er wagenziek van :(.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat 300 blogberichten! Mooi geworden, je "opgelapte" kussen! Ik ben ook niet zo'n held om met de caravan te rijden, maar dan haken in de auto, oh jaloers, ik kan dat niet, dan word ik echt heel wagenziek, dus ik kijk altijd fijn naar buiten :) Ben niet de enige, zie ik. Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie kleuren heb je gebruikt om je kussens te pimpen. Wat een leuk idee. Vooral die met de granny's vind ik gaaf geworden.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oeioei, hopelijk niets te ergs met jullie en de Feeling toen...
    Mijn enige echte Onliemie kussen floreert sinds half april ook terug in mijn eigenste zetel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik vind pimpen ook een onnozel woord...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.