Mini blogmeet



Gisteren had ik een mini blogdate.
Met ons Carlaatje.
We leerden mekaar in Blogland kennen en omdat
we maar op enkele kilometers van mekaar wonen,
komen we wel eens vaker samen.


We installeerden ons met onze warme sloefkes
(Dankjewel Brigitteke.)
en met onze handwerkjes.



             Wanneer je goed kijkt, kan je ons zien zitten gniffelen...
Zie je ons? :-)


Carla breit een heel mooi patroon met haar Unicatbol.
Dat leek me ook wel iets.
Ik kreeg een fantastische les, weliswaar met een proeflappeke
(ik ben niet zo voor proeflappekes... meestal kan ik dat geduld niet opbrengen)
maar ik zie het helemaal zitten!
Deze sjaal ga ik maken met mijn eigen Unicatbol!
Hou dat hier maar goed in 't oog!
Over een klein jaar is hij vast klaar.
Misschien...





We hebben het maar bij het proeflappeke gehouden want dit is echt
een telwerkje en
een "volle verstand bij je werk"-patroon!


Ik naaide eindelijk de bies aan mijn patchworkdeken
(dat kon al taterend!)


en Carla haakte verder aan een geweldig mooie "sprei".
Prachtige kleuren en een topsteek.
Eentje met verstand op nul! 
Een steek op mijn lijf geschreven en dus zeker om te onthouden.



Voor het minimeneerke was er ook een, door Carla herself, gebreid mutske.
Bij gebrek aan ons meneerke laat ik het de knuffel even showen.
Maar onze Baptist gaat daar uiteraard vele schoner mee zijn.



En bij thuiskomst lag er een megaverrassing bij de deur.
Een cadeautje van een ander moeke!
Geweldig schoon.
Zo schoon dat ik het fijn bij ons thuis hou.
Voor als het minimeneerke op bezoek komt!

Ons Baptistje zijn hoekje is helemaal tiptop in orde nu.


En dankzij de quilt van Vee ook helemaal gepersonaliseerd.





Zie maar hoe welkom dat ventje hier is.
Mijn "moekeshart" wordt er helemaal warm van.
Van de vriendinnen van Blogland
maar ook van ons venteke uiteraard...
:-)






Reacties

  1. Ik heb al terug goesting om gisteren nog eens over te doen !
    Baptistje zijn hoekje is superdewupper megaschoon ! Dat manneke is met zijn poepeke in de boter gevallen, zo'n goed moeke dat hij heeft seg!
    Vee haar kleuren zij echt perfect gekozen hé, ge zou denken dat het zo 'besteld' is.Ik brij ook alleen verder aan de Unikatsjaal terwijl ik alleen ben , anders is het gebroddel... het is echt niet moeilijk maar ge moet heel geconcentreerd tellen, anders gaat ge de mist in. Ge waart er direct goed mee weg ! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. * ik brei moet dat zijn natuurlijk, grrrr, brij dat maak ik alleen in de keuken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk hoekje voor het kleine mannetje. Fijne vriendinnen heb jij die zulke leuke dingen maken voor jou, slofjes en kleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was genieten. Samen keuvelend en handwerkend aan zo een mooie projectjes weer.
    Jullie gaan ook genieten als klein meneerke komt. Zo een mooi verwelkomend hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto met slofjes... zo gezellig. En dat hoekje voor Baptist ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi allemaal en gezellig, lang leve blogland.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag het breiwerk van Carla al op haar blog. Echt heel erg mooi. En nu ben jij dus ook al aan de ajourpatronen. Wat geweldig.
    Je hebt je rand heel mooi om je patchworkdeken gemaakt. Staat echt helemaal af nu.
    En wat kreeg je een prachtig mooie quilt met de naam van die kleine er op. Echt super mooi en heel lief.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk allemaal ,dat mutsje en die quilt ,geniet maar vam dat manneke hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waaaaa!! ik had op instagram het mutske gezien, en ik dacht nog: dat is ook voor den baptist (ging bijna den tist schrijven, maar dat is nog wat vroeg), amai, en mijn quiltje past echt wel heel goed erbij!! ik moet echt efkes een ingeving gehad hebben, want voor hetzelfde geld was het een marineblauw geworden of één met paars!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er inderdaad heel gezellig uit, dat wordt genieten :)
    Leuk al kleine meer op bezoek komt en ja meer als welkom dat gun je eigenlijk elk kleintje :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat toch een verwennerij en wat gezellig jullie zo samen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo schoon allemaal en een tof hoekje voor meneertje. Geniet ervan want het gaat zo rap.
    Lewis gaat al naar school. De 2 kleinkindjes zijn hier vanavond en morgen, momenteel vredig aan het slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gezellig en mooi allemaal! Geniet er met volle teugen van!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie het klein meneerke al in dat leutig hoekje liggen. Die is duidelijk super welkom!
    Die sprei-haaksteek ziet er ook super uit! Welke is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel simpel : blanket stitch of dekensteek! Kan niet evidenter! ;-)

      Verwijderen
  15. Wat veel moois! Door het bloggen kan je zoveel meer geven en krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe gezellig met zijn tweetjes op de bank, het lijkt wel een reclamespot ... hoe hou ik mijn voetjes warm!
    Zeer mooi ingericht plaatsje alleen voor Baptist.
    dikke knuffel want je bent een schat
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gezellig zo'n dagje samen handwerken en gelijk lekker kletsen! Het kleedje is mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Perfecte quilt, helemaal in de Onliemiekes kleuren. ♥
    Groot gelijk dat je deze thuis houdt!
    Zo lief van Vee.
    En wat een gezellige dag samen met Carla, blogvriendschappen zijn zo warm en waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och och, wat mooi allemaal. Dat manneke zal zich daar een prinsje voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De eerste foto van de pantoffelvoeten deed niet vermoeden dat jullie nog zo actief zijn geweest. Ik zie die sjaal ook wel zitten. Zonder proeflapje weliswaar. Die brei ik ook enkel bij absolute noodzaak.
    Mooi om te lezen en zien hoe welkom Baptist is. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Baptistje wordt lekker in de watten gelegd. :-)
    Wat een mooi hoekje heb je voorzien voor hem, die quilt van Vee maakt het nog extra tof!
    Zo gezellig met jullie warme voetjes omhoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amai dat minimeneerke krijgt een mooi hoekje. En dat prachtige Vee-deken zou ik ook niet afgeven.

    Je eerste slofkesfoto is geweldig. Jullie voeten vormen een mooi (dubbel) paar! De gezelligheid straalt er inderdaad (in de spiegeling als je goed kijkt) van af.


    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.