Weer zoiets van "veelteveeltegelijk"...



De laatste weken werd er hier heel weinig geblogd.
Hard aan het werk geweest... zal je denken?
Niet echt.

Er wordt gewerkt.
Dat wel.
Een beetje aan dit.
Ook een beetje aan dat.
Maar buiten wat kleinigheden
is er weinig resultaat.
Minimaal zullen we maar zeggen.
Gebrek aan energie?
Of komt het vooral door het "veelteveeltegelijk"?

Maar hoe doe je dat als Pinterestverslaafde met 1001 nieuwe ideeën?
"Och kan geen kwaad": ga je zeggen.
Dat "veelteveeltegelijk".
Maar toch wel.
Ik begin er van te stressen.
En het moet wel plezant blijven.
Ik denk dat ik dat nooit afleer.
Zoals de Quilt-juf al zei...
"Jij? Jij loopt jezelf voorbij!" :-(


Een paar dingetjes geraakten wel klaar.
Er werden wat boekenleggers geknutseld
waarvan de meesten richting noorderburen vlogen.
En...
die met een beetje postbodehulp hopelijk hun bestemming bereikten.





Soms zijn verjaardagscadeautjes wat te groot 
om verstuurd te worden
(zonder je blauw te betalen ... wat is dat toch met die posttarieven?).
Ze geraakten intussen, wel enigszins te laat, bij het feestvarken.
Hopelijk vinden ze een plaatske in haar nieuwe stekje.
(ideetje van Pinterest... oekotex handdoekjes van zeeman en knoopjes bij Caroly)



Er wordt nog steeds gebreid aan de ajoursjaal.
Alhoewel dat wel even stil ligt en de vorderingen dus echt wel minimaal zijn.

Ook DE deken (Cal 2014 met eigen inbreng) kreeg weer wat aandacht.
Maar dat wil nog niet wreed lukken.
De eigen inbreng is bij nader inzien misschien toch niet helemaal dat.
Maar "tis wat tis".
Verslag hierover volgt nog.
Ooit.
Als hij helemaal klaar is. (zucht)

En omdat ik even iets makkelijk wou,
begon ik dan toch ook nog aan een vestje voor het minimeneerke.
Hupla.... waarom ook niet!


En omdat minimeneerkes minitruitjes dragen,
kwam dat wel helemaal goed.



De wol komt uit de verzameling 
"reeds heel lang geleden gekocht".
Het modelletje : den Emiel
uit Jules en Julie.
Met de nodige aanpassingen.




Er was nog wat wol over.
Genoeg voor een muts voor de echtgenoot.
Dat zijn zo van die werkjes die je lui hangend in de zetel kan doen
terwijl je ondertussen ook nog met 1 oog TV kan kijken.
Blijkbaar heb ik vaker met 2 ogen TV gekeken
want het mutske is eentje in minimeneerkes maten.
Of de echtgenoot zijn hoofd daarin past, is sterk te betwijfelen.
En mutstemperaturen krijgen we nu ook niet meer direct. :-)




Ik zal maar zwijgen over al de zaken die hier schreeuwen om afgewerkt te worden
en die voor megastress zorgen :
De quiltprojecten,
Het hemdje voor Baptistje,  dat intussen al heel erg veel te klein zal zijn,
De Bernadette die op zo goed als "afbreien" ligt te wachten?
En de jurk waar ik in september 2015 aan begon!

Het Misteria lanekussen waar nog steeds geen achterkant voor werd gemaakt,
En het boxpakje voor Baptistje... alvast geknipt en nu ook alweer vast te klein
en nog helemaal niet klaar.

Om het dan nog niet te hebben over alle plannen in mijn hoofd.
Al de zelfmaakcadeautjes die ik (met veel achterstal) nog wil maken.
Voor al die verjaardagen die alweer lang geweest zijn. :-(
Dat wordt rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan....
(dankjewel Herman.)


Ik ga het echt moeten leren.
Langzamer lopen!
En mezelf niet voorbij sjezen.

Iemand hiervoor een tip?






Reacties

  1. Tip 1 : traag is even goed !
    Tip 2 : kom naar hier met een onafgewerkt project, samen gaat het beter.
    Tip 3 : NEEN, ge begint niet aan iets nieuws !!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word al moe als ik jou lees, maar ben ondertussen wel blij met die leuke boekenlegger.
    Tip: een maand lang niet op Pinterest kijken, je krijgt dan veel minder prikkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat toch dat we maar met van alles tegelijk bezig zijn! En handwerken moet ontspanning geven toch? ;-)) Dat leuke blauwe uiltje hangt aan mijn deur. Die heb je wel mooi af en ik ben nog steeds blij! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt super leuke dingen maar het is wel veel allemaal inderdaad. Ik raak er ook bijna van in de stress ;) Toch niet te veel hooi op je vork nemen is het advies. Ook een beetje om jezelf denken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Let op mijn woorden, maar niet op mijn daden', zou mijn opa zeggen. Komt ie.
    Doe dat wat je doet met aandacht en laat je niet door je stuiterbrein afleiden. Geniet bewust van alle dingen die je af hebt gekregen (en dat is véél, zag ik hierboven!). En ook; jij bent precies goed zoals je bent. Mét al je borrelende en bruisende energie. Vol leven middenin het leven. Verkijk je niet op gestructureerde mensen. Jij ziet hun pluspunten, maar zij zouden misschien willen dat ze jouw energie en creativiteit zouden hebben :-)))
    En tot slot; niet teveel nadenken over wat is en wat niet is. Tis inderdaad wat het is; precies goed dus!
    Dikke knuffel,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, nee ik heb geen tip (ook hier nog wel onafgemaakte projecten).
    Niet te druk om maken denk ik, en kalm aan!!!
    Het moet wel leuk blijven he, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent zoals je bent, dat is juist leuk.
    En blijkbaar kon je toch ergens mee stoppen, namelijk met bloggen. Tijdelijk natuurlijk, maar dat geeft niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen tip....maar....ik wil ook ooit wel eens zo een handdoek !!keitof !!.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er is veel resultaat en héél mooi. Misschien voorjaarsmoeheid ? Dan gaat het ook weer over !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jezelf in ieder geval niet willen veranderen. Alles uit het zicht in de kast en het belangrijkste en leukste werkje bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wmijn hemel zeg ,inderdaad dit is echt veel ,ik dacht dat ik er wat van kon maar wat een projecten ,echt chris ff rustif aan he dit is niet gbij te benen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. #schaterlach Het klinkt me herkenbaar in de oren. Ik zei gisteren nog tegen iemand dat ik momenteel met zoveel plannen en ideeën in mijn hoofd zit dat ik er even op blokeer. Geen sikkepit komt er van tussen mijn handen, omdat het te veel is. Alles laten passeren, dat werkt hier het best. Hahaha - en nu gaat Carla me iets aandoen ;) - en iets compleet nieuws beginnen om daarna pas te focussen op de onafgewerkte dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms vliegen de weken voorbij en weet je niet precies waarom het zo druk was? Er is altijd wel wat, hier ook. Zolang we maar lekker tijd nemen om te genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent flink bezig geweest en al veel afgemaakt.
    De uiltjes zijn ook zo prachtig!
    Ik heb ook meestal teveel onder handen, maar nu concentreer ik me op 1 ding: de granny deken voor het goede doel.
    En geniet ook eens van de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh dat veelteveelteveeltegelijk.. dat herken ik direct. Ik denk dat ik momenteel aan zeker 6 of 7 werkjes 'bezig' ben. Niet echt dus, want een aantal liggen gewoon stil te liggen. Maar toch zijn ze nog 'in wording'. Komt echt wel een keer af, daar geloof ik stellig in. Maar wanneer? Ik weet het nog niet hoor...
    Doe rustig aan, blijf vooral genieten van alles waar je mee bezig bent. Komt het morgen niet af, dan over een paar weken wel... Alleen dat hemdje voor Baptist, dat mag je nu wel laten liggen haha...
    Fijne rest van de dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heerlijk herkenbaar dus nee geen tip.....alleen blijven genieten
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel herkenbaar (en bij mij ken je de gevolgen he)
    luisteren naar het fluisteren van je lijf. Zodat het niet hoeft te schreeuwen.
    Wijze woorden ;-)

    Maar jou spulletjes zijn echt wel super! Die uiltjes! oh en zo'n handdoek, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou alles rustig afwerken en niet teveel stressen. Het is allemaal wel mooi, bezige bij.
    En, je kleinzoontje wordt snel groot hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou zeggen...even geen pinterest!
    In die tijd kun je het een en ander afmaken!!

    Hoe moet ik die handdoekjes zien? Zijn die alleen voor de sier. Of om te gebruiken. Haak je dat er ergens aan dan, want het geheel samen wassen lijkt me niet zo handig.

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het rode handdoekje heeft onmiddellijk mijn eigen exemplaar vervangen en hangt hier te schitteren. Het is een supercadeau! Ik ben dan wel gedisciplineerd in "eerst afwerken, daarna pas iets nieuws beginnen", maar de handdoekjes nog vier maanden in de kast laten liggen tot de verhuis, dat kan ik dan weer niet. :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk gaat het lukken met de was want volgens Thea hierboven ben ik niet zo slim geweest om dat huisje helemaal vast aan de handdoekjes te maken??? :-(

      Verwijderen
  21. Ik heb geen tip voor jou. Ik loop mezelf al te vaak voorbij ;-)
    Maar die handdoekjes vind ik super! Ik ga die ook eens opzoeken op pinterest.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.