Afkicken van een "vervroegde zomer"...



Sinds de Feeling trekken we elke paasvakantie naar het zuiden.
"De zomer vervroegen" heet dat dan.
Vorig jaar werden die verwachtingen niet helemaal ingelost 
maar dit jaar hadden we des te meer geluk.

We maakten weer een tussenstop in Dijon.
Deze keer bezochten we de juiste plekjes van de stad.
Mooi vonden we het daar nu wel.










De tocht ging verder zuidwaarts.
Op zoek naar de zon.
We wuifden in het voorbijrijden even naar Marthy.
Zou ze het gezien hebben?














Het rijden met de Feeling achter ons levert de nodige stress van mijn kant.
Ik blijf het schrikwekkend vinden.
De echtgenoot vindt mij een flauw mens.
Een heel erg paniekerig mens zelfs.
 :-(
Ik moet dat maar dringend afleren, vindt hij.
Of dat ooit zal lukken?
Ik vrees het.
Schrikkentist in hart en nieren.
Ge gelooft het niet, maar 't is echt!
Ik ben dat.

En dan nog die stomme madam van de GPS,
die ons steeds door enge straatjes loodst,
omdat de madam nog steeds ingesteld staat op
"snelste" route.
Ik besterf het dan.
Echt!
Stom GPS-mens!

Misschien wordt het ooit toch nog een camper.
Dat heeft voordelen bij het rijden maar zoals hij ooit zei:
"Elk foordeel heb zen noadeel..." :-)
Dus voorlopig blijft het bij de Feeling want,
het "settlen" op een camping
en dan op ons gemakske de buurt verkennen,
blijven we toch nog heel leuk vinden.


We streken neer in het mooie Cucuron.



Op een heel erg rustige camping.
Zonder veel tralala maar
naar  "tralala" zijn wij niet op zoek.

Voor rustzoekers een aanrader!
In het voor-en naseizoen want in de zomer is het er bloedheet!
Dan verzet je daar geen poot, volgens mij!

Niet alleen Cucuron loont de moeite.
De ganse streek is prachtig.
om te wandelen...
te fietsen.
Nu ja, wij vinden Frankrijk overal mooi.
Dat "verloren hart" weten jullie nog wel?
Ik hoop dat we daar nog lang naar mogen zoeken.
Voorlopig blijft het onze favoriet.

We genoten van uitstappen naar marktjes
met  prachtige kraampjes.


Stadjes met mooie winkeltjes...



en ook
onverwacht goede straatmuzikanten.






Er werd gefietst, door de ene wat meer dan de andere. ;-)
Gewandeld werd er echt wel heel veel.
We haalden ons hart weer op.
De honden nog meer.



We bleven langer dan gepland.
Helemaal tot op het laatste nipperke 
omdat het er niet wilde stoppen met zomeren.




























En nu proberen we af te kicken van het zomerse gevoel.
De korte broeken liggen weer in de kast.
Hopelijk niet voor lang.

Morgen vliegen we er weer in.
Na 2 weken heel erg genoten te hebben van een "vervroegde zomer".

Het was zalig!
We weten het zeker!
Als het van ons afhangt, was het niet de laatste keer...




Reacties

  1. Heerlijk. Fijn dat je het fijn had. En een beetje sterkte gewenst als je weer moet beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heeft vandaag toch wel "gepikt"! Het was heel erg afkicken!

      Verwijderen
  2. De zon gevonden, wat heerlijk. Je foto's (en tekst) geven een echt vakantiegevoel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. olalalala, ik krijg het vakantiegevoel van de foto's en het verslag, zalig !
    Die winterse buien van vandaag slagen echt wel tegen ....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zit ik hier in een dikke trui lekker mee te genieten van je mooie plaatjes, thnxx hup zon!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie het heerlijk gehad, mooi weer en mooie omgeving. De foto's zijn prachtig. Het is inderdaad weer afkicken nu het zo fris is, bij ons met veel koude wind.
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk plan! Zo in de vroege zomer. Dat zou ook net wat voor mij zijn. Nog niet zo heet. Maar al wel fijn. Jullie hebben het zalig gehad zo te zien, fijn dat wij even mochten mee genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt geweldig was het! Ik snak nu al naar mijn pensioen... dan trekken we er vast elk voorjaar naar toe!

      Verwijderen
  7. Oh ja Frankrijk heerlijk, wij moeten er ook steeds weer terug om te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zo zalig, vervroegde zomer! Gelijk dat je blijft plakken.
    Mooie foto's ook.
    En welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat hebben we prachtig weer gehad deze laatste twee weken, wij, dus ook jullie. Ook hier al korte broeken gedragen. Wat een fijne foto's, daar krijgt iedereen heimwee van die nu weer aan het werk moet. En oh ja, ik heb het niet gezien maar wel gevoeld dat je even zwaaide;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha fijn dat je het voelde... ik heb me een ongeluk gezwaaid! Vast daarom! ;-)

      Verwijderen
  10. Ohh. wat héérlijk! Zit ik me hier toch even helemaal jaloers te zijn ;o) Kan me zo voorstellen dat het geweldige weken waren! Tja, dat verloren hart is helemaal waar!! Lieve groet en dank voor de mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aha daar was je naartoe :-) ik dacht dat je in uw naaiatelier aan het werk was, het was zo stil. Zo te zien is het een fijne vakantie geweest
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee jong... niks geen naaiatelier! Gewoon lekker op mijn luie kont! :-)

      Verwijderen
  12. Ooh wat heerlijk!!! Fijn dat jullie zo genoten en mooi weer hadden.
    Nu kan de sjaal wel weer om ;-(
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooo zon spijt dat diene van ons niet in het onderwijs zit.......zeg en gij hebt nogal benen jong !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's, ideaal om er nu op uit te trekken, niet te druk en nog niet te warm.
    Blijven genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet eruit als een heerlijke vakantie! Nu nog die feeling en manlief vertrouwen en dan begint de vakantie al op de heenreis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk hé, zo in het voorjaar effe van de Franse zon gaan genieten. Wij trachten het ook elk jaar te doen. Dan kunnen we terug voor een tijdje tegen het grijze Belgische weer;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super, zo'n vakanties! Om te koesteren... laat de zomer ook hier maar komen,
    Fijn weekend Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Had ik het geweten. Na onze uitstap naar Lourmarin zijn we er nog voorbijgereden. Heerlijk hé zo al een beetje wennen aan de zon. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooohhh.... dat zal zeker afkicken zijn, wat een heerlijke plek!! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.