Een Sint met veel vertraging.




Het was hier de voorbije 2 weken weer stressy druk.
En neen, niet om in kerststemming te komen.
Dat is hier nog even niet aan de orde.

Ik was nog in een late "Sinterklaasmood".
Gisteren hadden we hier thuis nog een verlaat
Sintfeestje.

Gewoon... een moment prikken
om de hele bende samen te krijgen,
blijft hier moeilijk.
Zelfs nu 1/3 van het kroost in het zuiden rondzwerft!


Dit jaar een Sint met veel zelfgemaakte cadeautjes.
Wat haal ik me toch steeds op mijn hals?
Weer even stilte hier omwille van
"veuls" te druk met handwerken.




Voor de papa van het minimeneerke
maakte  ik vrolijke zakdoeken en
een netzakje voor onverwachte boodschappen.


Voor het minimeneerke werd het een pyamaatje. 
Maatje 18 maanden en voor het voorjaar bedoeld.
Maar het minimeneerke is een flinke kerel
en het pyamaatje past nu al.
Daardoor misschien een iets te fris exemplaar.
Een reden om nog eens een warmere versie te maken? ;-)
Truitje gratis patroon van Fons en Sien,
broekje is een Oliverpatroontje.



Sinds deze tas
 zeurt zoon al een dik jaar over een zelfgemaakte tas.
Ik loerde wat rond op Pinterest,
"kletste" wat modellekes samen tot ééntje, 
dacht na over afmetingen,
materiaal
begon wat te knippen,
stuurde mijn plannen tijdens het naaien bij
want 
wat een rugzak moest worden werd een schoudertas. ;-)

En "skai of is het nepleer" 
stikken met mijn machine was een echt geprul.
Het stikte als katoen.
Dat was niet het probleem.
Alleen
sloeg mijn machine met de regelmaat steken over.
Ondanks de ledernaald.
Gelukkig valt dat geknoei niet echt op.
Iemand een tip?

Als er interesse zou zijn,
 wil ik de "tutorial" wel een keertje posten.
Alhoewel... 
dit wijst zichzelf uit, niet?





Jongste had graag een toiletzakje
maar omdat ik niet helemaal content was over de grote versie,
maakte ik nog een kleintje extra.





En voor liefje van zoon werd eindelijk 
de 2 jaar geleden begonnen Bernadette 
afgemaakt!
Omdat er veel wol over was, 
werd er ook nog een col gebreid.
Kou zal liefje het niet hebben dezer dagen
en gelukkig weer een "onaf" project klaar.





En nu is het minimeneerke bijna jarig
en komt kerst er ook snel aan.
Ook daarvoor waren er nog wat zelfmaakplannen.

Daar zullen we nu  maar eens aan beginnen zeker! :-)
En tussendoor toch ook nog even lezen bij jullie
want met al dat gehandwerk is dat er wel even bij ingeschoten.


Op naar de kerst.
Alvast gezellige eindejaarsdagen!








Reacties

  1. wat een geweldige kadootjes vooral die tas, WAUW!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat heb jij kei-leuke cadeaus gemaakt! En wat een werk heb je daar aan gehad. Maar dit is natuurlijk wel het allerleukste!
    En wat kreeg jij van Sint???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een bezige bij, die Sint is toch een goede man.
    Je familie boft toch maar met de zelf gemaakte cadeaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke Sint cadeautjes, eigengemaakte cadeautjes hebben zoveel meerwaarde voor de ontvangers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tas is ronduit geniaal ! ;-)
    Mooie cadeautjes Sinterkris !!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet je wat? Mijn mond valt open, zoveel gemaakt en zo prachtig allemaal. Nu mag je toch wel een pauze inlassen, niet. Gun jezelf dat nu maar.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie cadeaus ik snap dat je daar druk mee bent geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat een prachtige dingen allemaal.. echt zo mooi en met zoveel liefde gemaakt! Jouw dierbaren mogen ongelofelijk blij zijn hoor, met deze Sintcadeaus!! Complimenten, en.. nu even rust?? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige cadeaus allemaal, wat een werk, maar vol lof hoor!
    Ook het vest is erg mooi met die glittertjes.
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge jonge, jij hebt werk voor wel 10 hulppieten geleverd, daar mag Sint je wel een extra pluim voor geven.
    Wel heel leuk natuurlijk al die zelfgemaakte cadeaus:) Straks in 2018 maar even de rem erop?
    Dan maak je waarschijnlijk nog heel veel, maar gewone snelheid en geen turbo :)
    Groetjes en liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mag ik ook bij jou in de familie Sinterklaas komen vieren. Misschien dat ik dan ook zo'n prachtig zelfgemaakt cadeau krijg. Mens, wat ben jij een super Sinterklaas, wat heb jij een leuke spullen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje, heb jij ook nog geslapen in de afgelopen tijd? Wat heb je veel moois gemaakt je hebt je familie verwent hoor! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap hoor, zo weinig tijd en dan zulke mooie dingen maken!!! Petje af!!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ik ben gewoon jaloers op wat jij allemaal maakt! Zoveel en zo leuk allemaal. En nu met kerst ook weer aan de slag?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar komt geen einde aan, aan die creativiteit van jou! (ik ben stiekem jaloers)
    Wat een super gedacht om zelf zakdoeken te maken. In die hippe kleurtjes vind je ze zeker niet in de winkel. Ik ben net ook nog eens bezig aan een Bernadettepull. Dat breidt zo leutig rap. En breien kan terwijl ik naar TV kijk. Op een paar weken is hij klaar. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke kadootjes om te krijgen, volgens mij was iedereen er wel content mee, geweldig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ผลบอลเมื่อคืน

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.