Fotografie en maneblussers.



Tijdens onze laatste les van de module 1 fotografie,
trokken we nog één keer naar de stad 
voor extra oefeningen op reflectie.

Ook deze keer bracht dat,
weinig origineels op.
Een goeie foto maak je op het onverwachte,
denk ik.

Gewoon toevallig.
Een pracht van een reflectie en dan
klik en hebbes.
Er naar op zoek gaan leverde,
in mijn geval,
weinig spectaculairs op.










Maar de maan had ik wel goed?
Mechelen!
Waarschijnlijk niet voor niets de stad van de Maneblussers! ;-)







De laatste vind ik iets sprookjesachtig hebben?
Toch een mooie stad, die van ons.

Volgende week starten we met module 2.
Ondanks alle kritiek zijn de meesten dan toch geslaagd voor module 1.
:-)

Het wordt een druk programma.
Ik begin nu al te zweten bij het zien van alle opdrachten
 en ik vrees
dat ik de komende tijd het huis niet meer uit kom zonder camera!

Dat wordt noodgedwongen een pauzeke,
of toch zeker een "vertraging"
 voor alle brei- haak- en naaiwerkjes.
Daar zal ik moeten mee leren leven.
Dat gaat niet simpel worden!
:-(








Reacties

  1. Ooooh, wat een mooie foto's, vooral de laatste is echt prachtig.
    Zou ook wel zo'n leerzame cursus willen, want ik klungel maar wat, met kleuren en zo, die nooit eens de goede kleur vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een aanrader hoor. Ik was echt een complete leek en heb intussen toch wel wat geleerd!

      Verwijderen
  2. Mooie foto's en die paarse vind ik erg goed. Wist je dat wij ook Maneblussers hebben? Dat zijn de inwoners van Middelburg. Zelfde verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is straf van de Middelburgers. Zo leer ik weer iets bij.

      Verwijderen
    2. Haha klopt, ik ben een 'echte' Maeneblusser uut Middelburg ;o) Ik val vooral voor de foto van de maan.. prachtig!!!

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met het behalen van module 1, en als ik zo je foto's bekijk komt module 2 ook wel goed. (althans ik vind je foto's mooi!!!). Tja en wat betreft je handwerken....dan moeten we even geduld hebben voordat er weer iets moois voorbij komt;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven is keuzes maken ;-)
    Maar gezien je foto's mogen we nog veel moois verwachten. De laatste foto is magnifiek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. En kiezen is iets waar ik erg slecht in ben. 😣

      Verwijderen
  5. De eerste reflectiefoto vind ik toch wel erg goed gelukt. En die van de maan ook!
    Nee, moeten kiezen tussen al die heerlijke hobby's, da's niet makkelijk. Oneerlijk ook nog eens, eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anders wat een rijkdom om zoveel hobby's te kunnen doen hé!

      Verwijderen
  6. joepie dat je door gaat mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van de maan en ja, Mechelen is een leuke stad.
    Veel succes met module 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Als jij dat zegt is dat een dik compliment! 😊 dankjewel

      Verwijderen
  9. Geweldige foto's! Leuk zo'n cursus fotografie, krijg er ook wel een beetje zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed bezig !!!! als ge meneer Onliemie de honden laat verzorgen dan heb je meer tijd , plaag plaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ook ik vind de manen erg mooi. Ik denk niet dat die meneer van de fotocursus het eens zal zijn met je stelling dat je bij toeval de beste foto's maakt haha. Maar ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn weer mooie foto's en ja, je kan niet alles tegelijk. Nu maar eerst die fotografie machtig worden. Dan gaan we nog wat te zien krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De manen zijn prachtig, en de eerste vind ik ook heel tof! Tja, 't is altijd een combinatie van chance hebben, zoals je zegt het onverwachte, maar ook wel: die onverwachte momenten leren zien.
    En inderdaad: altijd je camera bij hebben. Zondagmorgen gingen we te voet naar De Smidse naar de bakker en het had geregend, maar de lucht was helder en de zon kwam op over de vaartkom en man, man wat was het balen dat ik mijn kodak niet bijhad (ook een prachtige reflectie in een plas...). Ach ja, ik heb dan maar gewoon genoten van het moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De laatste foto is prachtig! Het geeft me een Sinterklaas gevoel. Ik hou er van! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende keer zorg ik dat ik er de sint en piet ook bij heb! :-)

      Verwijderen
  15. Oooohhh... die laatste foto is inderdaad sprookjesachtig mooi! Ik ben blij dat je doorgaat. Komt allemaal goed met de opdrachten, de dagen lengen, dus meer uurtjes om op pad te gaan hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De laatste foto is mijn favoriet, heel mooi. Les 1: Een fotograaf gaat nooit zonder fototoestel de deur uit! Een goeie foto maak je op het onverwachte, je eigen woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, die laatste foto is geweldig!! En ik geef je gelijk; de mooiste foto's maak je bijna toevallig! Je moet er alleen oog voor hebben. Soms wordt dat wel eens vergeten in die lessen, dat er naast techniek ook nog altijd geluk en gevoel bij komt kijken. Ik vind al je foto's alleszins goed! Veel succes met de volgende module!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door die lessen loop ik nu wel constant rond te kijken en te denken... "dat had mooi geweest". Dus elke keer fototoestel mee!

      Verwijderen
  18. Prachtig die foto's met de maan, heel mysterieus. Erg mooie hobby, als ik weer eens tijd over heb....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.