Pittoreske hoekjes in Lier.



De echtgenoot zijn voorouderlijke roots liggen in Lier.
In een huis helemaal in het hoekje van het mooie begijnhof woonde zijn overgrootmoeder.
De "grotemoe" bereikte de gezegende leeftijd van 95 jaar
en dus heeft de echtgenoot er best wel menig uurtje van zijn kindertijd doorgebracht.


Dat brengt toch wel wat nostalgie mee.
Omdat ik een beetje in "fotografiemodus" sta,
trokken we er deze vrije Pinkstermaandag weer eens naar toe.
Een beetje wandelen, een terrasje doen, een hapje eten
en vooral op zoek naar mooie hoekjes.
Erg hard zoeken hoef je daar niet voor.
Lier zit vol mooie plekjes.







En dan laat ik nog maar een ministukje van de stad zien.
Moest je ooit in de buurt zijn en enkele uurtjes hebben,
een bezoekje is echt wel de moeite.
Gewoon doen!



Reacties

  1. Schoonheid , rust en rijstpap eten bij zuster Agnes ....zalig !
    Ik heb ook mooie boeken gelezen die zich afspelen in het begijnhof van Lier van Lydia Verbeeck .
    45 jaar geleden ben ik naar de verpleegsterschool geweest en heeft Lier mijn hart gestolen . Ik ga het huis zeker eens opzoeken .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is onze andere topuitstap van het schooljaar ! Elk jaar gaan we naar het museum daat met workshop en spelen in de speeltuin en wandelen door de stad, ooit zelfs met belleke trek, ben er nog niet goed van, en elke keer ben ik weer verliefd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er wel eens geweest, sfeervol daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzondere oude plaatsen moet je kunnen zien door de ogen van een toerist met de weemoed van herkenning.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken Lier niet, maar wat een mooi stadje is dat op je foto's. En dan die 'schapen kunst', gewoonweg geweldig, daar val ik voor.
    groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Janneke, schapen en bordercollies...dat is ons ding hé!

      Verwijderen
  6. Je kon je helemaal uitleven zie ik wel........prachtige foto's! En wat een mooi stadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je fototoestel heeft ontzettend goed zijn best gedaan daar. Wat een mooie beelden van een sfeervol stadje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Alhoewel het moeilijk was met de middagzon en een overvloed aan schaduw.

      Verwijderen
  8. Ha Lier! Mijn geboortestad en die van veel van mijn voorouders. Ik heb er gewoond tussen mijn 12de en 16de en dan verhuisden we naar 'de grote stad ' en ik vond dat zo erg dat ik zwoor direct terug naar Lier te gaan eens ik daar oud genoeg voor was. Maar zie, ik ben nu 50 en woon nog altijd in de grote stad.
    Ik heb nog altijd een familielid in het begijnhof wonen: 'ons Elly'. Ze woont er al heel haar leven en ze toch zeker 20 jaar ouder dan ik! Het begijnhof is het schoonste begijnhof ter wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, en ik ga er nog regelmatig naartoe: sinds een paar jaar spreken we om de zoveel weken af met oude klasvriendinnen van daar. Heel plezant!

      Verwijderen
    2. Wij komen er wel vaak. Abonnementje in de Mol! ☺

      Verwijderen
  9. Ja, je hoeft niet vér te gaan om van mooie uitzichten te genieten! Ik ben er ooit geweest in Lier en ga er zeker nog eens naar toe. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een stadje om te onthouden, prachtreportage X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lierke plezierke, mijn bonneke, de ma van mijn ma kwam van Lier, sebiet ben ik nog familie van het 52ste knoopsgat van den echtgenoot ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel schoon is het daar, je moet niet ver gaan hé. Ooit geweest wel meer dan 30 jaar geleden.
    Fijne week nog,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allé gij, dat is in uwen achterhof! Zeker een keertje doen!

      Verwijderen
  13. Wat een bijzonder mooi plekje! Komt op het lijstje! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat een prachtige foto's! Je kunt echt wel zien dat jij je met fotografie bezig houdt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hou van oude gevels en steegjes !.... Ja Lier is mooi ook met zijn 'Zinnetoren' enzo
    Hopelijk zijn deze gebouwen beschermd...
    Gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het begijnhof is eigendom van OCMW Lier en omdat zij de renovatiekosten niet kunnen dragen zijn de huizen tegenwoordig in erfpacht. Tenminste dat las ik ergens. Ik zou er wel willen wonen! Rustig ,midden in de stad en net buiten de begijnhofpoort het groen van de Netedijken en van de vesten rond Lier.

      Verwijderen
    2. Oeps ...goed van u ! :)
      Ik had het niet gezien , ik heb iets met de n...en ..m....blijkbaar
      Gr bi

      Verwijderen
  16. Leuk stuk. Ik ga Lier eens onthouden. En de conversaties hierboven zijn ook erg leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie beelden, leuk dat je ons mee nam! Die 'kudde' schapen is grappig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.