Zomer 2018 deel 2

 


Sinds ik me een beetje bezig hou met fotografie,
neem ik ons toestel altijd en overal mee.
Allé,  toch bijna overal.
Want je zal zien, als we het een keertje thuis laten,
zie ik de mooiste dingen
en dan heb ik "dikkement" spijt natuurlijk!

Tijdens de voorbije kampeervakantie werden er heel veel foto's gemaakt.
Schandalig veel.
Dat is het voordeel
en ook wel het nadeel van digitale foto's.
Je drukt a volonté op het knoppeke.
In een wip maak je meer dan 100 foto's
maar dan komt pas het allermoeilijkste.
Een goeie selectie maken
en de mindere in de "vuilbak" wippen.

Bij de onscherpe of de echt slechte?
Geen probleem.
Maar bij de twijfelgevallen heb ik het moeilijk.
Ik ben dan erg onzeker.
Wel weg? Of toch maar niet?
Is het wel scherp genoeg,
een beetje bijknippen,
misschien een filterke?

Ik merk dat ook op IG.
Diegene die ik zelf niet zo speciaal vind,
krijgen daar vaak de meest likes.
Komt mijn zelfvertrouwen al helemaal niet ten goede.
:-(

Frankrijk
dat is voor mij :
oude schattige en vooral rustige dorpjes,
die uitblinken in zuiderse nonchalance.

Ik ben fan van al die oude kramakkelige deurtjes en luikjes,
die je volgens mij alleen in Frankrijk tegenkomt.
Of bij ons in de Walen misschien ook wel.
Maar daar vind ik het rommel. ;-)


En ook hevige fan van
vensterbanken vol met bloemen
in de meest verscheidene potten of zinken bakken.
Kleine stillevens, die de Franse nonchalance uitstralen.
Hier hadden ze wel heel erg hun best gedaan.



Frankrijk,
de graanschuur van Europa!
En je zal het geweten hebben.
Hectaren en hectaren graanvelden met 
 de geliefde ronde hooirollen maar
ook wel eens deze "geweldig" gestapelde balen.
De boer wist hier blijkbaar van geen ophouden.
Hoog dat dat was!
En scheef!

 

De #hittegolf2018  maakte het de "tournesollekes" zeer moeilijk.
De anders zo prachtige velden, stonden er maar schamel bij.
Hier en daar kon je,
als je heel erg goed keek,
 nog een dapper bloemeke ontdekken.
Maar je kon ze op 1 hand tellen.


De foto's van de hooibalen en van deze zonnebloemen werden in de Bourgogne gemaakt.
Al op de terugweg, tijdens een tussenstop in Lézines, op aanraden van haar.
Heel erg mooi maar bloedheet was het er.
En wij gekken maakten in dat weer een lange wandeltocht met de honden.
Meer vlakke zon dan schaduw!
We kwamen zowat als op de eerste zonnebloemenfoto terug op de camping.
Helemaal verlebberd!
Dat was het slechtste plan van de hele vakantie.
Maar het leverde wel deze fotootjes op!

Tot zover deel 2.
Ik sta hopeloos achter hier in Blogland.
Want intussen waren we ook al in Dranouter,
en  vertrek ik morgen met de fietsvriendinnen naar Nederland.

Deze keer naar Asten bij Eindhoven.
Aan de Nederlandse blogsters :
Moesten jullie een zeer luidruchtige bende van 10 fietsende dames voorbij zien komen,
zwaaien jullie dan even?
We zwaaien met veel plezier terug!

Tot binnenkort dan maar weer.

Reacties

  1. Mooie hobby. Veel plezier met je hartsvriendinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. uw foto's worden hoe langer hoe beter !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige collages. Ik krijg alweer zin in de volgende vakantie bij het zien van je mooie foto's. Ook vanwege het fotograferen. Ik heb hetzelfde probleem als jij: altijd toestel mee, téveel foto's, niet genoeg weg durven/willen gooien. Maar ach, wat maakt het uit. En als ik 10 fietsende vrouwen zie zal ik zwaaien, veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je foto's zijn fantastisch! Veel (fiets-)plezier samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's en voor deuren heb ik ook altijd een zwak, hoe ouder hoe mooier. Fijne hobby, fotograferen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, héérlijk die vakantiefotoherinneringen en reken maar dat we zwaaien !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd het fototoestel mee, bijna tot vervelens toe. Maar stel je voor dat je iets mist. En ja, die blog moet ook gevuld worden, zeg ik dan. Mooie Franse foto's, Kris.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's maak je.
    Ik vind de foto met de kipjes en haan erg mooi.
    Graag zou ik naar je willen zwaaien, maar ik ben bang dat ik dan een hele lange arm moet hebben.
    Ik woon niet in de buurt van Eindhoven, ik woon richting Noordwijk/Den Haag....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige foto's, het geeft een mooi beeld van Frankrijk. Ik maak zelf ook veel meer foto's dan dat ik met bloggen kan bijhouden, dus maak ik gewoon keuzes waar ik over blog. Leuk op de fiets naar Asten, ik ben soms wel in Heeze, ook dicht bij Eindhoven maar zal je wel niet zien, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. grappig hè? hoe je met een hele andere blik in een andere omgeving rondloopt. Ik heb dat zelf ook gemerkt en probeer nu ook in het gewone het bijzondere te ontdekken. Maar vervolgens vergeet ik altijd mijn fototoestel en vaak ook mijn mobiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die deuren, en inderdaad de bloemen in de vensterbanken, alsof ze er totaal niet over nagedacht hebben. maar altijd mooi! Veel plezier in Nederland! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allemaal goed gelukt en heel prachtig, jouw foto's, daar ben ik maar een kluns bij.
    Wij hebben gefietst op de heetste dag van het jaar, dat was al afgesproken en oei
    wat was het heet, dat hebben we geweten. Die zonnebloemen zijn zo mooi bij jouw op de plaat,
    dat zou bij mij echt niet lukken.
    Fijne week verder!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je foto s zij geweldig ook op ig beetje zelf verteouwen mag best

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig verslag en heerlijke fotoserie van Frankrijk! Ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat been mooie foto's! Vooral die bonte met die kippen :-) Ik maak ook altijd en overal foto's, maar heb de laatste tijd nooit meer zin de camera mee te slepen omdat mijn iPhone minstens zo'n goede foto's maakt en ik ze ook gelijk kan bewerken. Lui he!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's weer, en voor het zwaaien........dan moet je nog iets noordelijker;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik was een beetje laat met het lezen van dit vakantieverslag maar ik heb ervan genoten. Was in gedachten ook weer een beetje daar. En natuurlijk, de mooie foto's.
    Nu uitkijken naar wat die 10 fietsdames hebben beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeer herkenbaar, je foto dilemma's! En het klatsen (de vinger niet van de knop kunnen houden ;). Wat mij wel eens helpt is, tijdens het fotograferen me even het soms bijna onaangename gevoel van uitzoeken herinneren. Maar dat helpt altijd maar even en dan gaat ie weer, klatsklats, haha! Als je maar lol hebt! Prachtige foto's en weer wat Vlaams geleerd, tournesollekes, met de zon meedraaien, die zou ik zo maar kunnen onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.