Herfst.



Herfst?  
Het bestaat blijkbaar nog echt.
Na een allesverzengende hitte deze zomer
en een fijne nazomer
was het het voorbije weekend HERFST ten top.

Uitwaaien was zelfs niet meer aan de orde,
het water viel met bakken uit de hemel.
Binnenblijven was de boodschap!
Echt herfst!

Dat de herfst er aan kwam, was wel te merken in onze tuin.
De notenboom werd weer geplunderd.
En dankzij mijn nieuwe lens kon ik de dieven dit jaar mooi in beeld krijgen.






Niet alleen de eekhoorns hadden het op de noten gemunt.
De bontgekleurde specht vindt noten blijkbaar ook lekker.



En ook onze vogelvoederplaats wordt weer druk bezocht
want dat was even anders.
Ik  vreesde toen dat al de vogeltjes door de hitte van hun stokje waren gevallen.
Maar ze zijn er gelukkig weer.





En ook het schooljaar is alweer gestart,
zij het nog steeds met een voorlopig lessenrooster.
Al een hele maand krijgen ze dat rooster niet op punt.
Straf toch?
Dat dat zo lang duurt, belooft misschien niet veel goeds.
Het is dus nog steeds bang afwachten wat het dit jaar zal worden.

De routine laat bijgevolg ook nog even op zich wachten.
Alles verloopt hier rommelig en ongepland,
met extra toezichten, vergaderingen, klasdagen, oudercontacten...

Ik overzie de week graag.
Ik heb graag zicht op mijn "dagorde".
Echt ik krijg stress van al dat afwijken van het gewone.
Gaat wat worden als ik ooit met pensioen mag.
Dan is er helemaal geen regelmaat meer.

Bloggen en bijlezen lukt nog steeds niet echt.
Er moeten hier nog teveel "klusjesdieblevenliggendoordehitte" geklaard worden.
Hopelijk komt er snel weer tijd en regelmaat.

Ook de fotografielessen zijn weer gestart.
En het is meteen duidelijk dat er nog heel hard moet geoefend worden.
Wat een kanjers zitten er alweer in de groep.
"Huisfotograaf van musicalgezelschappen" zei iemand bij het zich voorstellen.
Ik vraag me dan af "wat wil die hier nog komen leren?"
Ik voel me daar dus een echt "bleuke". 
Maar we hebben een topjuf en ik heb het gevoel er veel bij te leren.
Mede ook dankzij de tips van de, in mijn ogen, al volleerde medecursisten.
Want het moet gezegd, het is een leuke groep.


Aan iedereen een fijne start van een nieuwe week!




Reacties

  1. je maakt de prachtigste foto's ik zie zoveel moois langskomen ook op ig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je foto's zien er volleerd uit! Wat leuk om in een fijne fotografiegroep te zitten. Ik ben daar ook naar op zoek, want je kunt erg veel van elkaar leren en als fotograferen je hobby is, ben je nooit uitgeleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt zo. En het is een fijne groep die mekaar overal helpt. Tof hoor.

      Verwijderen
  3. Ik vind dat je foto's er geweldig uitzien, maar er is altijd bij te leren natuurlijk. Die dieven in je notenboom zijn wel schattig hoor, zowel de eekhoorns als de specht.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben helemaal fan van die eekhoorntjes. Het wemelt er hier in de buurt van. Zo opletten met de auto dat we ze niet overrijden.

      Verwijderen
  4. Die foto's mogen er echt zijn hoor! En ik ben helemaal weg van jouw eekhoorntjes. Wat zou ik die ook graag in mijn tuin hebben. Er zitten er nochtans wel in onze buurt, maar ik denk dat ze de straat niet over durven. (of misschien hebben ze schrik van onze poezen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben een poes en 2 honden en daar storen ze zich niet aan. Een notenboom planten?

      Verwijderen
  5. Ik geniet van al je prachtige foto's. De eekhoorn en kuifmees vind ik extra leuk, omdat die zich niet in onze buurt ophouden. Ik hoop dat je snel regelmaat vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik snak weer echt naar ritme en regelmaat. Ik heb dat echt nodig. Hopelijk kan ik einde deze week beginnen met alles te plannen. :-)

      Verwijderen
  6. Wow, dat bleuke heeft weer prachtige foto's gemaakt. Vooral die eerste, die kan zo in een natuurtijdschrift.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marthy! Maar ook weer niet overdrijven met je complimentjes hé. Ik zie op IG heel wat andere dingen passeren. Je moet maar eens kijken bij squirrels_by_fotoscenen!

      Verwijderen
  7. Haha, wat een heerlijk diefje! Ik heb weer genoten van je schitterende foto's en natuurlijk ook van je schrijfsel...
    Balen dat alles nog zo onzeker en onregelmatig is op je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komt beterschap, einde deze week. Tenminste dat is er beloofd.

      Verwijderen
  8. laat nooit je gevoel van iemand anders afhangen onlie mie, je bent goed zoals je bent, j e maakt prachtige foto's, en het allerbelangrijkste is dat je er van geniet :-) ❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, genieten doe ik echt wel alleen ben ik nogal onzeker en niet rap content. Dankjewel voor de aanmoediging.

      Verwijderen
  9. Ooooooh, wat zijn ze weer mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En jij maakt al zulke mooie foto's die van de eekhoorn zijn fantastisch! XX esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi in beeld gebracht, de eekhoorntjes lijken wel schrik te hebben maar schijn bedriegt.
    Ik hoop dat je lessenrooster snel op punt staat, ik weet ook graag hoe mijn dag/week er zal uitzien.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hoort het, nergens voor nodig die onzekerheid, je hebt topfoto's gemaakt! Ik ben helemaal in love met de notendief. Hopelijk krijgen ze het rooster snel in orde, beetje regelmaat zorgt er vaak ook voor dat je meer gedaan krijgt. Veel plezier met je cursus, hoop dat je er weer over gaat bloggen, dat zou ik leuk vinden. Maar eerst aan jezelf denken, rustig aan! Je kunt nou eenmaal niet alles tegelijk, ook al zou je dat wel willen. Hoor mij, ik zit al net zo in elkaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dit bleuke maakt wel de prachtigste foto's hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je foto's zijn magnifiek!!!!!!! En als je met pensioen gaat, dan maak je toch zelf orde en regelmaat in je dagen? Komt vast in orde!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.