Zomervakantie 2018 : Les Hautes Alpes : deel 4



Niet alleen dat wat ik met mijn macrolens ontdekte,
 was mooi in les Hautes Alpes.
De vergezichten waren er adembenemend!

Gewoon het uitzicht vanaf ons kampeerplekje in Réotiers was al geweldig.


Oudste had het ontdekt tijdens hun zwerftocht door Europa.
"Iets voor jullie, mama" : zei ze.
Zo hard iets voor ons, dat we er niet meer weg wilden.
Twee volle weken genoten we van dit "schilderijtje" in het echt.
En we weten het heel zeker,
"bij leven en welzijn",
het zal niet de laatste keer geweest zijn.

Maar er was nog veel meer moois.















Allemaal in de buurt van Briançon.
Lac de serre-ponçon (wat voor ons doen wel druk was).
St. Verran : een ontdekking!
La Barcelonnette.
Mont Dauphin.
La Grave.
Risoul.

Nooit eerder waren we in de zomer in de Franse Alpen.
Maar dit is echt een aanrader.
En wat het weer betreft :
Dit jaar was het er sowieso zalig.
Waar niet, hé? :-)

Warm tijdens de dag maar gelukkig 's avonds koeler.
Blijkbaar is er een beetje een microklimaat in die buurt met 300 dagen zon per jaar.
En voor ons hoeft het ook niet zo heet te zijn.
Laat ons maar actief bezig zijn.
Een door de hitte lamgeslagen vakantie is niet zo ons ding.

Na de lange kampeervakantie,
was er nog Dranouter en de fietsvakantie met de vriendinnen.
Dat verslag hebben jullie nog te goed.

Een heel fijn weekend.
En voor de mensen van het Belgische onderwijs: 
Een fantastische start maandag.
We vliegen er weer in!
:-)

Reacties

  1. Wat een prachtige foto"s. Zo leuk om mee te genieten met anderen over wat ze meemaken in hun vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dochter wist het wel, dit is echt een prachtige streek. Mooie foto's als altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja schitterend zeg, fijn dat je het zo fijn had!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Jaaa dat snap ik wel dat je terug wilt komen naar deze plek. Veel plezier weer in je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. En erg aardig van je om ze te delen met ons.
    Succes met de arbeid maandag, komt vast wel weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh die foto's kunnen zo hoplaa in een reisgids XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto’s, ik herken het we waren er een peer keer, ook op een heel rustige camping, geweldig. Prachtige wandelingen gemaakt en Lac de Serre-Poncon kun je helemaal rond fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto’s, ik wil trouwens even zeggen dat ik van al je foto’s heb genoten :) Zowel op je blog als op IG. Wat een mooie streek en wat een mooie luchten. Fijn dat het inderdaad zo’n aanrader was. Ik hoop dat je het vakantiegevoel nog even vast kunt houden en veel werkplezier.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige natuur en beelden.
    Een goede start morgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer zo'n super foto's. Jij hebt echt wel talent, hoor. Knappe streek ook. Frankrijk heeft zoveel moois te bieden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik herkende de streek op verschillende van je mooie foto's. We zijn hier al vaak geweest, jaren geleden al met drie kleine kinderen, we hebben ook een keer de Tour de Quieras gelopen en verleden jaar waren we er weer. Net als jullie zijn we verliefd op deze streek en zullen er altijd weer terug komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. fantastisch als je zo heerlijk kunt genieten, een heerlijke serie mooie prenten, mogen allemaal in een prentenboek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige omgeving en idem dito foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooo, geweldig.. Je bent in de mooiste streek van heel Frankrijk geweest.. vind ik dan hè..
    Lac de Serre Poncon is zo geliefd bij ons! Alsof we daar thuiskomen...
    Heerlijk om al je mooie foto's te zien!
    Heb meteen weer heimwee...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow. prachtig dagelijks uitzicht, dan zou ik ook willen blijven daar. En weer prachtige tips, merci!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.