Wintergarderobe voor ons minimeneerke.


Toen ik kloeg over
 hoe de tijd tussen mijn vingers doorglipt,
opperde  zij :
Tijd voor de "moetjes" genoeg, tijd voor de "magjes" te weinig.

Dat omschreef precies mijn gevoel van tijdsgebrek.
Toch kreeg ik wel nog wat "magjes" klaar.
Het is niet altijd kommer en kwel.


Voor ons minimeneerke.
Een winterhoodie.


Stof : stoffenspektakel
Voering : uit de voorraad.
Model : Ottobre herfst 2016




Ook nog dit broekje
(zie ergens op mijn Pinterestbord gratis patroontje)
dat ik al eerder in een zomerversie maakte,
nu met een Fons en Sien shirt.


Ook nog een tweede versie,
maar blijkbaar in prikstof deze keer
want toen hij moest passen,
trok ie meteen de pijpen tot boven de knietjes
en verkondigde doodernstig
"te oot"!
(te groot.... en meteen moest ze uit!)
Daar zal dus nog een voering 
"ingefoefeld" moeten worden.

Deze stofjes : uit een voorraad van minstens 15 jaar geleden.
"Hamsteren"  heeft zo zijn voordelen!

Er werden nog ettelijke Oliverbroekjes gemaakt en
ook nog wat extra shirtjes
 maar,
om daar een foto van te nemen,
had ik zelfs geen tijd.
Dus moeten jullie me maar gewoon op mijn woord geloven.

En wat "kleding zonder model fotograferen" betreft ...
Weet iemand een workshop daarvoor?
Ik vrees dat
dit hierboven de haren van mijn juf doet rijzen!
En dan kan ik haar geen ongelijk geven.
Echt niet!
Tips hiervoor zijn ook altijd welkom!

Maar de kleertjes passen in ieder geval wel mooi bij het minimeneerke.
En dat is nu toch wel het belangrijkste.
:-)

En ook dat moeten jullie op mijn woord geloven,
want er is nog steeds fotoverbod
Jammer!




Reacties

  1. Ik vind het allemaal weer superleuk. Ook de foto's hoor, ze laten heel goed zien wat je maakte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleertjes heb jij gemaakt!
    Jouw kleinzoon steelt de show deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat minimeneerke zijn garderobe is volmaakt !
    fototipje : google eens 'flatlay kleding'
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, zo’n kleinzoon om allerlei moois voor te maken. Daar ben je goed in geslaagd en wat een prachtig verhaal over de kriebelstof! Mijn moeder maakte ooit een broekpak van tweed en dat kriebelde zo, maar ik kende de moeite die ze gedaan had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op zoek naar een model....in de maat van mini meneerke die als loon zo'n heerlijke trui krijgt
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen van de wijze uitspraak van Moeke Veerle...
    Ik zei het volgens mij al eerder; ik wil ook wel zo’n knuffeltrui!
    Goed je best gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je minimeneerke heeft het wel getroffen met z’n oma die van die lekkere warme winterkleertjes kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke garderobe maakte je voor het meneerke. Je bent een kei!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superlief al die kleertjes, ook zonder model erg leuk gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Die minimeneerke heeft toch maar een toffe oma hè!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.