Mooi doch heel erg decadent.




Negen en zes zijn ze.
Nooit eerder waren ze bij een kapper.
Onnodige luxe vonden wij.
 Per slot van rekening zijn het honden
en  bovendien
 geen ras dat met regelmaat moet getrimd worden.

Dus probeer ik ze zelf te borstelen.
Maar daar houden ze niet van.
Wanneer ik nog maar voorzichtig naar de borstel grijp, 
duiken ze allebei al in hun bench.
Er wordt dus meer niet dan wel gekamd.

Omdat onze jongste knuffelbeer 
toch wel te erg de hippietoer op ging 
met een heleboel dreads op zijn achterwerk,
werd er voor de allereerste keer 
een afspraak bij de hondenkapper gemaakt.
Ja, echt een afspraak.
Weken op voorhand al.
Je houdt het niet voor mogelijk!

Gewoon heel erg decadent.
Ik weet het.
Maar wat een verschil
Blinkende vacht.
Kortgeknipte "propere" voetjes.
En het allerfijnste : geweldig zacht!
Zelfs de echtgenoot vindt het geslaagd.
En dat,
neem het gewoon maar van me aan,
wil heel wat zeggen.

Heel het gebeuren leverde wel fantastisch grappige fotootjes op.
Weliswaar gewoon met mijn mobiele telefoon
maar hun ontzette blik van "wat gebeurt er me hier?"
is overduidelijk!

Een mens zou nog compassie krijgen.
:-)



Als je niet beter wist, adopteerde je ze onmiddellijk.!


Hier poseren ze even met hun "feestelijke" kerststrik.
Was een cadeautje!
Ik kocht dit uiteraard niet zelf.
Zot is ok, maar te zot moet ook niet!

Laat je niet misleiden door Brune haar angstige blik.
Het is echt niks die strikken, ze sluiten net als gewone halsbanden.
Ze wil nooit graag op de foto.



Er zijn er al vast twee  klaar voor het naderend feestgedruis!
Laat Kerst maar beginnen.
:-)

Reacties

  1. Hihihhi! Mijn kat heb ik zo ook ooit eens naar de dierenarts moeten brengen om gekamd te worden Zij was al wat ouder en kon niet overal goed meer aan. Hier en daar had ze klitten in haar pels en ze liet mij die er absoluut niet uitkammen. Ze werd dan behoorlijk agressief en kwaad. Maar bij de dierenarts liet ze alles gewoon doen, ze voelde zich daar zo geïntimideerd dat ze blijkbaar niet dierf kwaad zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha grappig en ze kijken nog niet erg blij maar dat komt vast nog wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha je ziet wel dat ze er niet van genieten, maar wat zijn ze prachtig en pluizig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn honden vonden het matig tot heel erg leuk om gewassen en geborsteld te worden! Ben met 2 van onze honden wel ooit naar een trimster geweest, maar beide dames vonden dat absoluut niet leuk! Dus deed ik het altijd zelf. De jouwe zien er weer prachtig uit, helemaal op hun Kerst-best!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er piekfijn uit en wat heb je de emotie goed gevangen! Wanneer het financieel kan, is het zo prettig om sommige zaken aan professionals over te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Volgende keer gaan ze vast niet mee naar binnen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat een schatten, zowel tijdens als na de wasbeurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet beter... dat wordt niks met die adoptie :-) ;-)
    Ze zien er ineens 'kleiner' uit, of komt dat omdat ik er minder schrik van heb ???
    Die strikskes staan hen wel goed seg !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook, als ik het woord `borstel` zeg is de hond van diep in slaap al op weg naar een veilige plek. En water is niet leuk dus in bad is helemaal niet leuk (maar wel een keer weer heel nodig)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's maar mij foppen ze niet. Ik heb mijn hele leven al honden en geen grotere aanstellers dan zij, of je moet een man met griep hebben. Je bracht me op het idee om nu alvast een afspraak te maken voor die van ons. Zijn moet wel eens in de zoveel tijd. lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha zo bang als ze kijken ook! Alsof ze ik weet niet wat word aan gedaan! maar ik weet beter, Pippa kijkt precies zo. Wat een knapperds zijn het nu! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahhh, SMELT!! Vooral die eerste foto, die blik spreekt boekdelen, haha! Vind ze er super chique uitzien met hun feeststrik, inderdaad helemaal klaar voor de Kerst.
    Echt leuke foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zien er in het begin een beetje triestig uit maar na het bezoekje aan de hondenkapper zie ik 2 schattige honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooowwww... die blik in de ogen... Wat heb je ze toch aangedaan! Whahahaaa! Misschien laten ze zich nu wat beter borstelen? Gewoon een keer dreigen :-) Ze zien er in ieder geval fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh nu zijn ze nog knapper, haha. Helemaal klaar voor de kerst! Fijne dagen voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohhhhhh wat fijn om ze zo netjes te zien:-) ja vreselijke aanstellers hier ook zo hoor :-) tjongejonge vooral als ik bij hun kroonjuwelen in de buurt kom:-)
    maar eerlijk is eerlijk ik denk dat ik ook maar eens de stap moet gaan doen :-)
    knappe koppies heb je, en vreselijk lief hé :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nu gaat het ver!! met de honden naar de kapper, straks geeft ge ook een verjaardagsfeestje enzo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, dan ben jij de eerste die wordt uitgenodigd!!! ;-)

      Verwijderen
  18. Ja, die blik is echt kostelijk om te zien. Maar het resultaat mag er zijn. Zo chique zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beter laat dan nooit: prachtige foto's. Hun blik spreekt boekdelen. Onze vorige hond Floyd (Welsh Springer Spaniel) kon net zo verontwaardigt doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.