Inhaalmanoeuvre.



Had iemand me eerder gezegd,
dat er een tijd zou komen dat ik het bloggen zou verwaarlozen, 
ik had hem gek verklaard.
Blogland was immers zo leuk.
Dat is het ook en dat geloof ik nog steeds.
Maar voilà... het onwaarschijnlijke is gebeurd.
Ik heb het hier laten slabakken.
En niet zo'n klein beetje.
Gewoon compleet verwaarloosd die blog.

Intussen is er een heel seizoen voorbij.
Een seizoen met vrieskou, zonnige dagen, mistige dagen.











Ik weet niet meer waar ik eerder de tijd haalde om met regelmaat te bloggen en te lezen.
Het lukte de voorbije maanden niet meer.

Er is hier nochtans weinig veranderd.
- Halftijdse job. Nog steeds.
- Op creatief vlak niet zo geweldig bezig. Ook daaraan kan het niet liggen.
- Na module 2 van de fotografie, zelfs niet meer met module 3 gestart.
         (ook al omwille van tijdsgebrek en mede omdat studiofotografie niet helemaal mijn ding is)
- Er momenteel geen enkele cursus is die ik volg. (dat is ooit anders geweest!)

Dus tijd in overvloed zou je denken.
Wie of wat steelt dan mijn tijd?


Toegegeven ik kijk tegenwoordig wel eens meer op IG ,
en ik merk daar dat heel wat blogsters die stap hebben gezet.
Dat ik daar nu zelf met de regelmaat iets post, is ook weer niet het geval.
Daar gaat het ook voortdurend op en af met me.

Ok ja, het minimeneerke "palmt" wel wat tijd in.
Ik was diegene die op voorhand riep :  "Ik ga geen me-time opofferen voor kleinkinderen."
Maar wist ik veel dat dat oppassen zo ontzettend leuk zou zijn. :-)
Dus ja, het blijft bijna nooit bij die paar uurtjes op donderdag.
De volgende weken blijft het zelfs niet alleen bij de donderdagen.
Ik kan zo moeilijk neen zeggen als het om dat ventje gaat.


Dus ga ik nu even een klein "bloginhaalmanoevre "doen.
Even enkele maanden terug.

                                                      Zoiets van  :"Wist je dat ..."


1. Ik vorige zomer meedeed met een kaartjesswap van Lien
    Kaartjes in het thema van 1 tot 10.
    Dat ik gelinkt werd aan de west-vlaamse Deborah.
    Zij mijn swapmaatje werd.
    Het heel wat voeten in de aarde had eer we de swap hadden afgerond.
    Maar dat het echt geweldig plezant was.
    Zo tof dat ik toch nog even een collage van de kaartjes laat zien,
    ook al is het weeral een paar maanden geleden.
    Van alle lekkere theetjes die ze meestuurde kan ik niks meer laten zien
     omwille van "al heerlijk van genoten".
     Deborah, nog eens dikke mercie voor de leuke en echte post die ik telkens van jou kreeg.







2. Dat we intussen (eind december om precies te zijn!)
    alweer de tweede verjaardag van ons minimeneerke vierden.
    Dat daar uiteraard een kroon bij hoorde.
    Een zelfgemaakte.
    Weliswaar een "snelle" versie dit jaar.


     En dat ik nog steeds geen foto mag posten van hem.
     Maar dat met wat knipwerk we toch wat kunnen publiceren.
     Hij was immers te schattig met zijn feestelijke outfit.
                 


3.  Dat we dit jaar Kerst vierden "onder ons".
     Niet met de hele familie van de echtgenoot.
     Dat dat ook erg gezellig was.






4.  Dat we een beetje later een groots verjaardagsfeest vierden met de familie van de echtgenoot.


                                                                    En wel     
       de 90ste verjaardag van
             mijn schoonmoeke.                           
    Voor de achterkleinkinderen :                           ons supermoekie.


















 






En dat we dat niet alleen vierden met prachtige en ook geweldig lekkere ijstaarten,
maar dat ik ook een buffetje maakte voor vooraf.

Dat ik van de jarige niet echt een mooie feestfoto heb.
Zo gaat dat wanneer je je handen vol hebt met het kokkerellen
maar dat dat wel heel jammer is.



4. Dat we 27 januari mee stapten in de klimaatmars in Brussel.
    Dat we daar met 70000 waren.
    We kletsnat werden maar er toch een heel warm gevoel aan overhielden,
    bij het zien van zoveel solidariteit.
    En dat we met z'n allen hopen dat er nu eindelijk eens iets gaat veranderen.


    Dat dit hieronder ook nog steeds mijn dada is, maar ik me er op betrap dat het allemaal
    nog veel beter kan.
                   
                                 


5. Dat we intussen met bijna het hele gezin naar de sneeuw trokken.
    Dat ik dit jaar weer heelhuids thuis ben geraakt!
    Ik er anders toch niet zo gerust in was.
    Dat dat vast met mijn leeftijd te maken heeft.
    Dat ik me daar vroeger geen zier zou van aangetrokken hebben.
    Het geweldig gezellig was en we het jammer vonden
    dat oudste en schoonzoon er niet bij waren.
    Dat zo een vakantie zeker voor herhaling vatbaar is.
    Maar om eerlijk te zijn, ook niet de meest ecologische vakantie. :-(







5. Dat die herhaling niet voor direct zal zijn.
    Dat alle 3 onze kinderen hebben gemeld dat ze aan gezinsuitbreiding denken.
    Dat als die plannen nu allemaal heel snel lukken,
    we hier eind van 't jaar en volgend jaar een babyboom van jewelste mogen verwachten.
    Dat ik nu al mijn tijd zie "vliegen",
    maar vast niet hoef te vertellen dat ik er heel erg naar uitkijk.
    Dat ik stiekem dacht : EINDELIJK! ;-)


6. Dat ik heel graag brei maar dat ik intussen door heb dat ik daar een kluns in ben.
    Dat dat niet alleen te maken heeft met het in elkaar zetten van truien.
    Dat truien ofwel te lang zijn, ofwel te breed.
    Dat deze keer de mouwen van geen kanten kloppen.
    Dat je het bewijs hieronder ziet.



                                               Dat je nu denkt : "Het valt toch mee"?
 


                                             Tot je deze ziet!
                                             Nu hoop ik maar dat er in de Kringwinkel iemand komt,
                                             met een dik minimeneerke met supermagere armpkes.
                                             Dan kan die er nog blij mee zijn. ;-)

     Dat ik besloten heb vanaf nu alleen nog sjaals en dekentjes te breien.

   
7.  Dat naaien me net iets beter afgaat.
     Dat ik van enkel de allerlaatste werkjes fotootjes heb.
     Dat ik, tegen dat dit pulletje klaar was, de stof kei mottig vond.
 
     Dat jongste dat gelukkig niet vindt en dat het minimeneerke ook wel fan is van de "moeketrui".
     Dat ik duidelijk nog geen werk gemaakt heb van "flatlay" foto's. :-(
     Maar een beetje zicht op... heb je zo toch nog net.

 


                          Dat ik intussen een polootje maakte waarvan ik wel redelijk content ben.
                          Dat het minimeneerke nog niet voorhanden was om te passen.
                          Dat ik dus nog even mijn hart vast hou of het hem wel zal staan.
                   



Dat er nu genoeg "wist je datjes" gepasseerd zijn.
Dat ik nu heel erg hard beloof om hier meer te vertoeven.
Dat dat niet simpel gaat worden.
Dat ik al zal beginnen met weer te komen lezen bij jullie.

Dat voor diegenen wiens hoofd barst van dit bericht,
misschien een perdolanneke soelaas biedt?

Tenminste als jullie al niet veel eerder hebben weggeklikt.
:-))

Tot op jullie blog, lieve lezers.

Reacties

  1. Ha, daar ben je weer en gelukkig had je de foto’s nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik miste je, klikte je vaak aan maar er was niets. Blij dat je weer in blogland bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's heb je gemaakt.
    Ik vind het leuk om weer iets van je te leezen, zeker met al die mooie Belgische woorden!
    Doe waar jij je goed bij voelt en niet omdat het moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was even een ware inhaalslag! Gelukkig maakte je tussendoor nog wel foto's...
    Bloggen is geen must, maar als je het leuk vindt dan moet je het echt blijven doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo even weer bij je bij te lezen en kijken. Hopelijk lezen we nu wat sneller iets van je. En zo niet dan is dit ook heel gezellig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ik dat allemaal met veel plezier gelezen heb !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het voordeel is dan wel dat wij ineens heeeeel veel mooie foto’s te zien krijgen!
    Ik snap er ook niets van; ik blog nog wel, maar minder, heb weinig tijd om te reageren en ik snap niet waar alle tijd in gaat zitten... Wat is er veranderd?
    Wat zeker veranderd is.... Minimeneerke! Jeeeeetje, wat groeit hij hard!
    En wat een fantastisch (maar ook druk, hihihi) vooruitzicht; nog meer mini-meneerkes en dametjes op komst! Kinderdagverblijf Notjustmie? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om weer wat van je te lezen.
    Ik spendeer ook veel minder tijd aan het bloggen en aan het reageren. Ik ben gestopt met vrijwilligerswerk voor de schoolbieb en gestopt met vrijwilligerswerk voor een netwerk via mijn werk. En nog hou ik geen tijd over. Ik begrijp niet waar ik de tijd vandaan haalde om te doen wat ik de afgelopen jaren allemaal deed. Toch, het is goed zo.
    Ik snap je helemaal dat je je verheugt op al die aanstaande kleinkinderen. Nog meer liefde om uit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen en oooh, ooh, nummer 5 vind ik ook wel goed nieuws ;-))). Dat studio-fotografie ook totaal mijn ding niet is, maar dat je misschien toch even een jaartje op je tanden moet bijten, tante, want je was zo goed bezig, en bijleren doe je sowieso en dan kan je tenminste goeie foto's trekken van je naaisels voor op je blog!!! (het bad is een goeie fotostudio trouwens daarvoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig dat je weer terug bent, moeilijk om overal op te reageren. Snap wel dat het kleintje veel tijd opslokt, dat is bij ons ook zo, maar echt superleuk. Prachtige foto's om te genieten. Mooie leeftijd van je schoonmoeder, ( mijn moeder is wat ouder) en de taarten zien er lekker en mooi uit ! Fijn dat er meer kleintjes komen, voorpret is ook erg leuk. Mooi zijn de truitjes, knap hoor dat gepriegel van kleine dingen vergt veel geduld maar het is je goed gelukt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om je echte leven te zien passeren! Druk zat lijkt me zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hoi hoi , zalige post met zalig driedubbel nieuws !!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha met deze lange blogpost heb je het ruimschoots goed gemaakt! Wat leuk dat je zo'n plezier hebt beleefd aan de ttt-swap. Ik ben hem nu opnieuw aan het doen met mijn penvriendin uit Amerika, we proberen tot 20 door te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn weer na lange tijd een blogpost te lezen, ik heb ervan genoten. Mooie foto's, genieten van toch al dat moois en lekkers dat je maakte ondanks dat je er geen tijd voor had. En dan het babyboom nieuws, geweldig! Nog minder tijd maar dubbel zoveel plezier met andere dingen die je er voor in de plaats krijgt.
    Liefs, Emmy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.