De sprei



Heel erg lang geleden,
 hier om precies te zijn, werd er gestart met een sprei.
De CAL 2014!

Vijf jaar geleden!
Jong toch.
Echt hé, schaamtelijk.
Nu kijk ik heel erg schuldig.

Eigenlijk werd er met 2 spreien gestart.
In een nu totaal onbegrijpelijke euforie,
besliste ik toen :"ik wil er twee".
Neen echt!
 Niet te vatten!


Er was er eentje dat op kop lag.
Toen toch nog.


Maar dat heeft niet lang geduurd.
De euforie om met 2 spreien samen te starten,
was een complete misvatting.

De rechtse is al jaren klaar.
Een beetje doorzetting was er dus wel. 


Deze sprei heeft al vele vakanties met de Feeling meegemaakt.
Diegene die toen  op voorsprong lag, haalde de eindmeet niet.

Op een zeker moment was ik dat haken van die rijen zo beu als kouwe pap.
De sprei verdween in een mand.
Af en toe werd er nog eens een poging gedaan maar het werd niks.
Jaren lag dat ding weggestopt.

Tot ik op een keer bij haar een mooi alternatief zag.
Ik dacht: "dat is nog eens een idee.
Ik combineer het met granny's."


Bovenstaande  foto is van Hannah!
Ere wie ere toekomt!
Hopelijk vindt zij het niet erg dat ik even deze foto van haar sprei pik?

Maar ook dat zette me nog niet echt tot spoed aan.
Er ging nog een geruime tijd ( zeg maar een paar jaartjes) over heen.
Ik bleef het wel zonde vinden van al die gekochte wol.
Dat nog wel.
Zover reikt mijn schuldgevoel dan toch nog.
Schouderklopje! ;-)

 Intussen toch maar alle moed bij mekaar geraapt
 en maar eens echt in gang geschoten.

En nu is het dan zo ver.
De tweede sprei is klaar.
Niet echt een topper maar klaar is ze nu wel.

Een week ziek in de zetel hangen,
weggekropen onder een deken dat intussen werd afgehaakt,
heeft wel grotendeels geholpen.

Even showen
;-)




En dan nu opnieuw heel veel moed bij mekaar rapen
om uit mijn mand met onafgewerkte dingen,
iets te vissen waar ik me dringend ga aanzetten.
Ik ben nog volop moed aan het rapen hoor ...pffff. :-(

Fijn weekend allemaal.


Reacties

  1. Ha, je hoeft je niet heel erg te schamen, ik was er ook aan begonnen, maar heb niks af. Niks. Jij wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuke oplossing om het zo te doen. Ik doe ook wel eens gek nu ook 2 dezelfde maar gelukkig is er eentje af en 2 tegelijk ik hoop daar niet weer aan te beginnen . 1 tegelijk is genoeg en dan blijft het leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg gelijk weer zin toen ik die van jou zag. Toch nog maar even wachten.

      Verwijderen
  3. Ik ben zwaar onder de indruk van mensen die een sprei af gehaakt krijgen, laat staan 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat probleem herken ik echt... dat hebben we volgens mij allemaal...
    Vol vlam en vuur ergens aan beginnen, maar na verloop van tijd is het enthousiasme eraf.
    Soms kijk je er na een lange tijd met andere ogen naar en pak je het weer op.
    Jij had Hannah's ideetje nodig om zover te komen; leuk toch om door elkaars werk geïnspireerd te worden? Je hebt een prachtige sprei op je bank liggen en dat kussen is ook al zo mooi...
    Enne... niet teveel in je mandje met moet-dingetjes kijken hoor, hobby is hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhh dat vind ik zó knap van je.... veel mensen gooien het dan gewoon weg, j ehebt tóch doorzettingsvermogen laten zien , en gossiemijne wat staat het mooi op j e bank écht prachtig,

    twee schouderklopjes onlie mie, ge doet ut goe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. awel zie, ik vind het wel een topper ! Zo mooi van kleur die matcht met de wanddecoratie. Hoedje af voor zoveel doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na vijf jaar? Dat zijn een beetje te veel pluimen Ymmeke! Toch lief hoor.

      Verwijderen
  7. whahahaha, ik ben er toen ook aan begonnen. Leek me zo heerlijk om die tijd echt helemaal voor mezelf te hebben. Even weg van alle rompslomp die er toen ons leven beheerste. Ik kwam laatst de half afgemaakte sprei tegen en heb hem weg gedaan. Ik kon er niet meer naar kijken. Wilde hem ook helemaal niet meer af maken. Ik hoop dat ik er iemand bij de Kringloop gelukkig mee heb gemaakt. Had het patroon er nog bijgedaan. :-)
    Als ik dan jou sprei zie, denk ik wel: gosje, das ook mooi ............

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In jouw geval begrijp ik het helemaal hoor Petra. Ik zou er ook niet aan verder gewerkt hebben. Ik schrijf je gauw maar nu even heel hectisch en veel rompslomp ten huize Onliemie gehad. Ik ga er werk van maken!xxx
      Enne fijn dat je weer reageert in Blogland. Welkom terug!

      Verwijderen
  8. Als ik dit zo lees begin ik er maar niet aan. Brrr, ik moet er niet aan denken. Ik heb een zus die heel graag haakt, de een na de andere plaid maakt voor mij en mijn kinderen en een sjaal zo nu en dan doet ze er ook nog wel even bij. Fijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar nog even complimenten voor jou stugge doorzetten. Hij is prachtig geworden, echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach ja, die sprei. Ik heb die toen ook gemaakt. Elke week een nieuw rijtje. Het was het jaar waarin ik mijn ouderljik huis moest leeghalen voor de verkoop ervan. Ik gebruikte voor de sprei alle wolrestjes uit de wolmand van mijn moeder. Ze had dus een extra betekenis voor mij. Ondertussen is de sprei al een beetje versleten. Ik had ze vastgenaaid op een oud dekbed. Kwestie van wat extra warmte. Nu is ze uit de living verbannen. Ik gebruik ze nog voor wat extra warmte op mijn bed tijdens de koude wintermaanden. Maar die van jou is ook een 'schoontje' hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat is die mooi zeg! En zo knap gedaan met al die verschillende patronen. Ik vind 'm echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.