Een "probeersel".



De vorige broek die ik voor het minimeneerke maakte, was geen geweldig succes.
Zo op zicht een schoon broekske maar rond zijn billetjes niet dat wat je wil.
Nochtans nagemaakt op een mooi passend modelleke,
maar met een andere (lees foute) stof viel het helemaal anders uit.
Super jammer. :-(
Beschouw het als een "reservebroekje voor hoogste nood".

Omdat ik de leuke "hippie" tetrastof  niet wil verprutsen,
die ik kocht met het oog op een perfect  zomerbroekje,
werd er nog maar eens een ander modelleke geprobeerd.

Nog maar eens het Oliverbroekje waar dochterlief zot van is.
"Zo'n handige broekskes!
Waarom neem je niet gewoon dat patroon, mama?"

Ik viste een proefstofke uit mijn kast.
Aan proefstofkes geen gebrek. ;-)

 Er lag zelfs nog een tetrastofke.
Al een hele tijd geleden gekocht.
Eentje met kleine "onliemiekes" op!
Ik verlengde het patroon zodat er geen boordstof aan moet,
en de pijpjes gewoon kunnen omgeslagen worden.




Het shirt is een klassieker.
Fons en Sien, het meest simpele patroon ever.
Het shirt past perfect.
Ik had niet anders verwacht.
Ik ben de madam van WISJ eeuwig dankbaar voor dat makkelijk patroon.

Meer moeite met de flatlay fotografie
 aangezien ik nog steeds zonder model moet showen.

Het broekje valt deze keer prima mee.
Maar misschien toch niet voor DE stof.
Er is nog wat twijfel.
We zoeken dus verder.
Niet te lang meer want straks is de zomer voorbij.
En verder zijn tips altijd welkom!





Reacties

  1. Dat ventje heeft nogal chance met jou zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meneertje zal er mooi mee zijn. En bedankt voor de verwijzing naar WISJ, wat een goeie uitleg daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een leuk broekje! En hij lijkt me heerlijk zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Is toch in elk geval een tof broekske hoor! Heel ver zou ik niet zoeken als meneerke er gemakkeljk in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo krijgt dat mini meneerke een hele garderobe :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, tips heb ik niet voor je maar ik vind het wel ontzettend leuk wat jij maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, kleine eenvoudige kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Minimeneerke zal schitteren, cool setje met een echt "onliemiekes" broekje.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stoer zal het minimeneerke er uitzien in zijn outfit !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.