Lentekriebels



De lente is deze week in het land.
In haar volle glorie
en madam hier  zit  ligt ziek aan haar zetel gekluisterd.
Niks om je zorgen over te maken hoor.
Een zware hoest.
En neen ik ben niet in Gent geweest dus de legionella kan het niet zijn.
Ne mens kan maar chance hebben. :-(

Af en toe het fototoestel ter hand nemen
om wat lenteschoons in de tuin te vereeuwigen 
en eindelijk nog eens wat haken aan een sprei 
die hier al jaren ligt sprei te worden.
Dat zijn zowat de enige dingen die ik deze week gedaan krijg.
Over die sprei later meer.

Nu alleen wat van het lente schoons.
Eerst wat macro oefeningen ...





Ook de telelens werd er bij gehaald...



Schattig dat badderend pimpelmeesje hé? 



Den deze hierboven laat zich niet makkelijk fotograferen.
Een bangerik die steeds mij en mijn lens in het oog krijgt
en er dan als een wervelwind vandoor gaat.
En ze zijn met twee tegenwoordig.
Ergens achter in de tuin hebben ze een nestje.
Dus ik zal in de loop van de komende weken misschien 
nog een "luckyshot" kunnen maken van de lieverds.


De koolmees is op dat vlak wel een makkelijke.
Een gulzigaard die zich door niets laat afschrikken.



Nog eentje van #kingwobbe van vorige week.
Die knapperd kon ik jullie toch niet ontzeggen?




Loeba loerend naar het vogelbestand dat onze voederplaats bezoekt.
Hen laat hij rustig begaan maar eekhoorntjes zijn nog steeds zijn grootste frustratie.
Die eekhoorns sprinten door de boomtoppen aan een snelheid,
te moeilijk om hen in beeld te brengen.

Net als een fotootje van madam Brune, die geen stap buiten zet zonder mij.
Fotootjes van haar maken is echt niet makkelijk.



En nu maar weer de zetel in,
lekker onder de sprei die intussen wordt afgehaakt.
"Het aangename aan het onaangenamde koppelen" heet dat dan.
Een fijne dag vol lentekriebels!

En ook een dikke mercie voor alle medelevende reacties op mijn vorige blogpost.
Lief van jullie.

Reacties

  1. Je foto's zijn schitterend! Zo mooi alles van dichtbij.
    Ik wens je heel veel beterschap ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gebeurt er een hoop in jouw tuin zeg.
    Ik hoop dat het snel beter zal gaan met jullie dochter. Wat een verdriet.
    En jij ook snel weer opknappen he al maak je nu wel hele mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks je ziekzijn maak je prachtige foto's! Beterschap. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige foto's. Die groene aardbei is ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een foto talent! Ik geniet ervan, en al helemaal die van Loeba... wat een prachtige hond zeg...
    Nou, beterschap hoor... niks fijn zo'n nare hoest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier in de Achterhoek is de lente nog wat aarzelend. Er staat steeds een snijdend koud windje helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n prachtige foto's! En jouw honden doen me altijd op mijn buurhond denken ;-)
    Ik wens je snel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.