Mooi Nederland met zomerse temperaturen : versie 2.





Net zoals twee jaar geleden trokken we het  lange Hemelvaartweekend naar Alleleijn.
Tijd ontbrak me alweer om er eerder over te bloggen.
De dagen vliegen hier voorbij.

In tegenstelling met toen mochten de honden nu wel mee.
Sinds mijn gebroken schouder ben ik niet meer zo'n vedette op de racefiets.
Dat vastzitten in die clickpedalen bezorgt me kriebels.
Dus mijn fiets bleef (nog even) thuis,
dit tot grote spijt van de echtgenoot
die in zijn eentje de "Amstel gold race" heuvels bedwong.

Ik ga er binnenkort wel weer aan moeten geloven 
en opnieuw de clickpedalen in moeten.
"Bang of niet om te vallen,
ik moet maar niet flauw doen", vindt de echtgenoot.
"Gewoon even doorbijten en dan komt dat helemaal goed."
(Help)

Er is zelfs een kleine toegeving.
Ik mag even zonder clickpedalen tot de ergste onrust over is.
Wat een medeleven! ;-)

Maar verder over het weekend.
Zalig!
Er was geen al te best weer voorspeld maar dat was een complete misser.
Tropische temperaturen waren het.
En met een stralend zonnetje is alles toch nog  zoveel mooier.

Op donderdag spraken we af met de Nederlandse vrienden.
Ze zijn net verhuisd naar een prachtig nieuw huis,
vlak aan de Brunsummerheide.
Mooi wandelen daar alhoewel je er misschien toch niet in je eentje moet gaan stappen.


Heel veel foto's werden er niet gemaakt.
Zo gaat dat wanneer je ergens al voor de zoveelste keer komt.











Het is daar echt zo mooi.
We gaan terug en deze keer wachten we echt geen twee jaar.

Reacties

  1. Is dat Nederland? Ja je zegt het dus het zal. Echt Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al een glimpje opgevangen via Instagram... maar deze foto's doen mijn hart nog sneller kloppen! Dit is zo'n prachtig stukje Nederland dat het voor ons gewoon buitenlands aan doet...
    Ik vind die clickpedalen enge dingen en moet er niet aan denken!
    Nu nog even na genieten van je prachtige foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig vind ik die clickpedalen ook heel erg eng. Hoop dat dat weer verdwijnt.

      Verwijderen
  3. Wauw seg, prachtige streek ! Als ik mijn hondenschrik na pakweg 40 jaar kon overwinnen, ga jij die klikpedalenschrik zeker de baas kunnen ! Ik duim ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De leeftijd maakt een echte "schrikkentist" van me! Duim maar heel erg hard. Alsjeblief? :-)

      Verwijderen
  4. Ik ben dol op dat stukje NL en wij zijn er al heel wat keren geweest. In 16 jaar 25 keer. Het is echt mijn plek daar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ken jij het daar vast als je broekzak! Echt zo mooi hé?

      Verwijderen
  5. Hier in Groningen is het zo plat als een dubbeltje. ;-) Wat is het daar toch mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat mooi daar, en jij maakt er altijd zulke mooie foto's van, dat is genieten.
    Hopelijk durf je gauw weer op de fiets, alhoewel, clickpedalen lijkt me ook best eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je maakte misschien niet veel foto's, maar wel mooie! En dat allemaal in het land waar ik ben opgegroeid, heerlijk even thuiskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je foto’s zijn een eerbetoon aan ons mooie land en ik hoop dat je er ook weer eens kunt gaan fietsen. Succes met oefenen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ja nederland is zo mooi zo was ik vorige week in Ouddorp ook zo verrassend mooi, overal klaprozen en keek je verder zag je de zee...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me daar ook een fijn plekje. Ga ik eens opzoeken.

      Verwijderen
  10. En nederland is zo groot en veel te zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben al veel verkend bij jullie maar dit is toch een stukje dat de kroon spant!

      Verwijderen
  11. Het ziet er daar heel mooi en rustig uit. Ik hou het plekje in mijn achterhoofd voor wie weet ooit een keertje, want zo heel ver weg is het niet, hé

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach, wat kom ik daar toch graag in dat mooie stukje Nederland. Fijne foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt genieten is het daar Marthy! Bijna zo fijn als Frankrijk.

      Verwijderen
  13. Hey, je was wel heel dicht in de buurt! De Brunsummerheide, daar loop ik wekelijks. Sterker nog, ga er nu weer met de hond heen. Wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het er nog over met de Nederlandse vriendin maar blijkbaar woon jij aan de andere kant van de heide. Wij waren vlak bij de "lugubere" plek! Ik heb wel naar jou en de Griek uitgekeken maar zonder succes. :-)

      Verwijderen
  14. Die clickpedalen lijken mij ook supereng. Het idee dat je je voeten niet direct beschikbaar hebt bij calamiteiten vind ik griezelig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook Nicole! Ben dan ook al een paar keer gevallen voor de schouderblessure. Vandaar de angst.

      Verwijderen
  15. Ik kom nog even terug, want ik las dat je man de Stelvio wil gaan beklimmen. K’zou zeggen DOEN. Bij mij stond hij ook op mijn lijstje, maar denk dat het er niet meer van gaat komen. Hebben te veel Franse cols beklommen en de leeftijd staat niet stil :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik geniet iedere keer weer van de macro foto's. Schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja je angst is reéel denk ik, en je moet pas weer op die pedalen als jij het wilt:-)
    wat een prachtige pel die heide aldaar... luguber of niet, een gek zit er nu vast er lopen er nog zoveel rond, dan zou je nergens meer heen kunnen, laat dat je niet weerhouden ..
    prachtige plek <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.