"Bokes" op school.



Nu ons minimeneerke over de tweeënhalf is,
mag hij naar school.
Zo gaat dat hier in België.

Op 1 september start  het nieuwe schooljaar.
Maar dit jaar hadden we nog een dagje extra. :-)

Jongste stuurde die zondag nog gauw een appje.
Of ik nog een boterhamzakje voor hem kon maken,
zoiets als dit,
maar dan een beetje "jongensachtiger"?


Een zakje dat ik ooit al wel eens voor haar maakte.
Mooi op tijd kwam die vraag!
Typisch jongste.
De dag erna begon school.
;-)

Dus wat doet moeke dan?
Hup! Achter de (nieuwe) naaimachine.

Een knoopje voor kleine minimeneerkes is nog niet zo handig.
Dus bedacht ik me dat ik misschien beter met klittenband kon werken.
En gelukkig ben ik wat stofjes en fournituren betreft een beetje koopziek 
zodat ik de hele reutemeteut  gewoon voor handen heb
en meteen aan de slag kon.


Gelukkig had ik nog een gepersonaliseerd knoopje,
zodat het broodzakje al niet in week 1 zoek zou geraken.

Omdat hij de eerste week met halve dagen gestart is,
mocht ik nog op maandagmiddag oppassen.
Het broodzakje kon dus meteen bezorgd worden.
Hij gaat halve dagen maar blijft wel eerst "bokes"
(boterhammen dus) 
eten op school om daarna thuis een serieuze middagdut te doen,
doodmoe van alle nieuwe indrukken.
:-)

Bij het zien van dit broodzakje,
werden de mama en papa een beetje jaloers.
Dus werden er nog 2 broodzakjes extra gemaakt.


Voilà , nu kan het hele gezin in stijl blijven lunchen op school.
Missie volbracht!

Mooi weekend allemaal.
Er worden zomerse temperaturen voorspeld.
Zullen we daar nog eens fijn van genieten?


Patroontje : heel simpel zelf verzonnen.
Stofjes : 
canvas : oranje, blauw, groen  (stoffenspektakel)
geplastificeerde katoen ,ook de binnenvoering (stoffenspektakel bij stoffendienst.nl)
Knoopjes : ofwel bij Caroly ofwel bij Girls Fever.
Deze informatie is volledig sponsorvrij hoor.
Ik koop en betaal alles heel flink zelf. ;-)



Reacties

  1. Een duurzame boterhammen daar is over nagedacht. Ik herken de stofjes van, jawel het stoffenspectakel. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ecologische boterhammenverpakking en echt heel handig. :-)

      Verwijderen
  2. Behalve praktisch zijn ze ook nog eens superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig broodzakje zeg. En blijft het daarin nou ook vers ? en hoe vaak was je ze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijft vers en je kan ze binnenste buiten draaien en met een doekje en afwasmiddel uitvegen. En wanneer ze echt vuil zijn gaan ze gewoon in de machine of handwas. Dat laatste kan ook.

      Verwijderen
  4. Wat geweldig, zijn eigen persoonlijke broodzakje 😊
    Prachtig gemaakt, mooie knoopjes en zo handig zelf te wassen, die heb je voor jaren!
    Ik ken dat ook, op het allerlaatste moet je nog snel aan de gang haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van het allerlaatste moment zit hier wel in de genen. Kwalijk kan ik het haar niet nemen. ;-)

      Verwijderen
  5. Oh die zijn schoon! Nu ben ik ook jaloers !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handig oma ben je!
    Leuk die zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee zo'n broodzakje! Beter als al die plastic troep. En nog mooi ook! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onthou dit maar, voor over een jaartje of 3. Hou je ons op de hoogte van de geweldige gebeurtenis die er bij jullie zit aan te komen?

      Verwijderen
  8. Hartstikke leuk en zo kan hij aan oma denken als hij op schooltje zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze geweldig en zeker met zo’n persoonlijke knoop erop, schitterend.
    Zo smaken de “bokes” wel extra lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mens, wat heb je dat weer leuk gemaakt. En die stofjes zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.