Herfst in la douce France .

  

Het is hier alweer even stil.
En toch was er echt wel wat om over te schrijven.
Bijvoorbeeld de leuke post swap op 9 oktober door Carolien georganiseerd.
Of de trui die eindelijk afraakte en die ik wel wou showen.
Ook een fantastisch familieweekend dat zeker een verslagje waardig was en
fotootjes van heel veel herfst schoons in ons bos.

Maar toen ...
Toen kwam er die bril!
Een multifocaal ding voor "constant op de neus",
omdat ik het voortdurend op en af zetten van een leesbril stikbeu was.
En die bril, die gooide de boel in de war.
Het liep niet zoals gehoopt.
Het wou/wil  maar niet wennen.

Ik zie nog slechter (allé ja, beetje overdreven wel),
kijk vaak door het foute deel,
mag niet meer "loeren", moet mijn hoofd leren draaien...
en ik loop nog steeds een beetje half dronken rond.

"Het kan een maand duren vooraleer je gewend bent",
zei de man van de winkel.
"Niet eerder terug komen hoor."
We zijn over de helft.
Het is al beter maar nog niet zoals het hoort.
Denk ik.
Want ervaring heb ik er niet mee.
Het is mijn allereerste "constantopdeneusbril".

De echtgenoot had er indertijd niks last mee.
De echtgenoot weer hé, die gelukzak.
Anderen verzekeren me dat ook zij heel lang moesten wennen.
Ik koester dus nog hoop.
Dat wennen moet ook wel, daarvoor is dat ding veel te duur.
Volhouden dus maar.

De dingen die hier nog niet gepost werden, komen nog wel.
Wanneer de bril het toelaat.
"Aad weurre, da es iet oarig menneke".
Vast geen vertaling nodig? :-(
Of toch wel?

De voorbije week hadden we herfstvakantie.
En bril of geen bril ;-)
we trokken er voor de allerlaatste keer met de Feeling op uit.
Echt de allerlaatste keer. 
Met een beetje weemoed toch wel.
Over enkele weken gaat ie definitief weg.
De periode van de "sleurhut" ligt dan achter ons.
Er komt wel iets voor in de plaats, maar dat vertel ik later.
Spannend.

Ik kreeg de echtgenoot nog eens warm voor de Drôme.
La Roche- sur- Grane, waar we 5 jaar geleden ook al eens waren, 
en naar waar ik zo graag eens terug wou.
Het was nog beter deze keer.
De camping was er zeer zeker op vooruit gegaan met een nieuw sanitair gebouw.

Nog steeds mooie grote plekken met een ongelooflijk uitzicht.




Dit vanaf je kampeerplek zien is toch echt wel de max. 
Geef toe.
En we hoefden ons hiervoor niet in vijfentwintig bochten te wringen.
Gewoon vanuit de luie stoel!


Op een ander plekje van de camping kijk je dan weer naar het dorp dat wat hoger op ligt.



Niet alleen vanaf de camping heb je mooie vergezichten.
Op elke wandeling werden we verrast door het moois van de streek.






Dat het niet altijd even mooi weer was, vonden we niet erg.
We genoten van de rust en vooral van de lange wandelingen.
En de echtgenoot uiteraard ook van zijn fietstochten.
Hij heeft een paradijsje ontdekt.
We komen hier dus zeker nog terug.
Yes!

Wat mistfoto's.
Die ochtend wel heel wat minder "vue",
maar gelukkig klaarde het snel op.




Veel moois onderweg.





Zonder macro lens redelijk geslaagd niet?
Het was wat met dat fotograferen.
Of de juiste lenzen niet in de rugzak, of zelfs helemaal geen fototoestel mee
en me moeten behelpen met mijn iphone.
Vandaar al die verschillende "fotokwaliteiten".

Niet alleen moois, ook gekke dingen.
Deed me aan Marthy denken, die al eens een gelijkaardige foto postte.
Typisch voor de Fransen.
Je vraagt je af hoe hebben ze dat ding daar gekregen.



En eindelijk zag ik eens een "gezichtje".
Speciaal voor Betty


Ik zie het. Hoop dat jullie het ook zien?
Nee?
Dan moet je misschien ook zo'n bril. (proest :-))

Het was een geweldig ontspannen week.
We hebben er van genoten.
En camping la magerie is een aanrader.
Misschien niet in het hoogseizoen wegens druk,
maar in het voor-en najaar een paradijsje van rust.

En nu ga ik mijn achterstand bij jullie inhalen.
Er zijn hier blogmadammen die schrijven als een speer.
Hoe krijgen jullie dat toch voor mekaar?

Reacties

  1. O o, dat is even wennen een bril dragen, ik weet het nog goed de eerste keer, de straat was rond, ik moest me gewoon vasthouden en op het laatst was ik misselijk. Klopt dus wel dat meer mensen er last van hebben!! Uiteindelijk komt het goed zeggen ze dan. Succes met wennen aan je bril.
    Wat een mooie foto's en WAT een mooie omgeving, echt WAUW, de foto's van de mist hebben iets, hoe zeg je dat mystieks. Ik ben benieuwd naar je trui en andere dingen, maar alles op zijn tijd.
    Fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, alles op zijn tijd. Heeft het wennen bij jou lang geduurd?

      Verwijderen
  2. Ik had al wat van al dat moois mee gekregen via Instagram... Maar nu ik je foto's op je blog op mijn laptop zie, zeg ik ... WOW ... Wat is Frankrijk toch een onwijs mooi land! En je hebt super mooie plaatjes gemaakt hoor. Heerlijk om zo'n uitzicht te hebben en de rust om je heen te ervaren!
    Succes met je bril, het is inderdaad wennen hoor ik ook van anderen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de complimentjes en voor het medeleven met de bril.

      Verwijderen
  3. Er zijn prachtige foto's bij van jullie vakantiegebied. En over die vervloekte brillen kan ik ook een boekje open doen. Ik heb er ook een voor vast op mijn neus, maar hij hangt vooralsnog aan een touwtje om mijn nek. Ik zie er prima door, als ik zit, maar als ik loop struikel ik over elke drempel. Gelukkig zie ik ver nog goed, dus lopen doe ik met de bril af en zitten met de bril op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))) Dat heb ik dus ook. Zolang ik zit of stil sta lukt het. Maar wanneer ik veel beweeg, word ik zo misselijk als wat. Sporten met die bril is dus totaal geen optie. Of ik moet overschakelen op "vissen". Dat lukt nog net denk ik. ;-)

      Verwijderen
    2. Ik weet nog dat ik voor het meeste snel gewend was, zeker bij rustig bewegen. Maar boodschappen doen was een paar weken lang lastig. Dan kijk je hier, hoger, lager vlug de rij langs.
      Bij mijn tweede bril lukte wennen niet, logisch waren de verkeerde glazen. Toen de goede er gezet waren was het meteen goed

      Verwijderen
  4. Ik zie het hoor, overduidelijk. En ik zie ook je prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. En ik zo fier als een gieter dat ik eindelijk een gezichtje vond.
      Waar die bril al niet goed voor is. ;-)

      Verwijderen
  5. Jeetje ik miste je al Onliemie. Gelukkig was je iets heel leuks aan het doen. Wat een prachtige foto's. Ga opzoeken waar dat is. En zo fijn dat jullie het naar jullie zin hadden. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is daar geweldig mooi maar dat vind ik van gans Frankrijk. Ligt in de buurt van Crest tussen Valence en Montélimar.

      Verwijderen
  6. Jij zou een prima columniste zijn geweest, zoals jij een situatie beschrijft, ik zie het zo allemaal voor me: het gesukkel met de bril, het nemen van de foto's met of zonder bril, de camping...
    Ik heb me weer geamuseerd. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha zotteke. Dat is een beetje te veel gecomplimenteer zunne.

      Verwijderen
  7. Wat is het daar mooi. Camping gaat op mijn “ ooit” lijstje.
    Ik ben benieuwd wat er na de caravan komt, maar dat ga je ons t.z.t. vast wel vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onthouden Mieke! Het kan niet anders of je gaat het daar geweldig vinden.

      Verwijderen
    2. Een heerlijke plek lijkt me.
      Ik zie het gezicht ook, goed gezien dus met je nieuwe bril ;-)
      Heb jij even geluk dat manlief daar graag gaat fietsen !
      Toen ik mijn nieuwe bril had zag ik twee beelden boven elkaar, deurstijlen die bol stonden, maar het is wel goed gekomen.

      Verwijderen
    3. Dankjewel voor het moed geven. Het betert "stillekesaan" maar wel met vooral de nadruk op "stillekes". :-(

      Verwijderen
  8. Mooie foto's heb je gemaakt.
    Ik kan je helaas geen advies geven over de bril, want ik heb al vanaf kind aan een bril op mijn neus... ik zie niets zonder de bril.
    Op mijn blog staat het soms ook stil hoor, huishouden, werken en gezondheid gaan voor. Bloggen is voor je plezier hé, niets moet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo is dat. En er is toch zoveel te doen. Steeds tijd te kort.

      Verwijderen
  9. Wat een heerlijk stukje om te lezen, je woordkeuze en taalgebruik, ik lig soms in een deuk, zo leuk vind ik dat. Goed van jouw dat je het gezicht in die boom zag, prachtig gewoon! En wat is Frankrijk toch mooi!!! Jullie hadden een super plekje.
    Vroeger had ik lenzen, toen ik overstapte op een bril was ik dat direct gewend, raar hoor want de brillenmevrouw waarschuwde me voor de drempel en dat ik me maar vast moest houden aan mijn lief! Haha, maar ik had nergens last van, een geluk bij een ongeluk ;-))
    Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om te sporten is het maar niks met deze bril. De mijnheer sprak over multifocale daglenzen maar ik vrees dat ik me daar al helemaal niet aan durf wagen.

      Verwijderen
  10. Oh ik hoop dat je bril snel went! Ik moet echt nodig eens voor een beeldschermbril gaan, stel het steeds uit! Mooie foto's van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou bijna op een holletje weer terug willen naar Frankrijk, je maakt me gek met zulke prachtige foto's. Maar ik ga nog even niet hoor, die kleinkinderen zijn zo leuk, daar wil ik nog even van genieten.
    Brillen, voor mij een drama, ik vind er zelden een die goed op mijn neus staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was er geweldig. Jammer dat jullie al naar Nederland waren, anders hadden we een keertje kunnen afspreken. Maar aangezien de echtgenoot het een fietsparadijs vond en vaststelde dat het aan de andere kant van de autoweg (jullie kant dus) nog mooier zou zijn, komen we misschien ooit wel weer eens die kant uit.

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.