En toen waren ze met twee...


En toen waren ze met twee.
Net geen Kerstekindjes
 Vanaf nu is 23 december bij ons een dubbel verjaardagsfeest.


Oudste, die meter mag zijn van onze kersverse kleindochter, 
tekende ook nu het geboortekaartje.
Leuk toch om die twee kaartjes van broer en zus zo samen te zien.

De laatste maand was het hier druk.
Zelfs de nieuwjaarskaartjes zijn hier nog niet allemaal verstuurd.
Dat heb je zo als je eerst nog aan de geboortekaartjes moet.
Maar ik heb me laten vertellen dat dat nog de hele maand januari mag.
Dus ik heb gelukkig nog even.

En het waren niet alleen de geboortekaartjes.
In België is het de gewoonte om aan de kraamvisite
"suikerboontjes" mee te geven.
De laatste jaren wordt die suikerbonentraktatie ook wel eens anders.
Zelfs miniplantjes worden er soms gegeven.

Doch dochter en schoonzoon wilden graag zakjes.
En wie zou helpen met het maken, denk je?
Juist!

Bij hun trouwfeest hadden ze bij de aankleding van de feestzaal veel jute gebruikt.
Zo een beetje bohostyle was het toen, weet je wel.
Van die jute was er erg veel over.
En daarbij puilt de kast van Onliemie uit van de stofjes.
(volgens de echtgenoot, maar die overdrijft. Altijd!)
 De keuze was gauw gemaakt.


Er werd een hele stapel gestikt.
Samen met jongste en de andere oma
 werd het een goed georganiseerd bandwerk.



Gevuld met pepernoten in plaats van suikerbonen,
was dit het resultaat.
Ook een groter mandje voor de traktatie op school.


En een mini outfit voor een minimeisje?
Daar kon ik ook niet aan weerstaan.
Dus van restjes stof, die ooit voor grote broer werden gekocht,
maakte ik een mini pyjamaatje in maatje 56.


Het klassieke Oliverbroekje dat ik al tal keren maakte,
en dat een groot succes blijkt.
Samen met een hemdje uit een Knipmode van de jaren stillekes..


Omdat ik tijdens de avonden vaak te moe ben om nog achter de naaimachine te kruipen,
is het alternatief dan wat haken of breien.
Het voordeel is bovendien dat je dan tegelijk ook nog wat tv kan zien.

Zo haakte ik met
"blik op oneindig en verstand op nul"
twee dekentjes.

Het eerste met goedkoop Wibra garen.
In een  poepsimpele "blanket stitch"  of voor normale mensen de "dekensteek".
Al dat Engels tegenwoordig. :-(.


Het tweede met restjes katoen. 
Maar ken je dat?
 Dan zijn er weer niet voldoende restjes
en moet je alsnog wat bolletjes bijkopen
en dan heb je daar weer restjes van.
:-)



Ook jongste startte met een dekentje want ze vond de steek zo leuk,
maar dat was wat overmoedig.
Ik denk dat Ade met gemak naar school zou gaan
 tegen dat ze dat deken klaar zou hebben.
Er werd dus een hulplijn ingeroepen.

De hulplijn is er nog niet helemaal klaar mee, maar toch al zo goed als.


Alhoewel een dekentje in deze steek geen randje nodig heeft,
wou de mama dit wel.
En dan haken we dus nog gedwee een randje! :-)

Tussen al deze drukte door was er ook nog een verhuis van oudste.
Met heel wat helpen met schilder- en poetswerk.
Ladderke op, ladderke af. 
De stappenteller kon het even niet bijhouden.
Moe!  
Doodmoe word ik daar van!

Voor het nieuwe interieur werden er stofjes gekozen voor kussentjes.
Een mooi assortiment werd het.
Mag ik dat zeggen?
Echt iets voor het interieur van de "hippiedochter". ;-)


Omdat ze ook heel erg van planten houdt,
haakte ik met spaghettigaren en koord
geïmproviseerde potjes.
Al bij al vielen die wel mee,
Straf imperfect maar wel goedgekeurd.
.



En nu staan er nog meer kleertjes voor de minimensjes op het programma,
maar eerst hebben we nog een druk weekend 
met als afsluiter zondagavond een optreden van den Bart,
En dat dat goed zal zijn!
Dat wordt ons al van alle kanten verzekerd.
En volgende week nog een mini blogmeet ook.
En ook daar wordt aan gewerkt.
Maar daarover een volgende keer meer.

Reacties

  1. Joepie, jij gaat woensdag veel te vertellen hebben ! En ik moet dringend aan een kadootje voor ade beginnen...en die jute zakskes zijn de MAX !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die zakjes leuk zeg. En wat een werk hebben jullie gehad. Ik ben ook weg van het pyjamaatje. En je kaart is aangekomen hoor. Dankjewel!
    Ik haakte ook een dekentje trouwens. Ook grijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je geweldig veel gedaan, maar het is ook leuk om dingen voor zo'n kleintje te maken. Super mooi dat geboortekaartje!
    Ik begrijp dat je niet veel tijd over had om te bloggen wat een drukte.
    Fijn dat je ons mee laat genieten met je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al die zakjes en de dekentjes ook zo lief. Veel werk maar ook veel plezier. En voor de monumenten veel geluk en gezondheid gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mini mensjes en geen monumenten. Spellingscontrole grrrr....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai zeg, jij bent druk bezig geweest precies! Proficiat met de nieuwe familiespruit! Dat wordt nog meer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohlala, deze post was echt top om te lezen. Wat een bezige bij ben jij wel. Al die mooie dingen maken. De suikerbonen zakjes zijn zo origineel en prachtig! De geboorte van Ade lijkt je wel een boost te bezorgen.
    Liefs, Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge wat een drukte. Wel weer prachtig allemaal!!! (ik zag ook een bekend stofje voorbij komen ;-)
    Kalm aan!, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat enig die zakjes en leuk dat oma ze mocht maken :) Nog bedankt voor je lieve nieuwjaarskaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat kanp hé, dat jij dat allemaal zo maar even maakt, nu ja even niet, maar je doet het toch maar weer,
    geweldig.
    heel bijzonder om te zien, want ik zie wel eens kant en klare doosjes maar dit is toch echt wel erg bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een drukte zeg , echt een bezige bij ben jij.
    De zakjes zijn prachtig, wat een leuk idee !
    Het geboortekaartje is wel héél speciaal, geweldig.
    Het pyjamaatje, ook weer zó mooi, kortom ik heb weer zitten genieten van alles wat je liet zien en soms verlang ik nog wel terug naar de tijd dat ik zulke spullen ook mocht maken. Daar zijn we inmiddels al lang voorbij, maar om eerlijk te zijn, dan komen er weer andere leuke dingen voor in de plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goeie grutten, wat ben jij bezig geweest zeg, diep respect voor deze lieve mama en oma. De zakjes zijn echt heel leuk en ik vind de stofjes van die kussens zo gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk 2 kleinkinderen. Wat leuk om te zien wat je allemaal aan het maken bent. Ik wens je veel genietmomenten toe

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi mooi mooi, geniet van al die weelde en nog proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wowww... ik word plaatsvervangend moe bij het lezen van al jouw avonturen, klusjes en prachtige creatieve uitspattingen. Elk op zich is al een fantastische blogpost waard en nu worden wij gebombardeerd hihihi! Pas je wel goed op jezelf? Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het allemaal prachtig zeg! Ik bewonder je vaardigheden en de mooie dingen die je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.