Mini blogmeet.



Het allerplezantste aan bloggen vind ik
om in real life volgers te ontmoeten 
en dan aan die ontmoetingen toffe vriendschappen over te houden.

Gisteren was het weer zo'n middag.
Een mini blogmeet met AnVee en Carla.
Carla van "maaksels van CarlaK"
Zij heeft door omstandigheden haar blog even verwijderd,
maar op IG is ze nog wel actief.
Ik blijf het jammer vinden dat er steeds minder geblogd wordt.
Tijd is iets raar.
Daar heeft een mens altijd te kort van.

Het was geen eerste blogmeet.
We kennen mekaar intussen al langer,
gingen ook al samen op weekend,
en spreken wel vaker af.

Gisteren wandelden we wat door Mechelen,
bekeken mooie hoekjes,
gingen naar de tentoonstelling van de academie,
maakten wat foto's.
Te weinig zo bleek achteraf.
Dat ik in de academie geen foto's nam is onvergeeflijk.
Carla, volgt daar nu haar tweede jaar les.
En dat ze veel talent heeft, was weer duidelijk.
Maar door onze opperste bewondering,
vergaten we toch wel foto's te  nemen.
Hoe stom kan je zijn.
Gelukkig kan je op haar IG account, Carlak.be,
veel van haar werk bekijken.











We bewonderden wat Streetart
van Gijs Vanhee.





En omdat ik bij de dames toch wel wat in het krijt stond,
ging ik niet met lege handen.
Er werden wat cadeautjes in mekaar gefrutseld.

Moeilijk vind ik dat om iets te maken 
voor creatieve madammen die eigenlijk alles zelf kunnen
en dan nog veel beter dan ik ook.
Het was een heel gepieker over "WAT" deze keer?

Omdat ik nu toch met die jute aan de gang was
maakte ik "bloempotjes".


Omdat deze niet via de post moesten verstuurd worden,
kon er meteen ook al een bloemeke in.


 Instant lentegevoel.
Dat ik daar wreed vroeg mee ben,
bewees een, nog steeds in Kerstsfeer gehuld, Mechelen. 


Als afsluiter gingen we lekker eten bij de Marokkaan.
Wanneer je ooit in Mechelen komt, zeker eens doen.
Ze hebben heerlijke tajine's.

Dat het weer een fijne en "warme" middag werd,
bewees het late uur van thuiskomst.
De echtgenoot had zich al zitten afvragen of ik nog wel naar huis kwam. ;-)

Vorige keer vertelde ik dat we naar het optreden van Bart Peeters mochten.
Wel het is een aanrader.
Er komen extra voorstellingen, dus als je nog geen kaarten hebt,
maak daar dan maar snel werk van.

En gisteren waren we weer eens in de Mol in Lier
voor een optreden van deze straffe madame.
Alhoewel ik het persoonlijk wat moeilijk had met de start van haar concert,
maakte ze het snel helemaal goed.
Ook dat was weer genieten.

Straks is het weer weekend.
Deze keer helemaal niks gepland.
Uitkijken naar alleen maar mijn zin doen.
Zalig toch.
Jullie ook, geniet er van hé.

Reacties

  1. Gezellig. En je bloempotjes zijn enig.Je bent zelf getalenteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment maar misschien toch lichtjes overdreven. :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind die bloemetjes echt prachtig. En zo fleurig ook. Ik hoop ook dat bloggen wel gewoon blijft bestaan zeg. Dat Instagram hoeft van mij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk die blogmeet, gezellig om met elkaar een dagje uit te gaan.
    Dat heb ik ook vaak: vergeten om foto's te maken. Fijn dat je man zoveel om je geeft
    dat hij bezorgd om je was.
    De bloempotjes zijn prachtig, zo fleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hé, zo'n ontmoetingen. Jullie hebben er duidelijk een fijn dagje van gemaakt! Enne:ik blijf stug doorbloggen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook hoor. Misschien moet je eens een keertje mee komen "blogmeeten"? Welkom hoor!

      Verwijderen
  5. XXX merci voor de reclame ;-) maar vooral merci voor de cadeautjes en bovenal merci voor de vriendschap !XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah gezellig! Wie van de drie ben jij? En de bloemzakjes zijn enig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er superleuk uit joh, daar zullen ze blij mee geweest zijn,
    leuk zo'n blogmeeting,
    bloggen blijft... daar moeten we gewoon samen voor zorgen naast fb en IG. dat is veel te vluchtig allemaal :-)
    jij bent ook een diehard toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten! Alleen red ik het niet om met een mooie regelmaat te bloggen. Maar helemaal weg? Nooit! :-)

      Verwijderen
  8. Mooie cadeautjes maakte je!
    Sinds heel kort heb ik instagram en ik ben blij dat ik daar Carla, en andere blogsters, herontdekt heb. Bij mij lukt het verhaaltjes-schrijven niet meer goed, een foto is vlugger geplaatst ;).
    Nog een vraagje bij je eerste foto: in mijn herinnering staan er achter dat hek ook enkele dames. Staan ze er nog of was het te koud voor hen...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor die andere dames staan er nog. We staan hier trouwens aan de binnentuin van Mariëtte Teugels, de beeldhoudster van die bronzen beelden. Er staan er ook van haar in Sint-Niklaas en aan het De Naeyergebouw van het "Sportkot" in Leuven. Ze is heel beroemd. Google haar maar een keertje. Dan ben jij dus Leen Sprangers van IG? :-)

      Verwijderen
  9. kei blij dat ik jou (jullie) zo heb leren kennen!ik zie mij nog den eerste keer, met de fiets, aan jullie deur staan, en tegen de dochter zeggen: ik kom spelen bij uw mama!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig die vrolijke lentepotjes, ik hou ervan...En nog een dikke dankjewel voor je geweldige kaart
    XEs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De bloempotjes zijn prachtig en een super cadeau zo met plant en al.
    Jullie hebben veel gedaan op zo’n dag, heerlijk.
    Fijn dat je blijft bloggen.
    Geniet van je (zin) nige weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk zo een blogvriendschap en ontmoeting in het echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig, zo'n blog-meet. En je bloempotjes zijn mooi geworden.
    Ik zie het ook, dat er minder geblogd wordt. Ik blog zelf ook minder, deels te weinig energie/tijd, maar het voelt ook alsof er collectief een andere tijd is aangebroken. Geen idee hoe zoiets werkt, misschien keert het ook weer terug?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, zo'n blog-meet. Er zit in onze groep ook wat aan te komen, duurt nog wel even. Moet ik ook wat creaties gaan bedenken maar ik ben niet zo'n ster als jij in bloempotjes maken. Ze zijn schattig met die voorjaarsbloemetjes er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, ooit begin ik er nog eens mee met dat bloggen … zeg ik al geruime tijd. Af en toe kriebelt het wel weer, maar voor het creatieve blijft er helaas ook al zo weinig tijd over.
    Het was in ieder geval een leuk en blij weerzien ! Nog eens bedankt voor de bloemetjes en superleuke bloempotjes. Ze staan hier nog steeds geweldig vrolijk te wezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.