Aftellen.



Ik had het weer even druk.
Met blij zijn om de kleine dingen.
Dat blijft een fijne oefening. :-)

En ook met het dekentje dat het gevraagde randje kreeg.
Blij en druk.



En met nog gauwkes een nieuwe outfit maken
voor het minimeneerke.



En met het starten van een" minimevrouwkes truitje".


Er waren nog wat bolletjes over van het dekentje. 
En ook nog een donkerblauw.
Omdat dochterlief heel ecologisch probeert te zijn
en haar wolletjes bij "wol zo eerlijk" bestelde,
vond ik die toch te duur om zo maar te laten liggen.
Dus met de restbolletjes aan dit truitje begonnen.
Nu ga je het zien
 dat ik weer niet zal toekomen en alsnog zal moeten bijbestellen.

En omdat breien nu eenmaal iets is dat ik niet in de auto kan,
werd er tegelijk gestart met een "voor onderweg"-werkje.
Daar ga ik weer met die "tegelijk" dingen. 
Ik leer het ook nooit.

Ik plunderde de Zeeman op het vlak van goedkope "wol".
Omdat de gekozen steken echt wol vreten
moest ik nog een hoop bollen bijkopen.
Achteraf denk ik niet zo'n goede zet, die Zeemanwol.

Het wordt een wreed stijf deken met die steekkeuze.
Ik haak al 2 avonden
me afvragend of ik de boel niet beter uithaal?
Nu zal ik toch ne keer moeten gaan beslissen :
Voortdoen
of 
helemaal van voor af aan opnieuw beginnen?
Wat een ellende.


Ik probeerde al met haaknaald 8 in plaats van 4
maar dat is geen optie.
Het werd een gatendeken op die manier.

Haaknaald 6 lijkt me wel beter.
Het deken voelt veel zachter aan.


Misschien dat de steken dan weer niet goed gaan uitkomen?
Wie helpt me beslissen?

En intussen tellen we hier af.
De bergen lokken,
de sneeuw ook.

En als we dan terug zijn,
komt de lente er aan.
De dagen lengen al,
de vogeltjes fluiten in alle vroegte.
Ook daar word ik ontzettend blij van.

Ik haalde nog wat lente in huis om het gevoel al wat te versterken. ;-)



Het word echt blij aftellen.
Tenminste...
als ik nu eens wist wat ik met dat stijve deken aan moet?



Reacties

  1. de lente de lente, ik kan er ook niet op wachten, wil zon op m'n snuit :-)
    tjeeeeminee, wat een werk zeg, wat knap van je :-)
    ik doe het je niet na, ben al blij met 2 rechts 2 links :-)
    whahaahha tof hoor..... die deken verslijt nooit meer
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst moet ik die deken nog af krijgen. In dekens afmaken ben ik geen held. Daar loopt meestal wat tijd over.:-)

      Verwijderen
  2. Wat mooi dat wat je voor het minimeneerke hebt gemaakt. Maakte je die pop ook ?
    Nog een hele stapel bollen te gaan, sterkte !
    Het streep truitje, prachtige kleuren.
    Fijne vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen Toos, die kregen we cadeau van één van mijn fietsvriendinnen bij de geboorte van Baptistje. Zij maakte het hondje zelf en wat je niet goed ziet op de foto is dat ze hiervoor allemaal vierkantjes aan elkaar naaide. Een echt geduldwerkje. Ik gebruikte het hondje voor de foto omdat ik de kleurtjes zo mooi vond matchen met de kleertjes.

      Verwijderen
  3. Die kleertjes zijn super ! Mooie flatlay ook !
    Ik denk dat het niet de wol is die het deken stijf maakt, maar de steek, ik meen de wafelsteek te zien ? Heb ik ook al een paar keer begonnen, maar vond het altijd te stijf.
    Veel plezier in de sneeuw !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Intussen heb ik de knoop doorgehakt. De hele boel weer afgehaald en opnieuw begonnen met haaknaald 6. Of de wafelsteek er nog bij zal komen, valt nog te bezien. Die maakt het deken inderdaad stijf. Intussen de Krieksteek en de Suzettesteek en de Zigzagsteek ontdekt. Die ga ik eerst eens uitproberen. En dankjewel. Daarna weer eens gauw afspreken hé.

      Verwijderen
  4. Ja, oma's hebben het tegenwoordig heel erg druk! Wat maak je prachtige dingen... Al lezend wilde ik al een heel verhaal ophangen over de Zeemanwol... Maar je hebt het zelf al ontdekt... Met een grovere haaknaald is het echt veel mooier! Mijn vriendin haakt er ook de wafelsteek mee, op 6 en je moet proberen soepel en losjes te haken. Dan wordt het echt mooi!
    O wat gaan er veel mensen naar de wintersport! Geniet ervan ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei dat wordt dan mega lang aanschuiven aan de liften als we met zovelen gaan zijn. :-(

      Verwijderen
  5. ik denk ook toch een grotere haaknaald soms eerst even doorhaken om goed resultaat te zien. mooie werken heb je weer laten zien en die deken .....daar kom je wel uit Fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me heerlijk om voor minimemeerkes en mini mevrouwkes bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch leuk om kleertjes te maken voor minimensjes, ze zijn prachtig!
    Mooi haakwerk met die wafelsteek, wens je veel plezier in de sneeuw!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor al die complimentjes. Ik word er een beetje verlegen van . ;-)

      Verwijderen
  8. Wat een fijne en mooie dingen allemaal. Ik vind dat je echt heel handig bent met naald en draad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je toch ongelooflijk creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat spannend weer Kris! Je hebt mooie kado's gemaakt.
    Fijne sneeuwvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je moet een eigen mini-mensjes kledinglijn beginnen! Zó mooi elke keer!
    Ik doe niet meer aan Zeeman en Wibra garens... Liefst zou ik net als dochterlief alleen maar met heel verantwoord garen werken, maar dat is haast onbetaalbaar... stylecraft special DK is meestal ‘my weapon of choice’ voor dekens. Betaalbaar, zacht, goed wasbaar, kleurecht enz. Maar ja... met deze boodschap schiet jij natuurlijk niets op nu... daar word je deken niet zachter van...
    Doe je voorzichtig in de sneeuw? Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, ik denk dat minimeneertje- en mevrouwtje super verwend worden door hun lieve oma ! Hoe mooi is die outfit zeg !! Bij die wol kan ik je jammer genoeg niet helpen, maar ik hoop dat je eruit geraakt. Amuseer je verder in sneeuwland !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet van je vakantie en ach, met die deken komt het uiteindelijk ook wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat jammer dat de wol van de Zeeman zo tegenvalt. Ze hebben er zo lekker veel voor lage prijzen. Voelt het niet prettig?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wilde je al aanraden; afhalen die deken maar je hebt zelf al besloten. Ik herken die twijfels zo irritant.
    Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt en wat een mooie kleuren. Moet leuk zijn om dat allemaal te kunnen. Op een of ander manier lukt het mij niet om te breien of te haken. Ik ben best jaloers op mensen die het wel kunnen. liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.