Vakantie uit de oude doos...



Omdat ik vorige week uitgedaagd werd om
op facebook gedurende 10 dagen een zwart-wit foto te plaatsen,
 dook ik in de oude fotodoos.

Op zo'n moment neem ik me telkens opnieuw voor om
die berg eens te ordenen en in te plakken.
En om er heel veel weg te gooien of te verknippen.
Want manman...
hoeveel rommel zit daar tussen.
Maar tot nu toe is daar nog niet veel van gekomen.

Omdat het vakantie is toch even deze.
Ik denk kamperen aan zee in 1962.
Hoe primitief was dat.
Een redelijk hippiegehalte hadden mijn ouders blijkbaar.
Toch wat de tentgrootte betrof. ;-)
Ik herinner me er niks van,
wel van latere kampeervakanties,
toen de tent een stuk groter was.
Zo een oranje-bruine bungalowtent
met van die aparte slaapcompartimentjes.
Maar deze ... dat  is toch echt minimini.


Maar mijn ouders vonden het wel leuk dat kamperen
want we zijn het nog een tijdje blijven doen,
tot iedereen een appartement "op den dijk"
begon te huren.

Vonden ze dat ze mee moesten met hun tijd?
Ik weet het niet maar van dan af  
huurden we elk jaar in De Panne.
Op den dijk.
Met vol zicht op zee.
Ook dat zijn fijne herinneringen.

Nog later trokken we naar Zwitserland of Frankrijk.
Dat was in die tijd al heel wat.
Nu moeten het verre reizen zijn of mensen vinden het geen "echte" vakantie meer.
Maar dat verre, daar hou ik niet zo van.
Geef mij maar Europa en tot nu toe nog liefst van al Frankrijk.

Ik hoop dat we er deze zomer nog geraken.
Dat we daar maar snel een antwoord op krijgen.
Want Onliemie en geduld!
Niet de beste combinatie.

Reacties

  1. Ja, sommige dingen onthou je en andere vergeet je, maar in elk geval hadden jullie fijne vakanties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto’s. Fijn dat je ze bewaard hebt, want het zijn plaatjes. Frankrijk.... ik hoop dat je er dit jaar nog komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke herinneringen zijn dat in de tent of op den dijk:-)
    als ej naar de foto's kijkt ben je weer even kind toch,
    supergeluk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een leuke foto's...om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is dat niet leuk om die oude zwart/wit foto's te bekijken?
    Ik heb een album(pje) vol geplakt van foto's die ik heb laten ontwikkelen van negatieven. Geweldig om die vakanties van vroeger weer eens te zien het was behelpen, maar ook erg leuk. Is een collage een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die oude foto's, een berg aan herinneringen. De foto waarop jij staat met dat sjaaltje op je hoofd is zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, oude foto's en herinneringen! Het wordt vast en zeker een mooie zomer, waar dan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hadden ook zo'n bruinoranje tent met compartimenten! En als we niet op reis gingen, stond die in de zomer gewoon in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke foto’s!
    Toen ik rond de tien was, hebben mijn ouders enkele jaren een caravan gehuurd. Liefst stonden we bij een meertje of een beekje. Bij goed weer waren mijn zus en ik de hele dag in het water te vinden. En we sliepen samen in een kleine tent, naast de caravan. Mijn ouders waren eigenlijk geen kampeerders, dus het duurde misschien maar drie of vier jaar, maar het was toch leuk. Daarna werden het huisjes in Frankrijk en uiteindelijk (gruwel) een 24 uurs busreis naar Spanje... dat was toen helemaal hip...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie en nostalgische foto's. En wat fijn dat je zulke mooie herinneringen hebt aan die tijd : )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, zo mooi hè die oude campeerfoto's. En dank zij jullie hebben wij de campeermicrobe overgenomen. Ik wil niets liever. Dat hebben we gemeen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.