Zomervakantie



Het was een heel apart schooljaar.
Een schooljaar met vanaf maart "virtuele" leerlingen.
Het was zeker niet makkelijk om hen te overtuigen
om ook thuis te bewegen en iets aan hun conditie te doen.

Bij het terugkommoment vorige week was dat duidelijk.
Sommigen hadden al die maanden alleen maar op hun gat gezeten.
De coronakilootjes lieten zich zien.
"Waar is jouw uniformhemd?"
"Dat paste niet meer, mevrouw".
"Help", denk ik dan.

Maar er waren ook flinkerds.
Die juist net veel gesport hadden en bij wie
 de overtollige kilootjes waren gesmolten als sneeuw voor de zon.

Gelukkig hoor ik niet bij die eerste groep maar
 ik had me toch wel graag bij de tweede gerekend.
Het heeft niet mogen zijn.
Dat zal iets voor de zomer worden.
Nooit gebrek aan goede voornemens.
;-)

De band met de leerlingen dit jaar was anders.
We hebben mekaar te weinig echt gezien.
Hopelijk is er genoeg afstandsdiscipline deze zomer 
zodat we in september toch een beetje normaal kunnen starten.
Voor mij dan mijn allerlaatste schooljaar.

De lange zomervakantie start vandaag.
Het voelt raar zo zonder een afsluitende personeelsvergadering
met daarna de traditionele drink.
"Nog even allemaal samen toosten op de zomer
en dag zeggen en tot september hé en hou je goed..."
Niets van dit alles.
Dus het vakantiegevoel is er nog niet helemaal.

Wat onze vakantieplannen betreft, is alles nog heel onzeker.
In november verkochten we de Feeling.
Ondanks een mooi en nieuw vooruitzicht toch met wat weemoed.
Toen wisten we nog niet dat  
"het mooi vooruitzicht" wel heel erg lang op zich zou laten wachten.

We kunnen nog niks plannen en dat is wel vervelend.
Voorlopig start onze vakantie in eigen tuin.
Wat het nog kan worden, merken jullie nog wel.

Aan al de mensen van het onderwijs,
na al het hectische van "leren op afstand",
een verdiende vakantie.
We moesten onszelf "heruitvinden",
leerpaden ontwikkelen, soms ook online lesgeven
en vooral heel inventief zijn.
Dat niet alle ouders dit wisten te appreciëren,
konden we gisteren op het oudercontact weer merken.
Het blijft een feit :
Slechte resultaten ligt toch echt wel aan de leerkrachten.
;-)

Maar voor nu: Tijd om de batterijen op te laden voor een nieuw, 
misschien weer gek schooljaar.
Dat het een prachtige zomer mag worden,
al zal die toch helemaal anders zijn dan anders.



En nog dankjewel voor alle felicitaties op mijn vorige blogpost.
xxx

Reacties

  1. tja, corona brengt héél veel teweeg hé Kris, maar .. de zomer kunnen we goed invullen toch :-)
    ik weet zéker dat jij boordevol verhalen zit straks. met dat kleine grut wat rond je is.... komt hélemaal goed, voor nu.. een fijne vakantie en gaar tot de volgende hé,
    dikke knuffel op afstand.... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je ook gaat doen, in ieder geval een heerlijke vakantie gewenst, Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zorg dat je geniet van je vakantie, waar je ook bent of heengaat. Bijtanken is wel nodig na zo'n bijzonder, onvergetelijk schooljaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig hebben jullie een mooie tuin ;-), waar je ook in kan kamperen (hebben we ooit gedaan toch?). Ik wens je een heel fijne vakantie! (wel heel typisch: 1 juli = druildag!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat het een beetje wonderlijk voelt, zo'n vakantie na zo'n rare afstandelijke periode op school. Wij zijn dit jaar 'laat,' maar ik heb man en kinderen toch al fulltime thuis. De universiteit is al gestopt en zoon slaagde voor zijn eindexamen en is dus ook al heel lang thuis. Pas in september starten ze weer . In theorie althans.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne vakantie gewenst! Ik moet nog 1,5 week en dan ben ik er ook effe tussenuit :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je na zo'n vreemd schooljaar een extra toffe vakantie., helemaal verdiend. Hebben jullie zo'n schattig VW busje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wens je een hele fijne en welverdiende vakantie, zeker na zo'n raar voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, niemand had toch kunnen vermoeden dat het zo'n 'raar' jaar zou worden!
    En nu moet je de knop nog even omzetten, denk ik...
    Even weg uit eigen omgeving is vaak toch wel lekker hoor, misschien komt er nog van.
    Hele fijne zomervakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.