Blankaart Diksmuide

 
Na de ochtendwandeling aan zee, hadden we afgesproken met vrienden om te gaan wandelen.
Eerst picknickten we bij hen in de tuin.
Buiten en mooi op afstand en 
daarna trokken we naar de Blankaart.
Een prachtig natuurgebied waar we zeker nog terugkeren.
Ook hier was het vrij druk.
Sinds de coronamaatregelen heeft "wandelen" toch echt aan populariteit gewonnen.
Binnenkort als er weer meer mag, wandel je daar vast bijna alleen.










Aan de foto's lijkt het wel weer of we er alleen waren.
Niet dus.
Ik probeer alleen steeds dat te fotograferen waar geen mensen in de "weg" lopen.
Ook hier hebben we van het mooie weer genoten.

Op zondag was het andere koek.
Nochtans was er mooi weer voorspeld.
Koud maar droog.
Dat het potdicht zou zitten van de mist,
dat hadden ze niet gezegd.

Bijgevolg was onze zondagwandeling aan zee niet echt fotowaardig.
Het was echt guur weer.



Na het trotseren van de kou waren we heel blij dat we onze "bus" in konden.
Een tentje zou niet hetzelfde geweest zijn.
:-)

Reacties

  1. goeiemorgen kris, ja lopen alleen op de wereld dat is ook het liefste wat ik doe met mijn jongens lekker stil, hoef je nergens op te letten zalig is dat ,
    over dat zanderige van je schatten...
    da's hier ook zo hoor, maar ik laat het, heb gelukkig tegels, kan alles opvegen na een uurtje :-)
    maar wonen in een zandbak is wel erg speciaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik durf het niet echt bekennen maar onze jongste lieverd heeft hier de spelregels veranderd. In de zetels mocht niet en sinds mijnheer de regels heeft aangepast dus wel... :-( Lopen in een zandbak is nog ça va maar zitten in een zandbak... !? ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind het bijzonder dat door corona zoveel meer mensen de natuur zijn gaan opzoeken. En een wonderlijke paradox dat het daardoor ook daar soms bijna te druk wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie streek daar bij jullie. Het is eigenlijk té lang geleden dat ik daar gewandeld heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, je bent zelden alleen in de Blankaart (op een boogscheut van waar ik opgroeide) maar sinds Covid is het soms echt niet te doen. Fijn om 'mijn' streek eens door andere ogen te zien x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een prachtige foto's... Ik voel de kou en de mist. Ja, ik herken dat.. geen mensen op de foto. Manlief vindt dat altijd raar van mij. Maar ik wil het gewoon puur zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk. ik vind die mistfoto's wel mooi hoor.
    Ik heb geen mail van je ontvangen, dus ik weet niet hoe ik je kan bereiken.
    Groeten, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, jullie hebben al geniet gehad van de bus ! Het was het wachten duidelijk waard. Dat van die overbevolkte wandelgebieden klopt hier ook, aan de Dijle kan je op de koppen lopen als het mooi weer is ;-c Daar blijf ik nu dus weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na zo'n koude wandeling mis je toch een kop koffie in een strandtent.
    Wandelen begint onderhand ook een pandemie te worden (-: In het weekend en bij mooi weer lijkt het net de vierdaagse. Als het giet, heb ik met Rosa het rijk alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig gebied, dat is het zeker !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.