Een hoodie met de nodige hindernissen.




In de rapte 
zou er  voor het minimeneerke
 een hoodie gemaakt worden. 
Eerder 
voerde ik al eens de kap van een hoodie met gewone katoen.
En dat was dom! 
Heel erg dom!
Want katoen rekt niet.
En dus...
werd de halsopening te klein.
Nu zou je denken :
"ze is er door geleerd!"

Goh, ge gaat het echt niet geloven!
Dit werd een hoodie met heel veel hindernissen.

Omdat ik te weinig rode sweaterstof had, combineerde ik met jersey.



En jersey is geen katoen.
Jersey rekt!
Maar...
sommige jersey maar in 1 richting.
Blijkbaar.
 En daar....
had ik nu weer eens geen rekening mee gehouden!
:-(

Met het gevolg 
dat het koppeke van ons minimeneerke 
niet door de halsopening kon.
Ik heb dat niet geprobeerd.
Zelfs dat was niet nodig.
Je zag het zo!
(GIL!)

Er moesten de nodige aanpassingen gebeuren.
Dan krijg ik het al hé.  
Geduld?
 Het is een schone deugd!

Het werd een hoodie met rits!
Tot zover hindernis 1 : er was een oplossing.
Oef!

En dan ...
echt om mij te pesten denk ik...
begon mijn machine steken over te slaan.
Echt.
dan zou ik het ding smijten!
Hindernis 2!

Dus ik met mijn Pfafke naar de winkel.
Ze gingen het herstellen.
Maar niet direct.
Ah nee.
Een paar dagen geduld
geduld?
en 
ook een paar dagen werkloos.


Achteraf beschouwd,
 denk ik zelfs dat het niet aan mijn machine lag,
maar aan het merk van de stikzijde.

Doch de hindernissen zijn overwonnen
en
intussen is hij klaar.


De hoodie met rits!




Dochter vindt het een hoodie met "Power ranger- allures".
Of ik dat nu als een compliment mag beschouwen,
is me niet helemaal duidelijk.
Ik vrees er een beetje voor.








Reacties

  1. dat ziet er al een groot vestje uit ! de power rangers zijn wel echte helden hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor en jij bent de held, want je hebt alle hindernissen genomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor, ik doe het je niet na en wat een geduld getoont ;)
    Volgens mij moet je het als een groot compliment opnemen.
    Dat zou ik in ieder geval don, want een compliment heb je verdient.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef! Blij dat het gelukt is! Schoontje geworden toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Power rangers zijn wel stoere gasten, heel knap. Ik moet u bewonderen en ik zou het als een complement aanschouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hindernissen of niet, het resultaat is prachtig!!!
    Wat zal hem dat goed staan;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och heden, wat een hindernisssen op een rijtje... Maar nu vind ik het wel een topper geworden hoor!
    Ik zeg altijd maar 'voor elk probleem is een oplossing'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo een hoodie wil toch elk stoer mens!! Whooohooooo hulde
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik vind het een hele mooie en met rits is toch zoveel praktischer bij kindjes!
    Dat is wel veerkracht hé, ondanks de hindernissen dat toch mooi afmaken. Toppie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin het te leren... ondanks hindernissen toch iets afmaken! ;-)

      Verwijderen
  10. Ik vind het anders een wreed schoon hoodieke! Dat hebt gij heel goed gedaan! En die power rangers? Onze kinderen waren er zot van, herinner ik me.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niks te zien van al die hindernissen. Het is een schattig jasje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige ‘Overwin je Hindernissen-Hoodie’! Er hangt een zweem van superheld omheen en daar is niets mis mee. Die Powerrangers ken ik dan weer niet, maar ik moest aan de Superman-kleuren denken :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou het is een supermooie hoodie geworden die het manneke niet zal misstaan. Knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou het zeker als een compliment beschouwenwant hij is heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ผลบอลเมื่อคืน

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.