Kaarsje ...









Vandaag brandt er hier thuis een kaarsje.
Voor de blogvriendin van het prille begin.
Voor haar twee meisjes...

Vandaag nemen zij afscheid.
Zij van haar Alles.
De meisjes van hun allerliefste papa...

De strijd is gestreden.
De strijd is verloren.
Een oneerlijke strijd...

Vandaag is een dag anders dan anderen.
Vandaag is voor hen een dag van afscheid...





We kennen mekaar van bij mijn prille blogbegin.
We kennen mekaar niet in het echt.
Maar dit verdriet raakt me.
Over de grenzen van blogland heen...


                             








Heel veel liefs en sterkte
stuur ik naar hen 
daar in het noorden van Nederland.






"Afscheid nemen
is moeizaam
de draden losmaken en uit het spinrag
der belevenissen loskomen
en achterlaten
en niet kunnen vergeten..."











Reacties

  1. heel veel sterkte toegewenst
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word er helemaal stil van. Heel veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe triest en hoe mooi van jou!
    Aan iedereen veel moed en sterkte en innige deelneming.

    (Merci ook nog voor de werk-tip!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie woorden...
    Sterkte...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte aan de blogvriendin.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Triest....
    Ik steek ook een kaarsje aan.
    Als symbool voor liefde, warmte en kracht.
    Even in gedachten bij iedereen die het nodig heeft xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kippenvel......zo triest! Sterkte ook voor jou x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat erg. Je hebt dit weer zo mooi onder woorden gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie contact heb ik zijdelings gevolgd. Wat lief dat je je medeleven op deze mooie manier betuigd. Blogvriendschappen zijn heel waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte voor allen die hier bij betrokken zijn.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh, he, ik zit te janken achter de pc. Lieve lieve lieve Kris, je hebt ons al die tijd al zo gesteund. We waarderen het heel erg. Ook de meisjes zijn dol op jou post.
    En ik weet niet hoe je het wist, ik weet niet hoe je het deed. Maar op de momenten dat we dat nodig hadden lag daar post van jou. Je geluksvlindertjes, waarvan er één in het bloemstuk voor Jan is verwerkt. Je kerstsokken met wensen.
    Dank je Kris, je bent meer dan een blogvriendin.

    Heel veel liefs Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd met heel veel plezier gedaan! Vanuit België een symbolische arm om jullie schouder!
      Knuffel!

      Verwijderen
    2. je lieve kaart, mooie gedicht en prachtige hart zijn aangekomen. ik wilde je brief pas open maken als de meisjes thuis waren, dus ik moest me echt inhouden.
      Super lief.

      Verwijderen
  12. Ik zag je reactie in mijn blog en wilde even komen kijken.
    Dit werd later dan gedacht door drukte en ik val gelijk in deze post met een heel verdrietig bericht.
    Ik wens degene om wie het gaat dan ook heel erg veel sterkte.

    Lieve groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve woorden.
    Ik wens de familie heel veel sterkte.
    Gr Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vreselijk voor je vriendin en haar kinderen, heel veel sterkte voor iedereen die er bij betrokken is...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Brrr, da's niet fijn, maar dat heb je wel mooi geschreven. Sterkte. X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig verwoord, Kriske,
    aan de blogvriendin en haar meisjes: heel veel sterkte toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het leven is niet eerlijk hé. Sterkte aan de blogvriendin. x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vreselijk, maar je hebt het prachtig verwoord Kris.
    Heel veel sterkte en vooral ook voor je blogmaatje en haar kinderen heel veel kracht gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig gebaar.
    Je lieve blogvriendin verdient alle steun die ze kan krijgen.
    Heel mooi, ik word er stil van.
    Heel veel sterkte ook aan je blogvriendin...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooi ontroerend bewijs van de echte banden in blogland ... een mooi gebaar en heel veel steun bij de oneerlijke strijd die vele mensen moeten voeren. Veel sterkte aan je blogvriendin, jij hebt in elk geval al heel veel steun gegeven x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ai toch.... Afscheid nemen doet zo'n pijn! Zo lief van jou dat je hier wat plaats maakt voor die pijn. Hopelijk kan de lente in aantocht ook wat nieuwe vreugde, een nieuwe glimlach, nieuwe koesteringen die de leegte opvullen, brengen voor je blogvriendin en haar 2 dochters...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie woorden in een mooi blogbericht.
    Heel veel sterkte!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi verwoord en een heel mooi gebaar. Ik wens je blogvriendin en haar meisjes heel veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.