Mooi Nederland met zuiderse temperaturen.




We waren er al eerder.
In het mooie Nederlandse Limburg.
Een prachtige camping ontdekten we daar.
Landschapscamping Alleleijn.
Eentje waar we zeer zeker zouden terugkeren.
Rust en een geweldig uitzicht.

Tijdens het lange Hemelvaartweekend maakten we die belofte waar.
Deze keer zonder de honden.
Ik heb lang getwijfeld.
Nemen we ze mee? 
Of niet?

5 dagen is toch wel lang.
In een hondenhotel ocharme...
Maar ze hoeven bijna nooit.

Voor de echtgenoot was dit een uitgemaakte zaak.
Het zijn dan ook mijn honden.
Maar voor één keer 
samen kunnen fietsen,
gaf de doorslag.
Sorry hondjes,
ik maakte het deze week toch echt helemaal goed?

Het werd een schitterend weekend.
Met veel fietsen.
Bergop en ook weer
bergaf!
Bekaf was ik.

.



Maar "thuisgekomen" genoten we dan van ons mooie plekje
met dit geweldige uitzicht.



En daarna plakten we er nog een wandeling aan.
Niet al te lang want zonder honden is daar geen moer aan.



Geweldig mooi is het daar .
Een aanrader.
En het weer was helemaal zuiders.
Meer moest dat niet zijn.
Echt niet.

Ook tal van mooie huisjes staan er te huur.
Dus ook als je niet kampeert, meer dan de moeite.





Nu ben ik rijkelijk laat met deze post.
Jullie dachten vast dat ik nog steeds aan het "mingamen" was.
Wel...eerlijk?
Ik doe het nog wel... maar op mijn eigen tempo.
Ik heb het gevoel dat ik al veel meer weggedaan heb dan moet.
Maar dat tellen, was niet bij te houden.
Het komt in orde hier.
Er wordt nog steeds opgeruimd.
Ik heb zelfs geen tijd en energie meer over om te bloggen.
Moet je niet vragen!

Deze week heb ik heel veel bij te lezen bij jullie.
Wacht maar.
Ik kom er snel weer aan.
:-)


Reacties

  1. Oh, wauw, die foto's, die doen me echt wel hunkeren naar er ook even tussen uit te zijn. Nog 4 weken werken en we kunnen ook genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrienden van mij kochten een -aangepaste- bakfiets om met hun honden te gaan fietsen, het is maar om te zeggen ;). Maar euh... dat zag er mij een zalig weekendje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schatske ! ge moet haar niet op verkeerde gedachten brengen .... lol !

      Verwijderen
    2. Meiskes...ik kreeg ooit zo'n kar voor achter de fiets. Doodsangsten stond ik uit toen ons Brune in 't midden van een drukke baan er uit sprong. Manmanman ... de pret was snel over. En ge moogt es tellen : gewicht van die kar en dan nog dik 35 kilo honden! Trek dat maar es die bergen op en af in Zuid Limburg. Mijn tong sleurt voor minder tussen mijn ketting vrees ik.:-(

      Verwijderen
    3. Hahaha.. ik had het niet over zo'n kar hé, maar over een -elektrische- bakfiets waar ze van voor zitten. Bij de vrienden werkt dat eigenlijk perfect, ze zijn zo blij dat ze mee mogen dat ze niet al te fel bougeren. Enne... ik rij af en toe rond met 55kg kind, i hear you ;)
      @carla Op gedachten brengen? Ik? #uitgestrekengezicht

      Verwijderen
  3. Zonder de woefies..... ik val hier bekanst van mijne stoel, eigenlijk is dat keiflink van u sjoeke ;-) Het is daar prachtig seg, dat lokt mij wel.... maar niet om te fietsen, wel om te wandelen, of te geocachen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Limburg is mooi, ik kom er niet zo vaak, maar de keren dát ik er was, genoot ik zeer. Ik dacht al waar ben je? Nu weet ik het dus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus jij kunt er weer tegen! Mooie foto's.

    Mooi is Limburg....helaas is het hier waar wij wonen helemaal vlak! Maar ook mooi.We zijn in Epen wel eens geweest wandelen....super!

    Vergeet niet om te genieten tussen het opruimen door!

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi en fijn om dat met z'n 2-en te delen. En het is met alles zo; een berg op betekent ook dat je er weer af mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En waren de doggies weer blij jullie te zien incl zwaar getrainde kuiten?
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hun staarten kwispelden er bijna af! Toen had ik nog meer wroeging...

      Verwijderen
  8. Mooie plaatjes van het land rondom kasteel Beusdaal. Het was genieten voor jullie. Ik kom er ook graag om te wandelen. En aan café Modern heb ik heerlijke herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk genieten dus.........prachtige foto's!!!
    Wij doen het dit jaar net andersom: voor het eerst hondje mee!!! (hoop dat die belhamel zich een beetje gedraagt)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonder hondjes is soms ook wel eens lekker. Alleen maar verantwoordelijk voor jezelf. :-)) Ja en stop maar met alles wegdoen. je zal er nog spijt van krijgen. Kom maar gezellig lezen bij ons. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je in zo 'n mooie omgeving je batterijen mag opladen, kan je nu zeker terug aan de slag in je huis.
    Ons hondje gaat soms logeren bij de dochter (het is dan ook eigenlijk haar hond), maar dan missen we hem hier zooooo hard... Ik snap dus helemaal dat je het hebt "goedgemaakt" met de honden ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zullen jullie genoten hebben. Oh, als ik die foto's zie en dat bordje van 'Bovenste Bos' krijg ik direct heimwee. Toch maar eens kijken of we eind oktober nog een gaatje kunnen vinden om daar heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is genieten fietsen, wandelen, een terrasje doen of misschien heeft manlief voor u gekookt en dan gezellig onder de wol met een boek :)
    Hoe blij waren de hondjes, eventjes op vakantie 'de luxe' met extra borstel beurt en dan putje graven... wat een leven
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch, een weekje samen genieten. En je krijgt het weer dat je verdiend zeggen wij hier dan !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterende foto's, wat is het mooi daar. De batterijen zijn weer opgeladen en de hondjes blij dat jullie terug zijn.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er mooi uit daar! Goeie tip! Nog wel een vraagje, maar ik denk dat ik het antwoord wel weet, als ik zo probeer in te schatten wat voor soort kampeerder jullie zijn, en dat naar aanleiding van je blogs (dan leer je iemand toch wel een beetje kennen).
    Oh ja de vraag dus: geen tot laat in de nacht luidruchtig feestende dronken jongeren (of ouderen)…?? Dat kun je weleens treffen, waardoor je weekend ineens niet zo geweldig meer is…

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien worden wij oud maar de laatste jaren kiezen wij voor kleinere campings waar niks te doen is. Ik ben allergisch aan animatieteams! ;-) Die landschapscamping Alleleijn is zalig. Echt een aanrader! Na 11 uur moet het daar helemaal stil zijn. Wanneer je voor dit soort campings kiest, zit je ofwel tussen de ouderen ofwel de heel jonge gezinnetjes. Alle campings van de laatste jaren zijn plekken waar we ooit nog naar terug willen.

      Verwijderen
  17. Dat plekje moet ik onthouden voor deze zomer. Misschien rijden we wel terug eens voor een paar daagjes naar onze Noorderburen en Limburg is helemaal niet ver rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi is het daar he!! Wij nemen de hond dit jaar voor het eerst mee. Zie er best tegenop, want wat als ze niet alleen in het huisje kan blijven? Vorig jaar kwam mijn nicht bij ons in huis, maar ook toen heeft ze ons enorm gemist. En die van jullie zijn tenminste samen dat scheelt! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeg maar ik heb een idee: als ge nu in plaats van dingen weggooien, dingen gebruiken doet....ik bedoel stofjes gebruiken ipv wegdoen ! Dan gaat gij ook ineens veel dekens kunnen maken zelle !!! Ge verliest te veel tijd met dat mingamen volgens mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schatteke, stofkes doe ik NOOIT weg!!! Ik koop er hoogstens meters van bij!

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.