Zomervakantie 2018 deel 3


Mannekes, mannekes!
Het vlot hier niet zo met mijn vakantieverslag.
We hadden wel vakantie
(lang zelfs)
maar het werd onverwacht een ongelooflijk drukke periode.

Eerst 3 weken Frankrijk.
Dat was genieten en heerlijke rust.
Toen wel!
Maar we keerden enkele dagen vroeger dan gepland huiswaarts.
Schoonmama was plots opgenomen in het ziekenhuis 
waarna het beter bleek dat ze naar een serviceflat zou verhuizen.
Dus hadden we het druk
met een plekje voor haar te vinden,
met de verhuis,
met het leegmaken van haar appartement...
Allemaal dingen waardoor ik niet echt aan het bloggen geraakte.

Maar de vakantie zit er nu zo goed als op.
De regelmaat zal weer terugkeren
en de vrije avonden om te bloggen komen er weer aan.
Ik kan mijn achterstand stillekes gaan inhalen.

Ik oefende in Frankrijk veel met de macrolens
en lette daardoor op bloempjes en vlinderkes
waaraan ik anders zo zou voorbij lopen.

De schoonheid van de natuur!
Ik was al een buitenmens
 maar dit was elke dag weer wat nieuws ontdekken.


























Nu ben ik intussen serieus gefrustreerd  
omdat ik van zoveel de naam niet eens ken.

Dat er hierboven klaprozen tussen staan wist ik wel.
Dat er ook St. Jacobsvlinders bij zijn en Keizersmantel,
(de laatste ook een vlinder voor de leken onder jullie),
leerde ik via Instagram.

En dat er zoiets als wilde peen bestaat!
Ook daarvoor dankjewel IG!

Moesten jullie mij nog extra kennis kunnen bijbrengen,
alle hulp is welkom!
Eeuwige dankbaarheid!
;-)

Vorige week "crosten" we met 10 gekke vrouwen
door het Nederlandse Brabant.
We zwaaiden ons een ongeluk.
Waarom zwaaiden jullie niet terug?




Reacties

  1. Je hebt waanzinnig mooie foto’s gemaakt. Echt prachtig. En maak je geen zorgen om de naam van de bloemen. En bestaan diverse apps om de naam van de bloem te identificeren. Werkt uitstekend
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je hoor! Intussen heb ik hieronder al hulp gekregen. Toch nog makkelijker dan die app!

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige foto's en wat dat zwaaien betreft, het is jammer dat je niet door Zuid Holland fietste en mij niet tegenkwam. Ik zwaai namelijk altijd terug, op de fiets en ook in de auto. Het is maar net wie je tegenkomt op je pad. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er werd wel gezwaaid hoor en heel vriendelijk terug geknikt. Ik overdreef een beetje. Alleen zijn de autobestuurders in Nederland allesbehalve fietsvriendelijk. Maar daar schrijf ik nog wel een keertje over.

      Verwijderen
  3. Geweldig mooie foto’s heb je genomen. En wat het zwaaien betreft, ik heb zó gespeurd naar 10 “gekke vrouwen” want mijn arm stond al in de zwaaistand maar helaas, jullie waren niet op de juiste plek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi je foto's!!! Die vlinders...en zoveel mooie!♥
    De 7e foto (bloem) is een Zeeuws Knopje, hier welbekend.
    Ben jaloers op jouw professionaliteit.
    Hoop dat je schoonma gauw gewend is na de verhuis, valt meestal niet mee,
    je weet wel; oude bomen moet je niet verplanten en zo. Maar soms moet het gewoon.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet overdrijven, Loes. Ik ben nog maar een beginneling hoor. Misschien heb ik gewoon een goed toestel? Maar toch bedankt voor het compliment! :-) Een Zeeuws Knopje in Frankrijk? Ik zag die nog nooit eerder. Wel heel mooi hé!

      Verwijderen
  5. Je foto's zijn prachtig! En ik wilde eel zwaaien, maar je kwam niet voorbij! Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo'n mooie foto's van vlimbouters! Ik wou dat ik dat ook kon, dan zou ik af en toe de hoofdingfoto van mijn blog eens veranderen ;-)
    En het veel te druk hebben om iets op je blog te doen, dat is heel erg herkenbaar. Dat was de laatste weken bij mij niet anders. Hopelijk vindt je schoonmama 'haren draai' in de serviceflat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons moeke heeft haar draai al wat gevonden tussen de "meskes". En dan heeft ze het over haar tafelgenoten die 82 zijn. Voor haar met haar 90 zijn dat "meskes"! :-)

      Verwijderen
  7. 1 dambordje
    2 blauwtje maar dat kunnen veel verschillende zijn :-)
    3 -4 st jans vlinder
    5-6 keizersmantel
    7 zeeuws knoopje
    8 wilde peen
    9-10 kervel ?
    11 ijslandse papaver
    12 clematiszaad en over zwaaien gesproken:-) écht ik zwaai tegen iedereen, en we stopt voor een praatje die krijgt dat, kom nog een keer en laat het me weten dan hé :-) prachtige foto's heb je gemaakt, genieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé dankjewel! Wat ben jij een krak van een bioloog! Dat clematiszaad kan dat gewoon zo in het wild in een wei?

      Verwijderen
  8. Wat maak jij toch prachtige foto's! Je mag daar echt trots op zijn. En wat fijn om de natuur nog beter te leren kennen zo. O en als je wil dat ik zwaai moet je nog even door fietsen. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel... misschien komen we volgend jaar wel pannenkoeken eten bij jou? :-) Alhoewel dat de voorkeur naar Frankrijk neigt bij de vriendinnen.

      Verwijderen
  9. Dit zijn zo een mooie foto's, er zijn geen woorden genoeg voor om dat te beschrijven. Bewonder dat zo, ben haast gegeneerd voor mijn foto's waaruit ik kleuren selecteer. Maar ik kan nu genieten van die van jouw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel maar je moet nu ook weer niet overdrijven. Als ik op IG de foto's zie, voel ik me maar een klein beginnelingetje hoor.

      Verwijderen
  10. Wat een prachtige foto's! Wow! Hoe snel leer jij wel niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak je toch geweldig mooie foto’s, dat is echt heerlijk hè om zo met de camera te kunnen spelen. En wij genieten weer lekker met je mee.
    Fijn dat jullie op zo’n korte termijn een service-flat voor je schoonmoeder hebben kunnen vinden.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we hadden heel veel geluk met die serviceflat en ze begint ook haar draai te vinden. Een hele geruststelling hoor.

      Verwijderen
  12. Prachtige foto's, Kris. Mooi om de natuur zo in beeld te brengen. Ja, ik vind het af en toe ook leuk om met die macrolens te spelen en als ik daar dan mee bezig ben zie ik nog beter hoe mooi alles in de natuur gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je foto's ontroerend mooi Kris. De 3e van boven, daar ben ik stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's! Daar zitten wel een paar instuur exemplaren bij! Maar goed dat jullie vakantie hadden, tijdens werk ook nog eens overhuizen is helemaal stressen. Hoop dat het inmiddels weer wat beter met haar gaat. Nog een natuurweetje: de vilnder op de eerst foto is een Dambordje, de plant op foto 7 is Astrantia major, ofwel Zeeuws knoopje en het is geen Sint Jacobsvlinder, maar een Sint Jansvlinder, googlen maar even voor de verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.