Slechte planning.



Alweer dik anderhalve maand geleden, juichte ik hier om mijn fijn lessenrooster.
Eindelijk kon ik mijn weken weer mooi plannen.
Wat daarbij misgelopen is?
Dat ik dat eens wist!
Maar wat plannen betreft, trekt het hier op niks.

Elke keer komt er weer iets tussen.
Ook al heb ik een mooi rooster en werk ik halftijds,
mijn "vrije" uurtjes vliegen voorbij.

Komt het nu door mijn leeftijd?
Omdat alles blijkbaar ineens meer op 't "gemakske" gaat.
Of door de extra oppasbeurten op ons minimeneerke?
Of omdat jongste en haar gezin hier elke donderdag logeren
en vaak ook nog wel op vrijdag wat blijven "hangen".
Dit veel te gezellig is om dan op die momenten te gaan bloggen?

Of omdat ik toch wel weer met te veel dingen tegelijk bezig ben?
Naaien, breien, haken, fotograferen?
Zou je denken? ;-)

Of omdat de echtgenoot en ik momenteel een beetje netflix verslaafd zijn?
"Errug!!!"
Die Scandinavische serietjes hé! 
Het moest maar niet zo'n gezellig taaltje zijn,
dat "smörebröt en knäckebrötgebrabbel".
Wat kan ik daar door gecharmeerd zijn.

Of misschien omdat de fotografielessen al helemaal mijn tijd opslorpen?
Of omdat ik vrees toch te veel naar Instagram overgelopen te zijn?
Deserteur dat ik ben!

Wie zal het zeggen.
Maar erg vind ik het intussen wel.
Zelfs blogs lezen schiet er helemaal bij in.
En daar wil ik echt wel weer verandering in brengen.
Maar het mag geen "druk" worden.
Dus ben ik nu zoekende naar een haalbare oplossing voor mijn tijdsprobleem.
:-(


Met de fotografieles heb ik het echt fameus druk.
Soms plezant maar vaak ook niet.

We waren een weekend in Francorchamps bij de 24-uren race van de "geitjes".
Voor de Nederlanders : "geitjes" dat zijn "lelijke eendjes" als je snapt wat ik bedoel?

Super plezant was dat daar.
Echt een hele dag lopen genieten
met een prachtig zonnetje op de koop toe
en heel veel kleur!














Er waren er die de "kleur" helemaal doortrokken! :-)


Een leuk allegaartje. 
Toch echt wel een "te zotte" hobby!



Voor de race : eerst de parade!






















En de daarna de echte race!

Wanneer je volgend jaar op 26 of 27 oktober niet weet wat te doen,
trek dan maar snel naar Francorchamps.
Een aanrader!


Ook maakten we een avonduitstap naar Tour et Taxis in Brussel.
Een hectische trip omdat
- ik bijna mijn trein miste,
  - we voorbij het Maximiliaanpark met zijn transmigranten wandelden
en ik daar echt niet goed van was.
- ik na de theoretische uitleg,
toch wel wat "verloren" liep.
Figuurlijk dan.
Misschien een locatie om gewoon nog eens opnieuw naar toe te gaan.






Ook werkten we al (te vaak naar mijn zin)
 in een "zelfopgestelde studio" en oefenden op foodfotografie.




Bij dit laatste was het een hele klus om te bedenken
welk gerecht ik zou meenemen.
Het mocht er niet  te "verpieterd" uitzien.
Je moest het een beetje "aankleden" ook.
Echt wel wat denkwerk.

Ook de opdracht  "structuur" kwam aan bod in de studio.





Momenteel zijn we met portretfotografie aan de gang.
Ook weer in de studio! ;-)
Daarvan ga ik geen fotootjes kunnen laten zien.
De privacy weten jullie wel!

In ieder geval vind ik het allemaal niet zo mijn ding,
dat studiogedoe.
Laat mij maar gewoon naar buiten trekken.
Daar amuseer ik me meer.
En wil dat nu gedurende deze module niet meer op het programma staan.
Wie kiest er ook een avondcursus in de periode van het winteruur!
Een vergissing blijkt nu toch wel.

Dus weet ik eigenlijk niet of ik het nog wel ga volhouden.
Er wachten nog zoveel opdrachten.
Ik vind er de tijd niet voor om er aan te beginnen.
En als er dan al eens tijd is,
zit het licht niet goed, is er geen zon, regent het...
Ik krijg er zowaar wat stress van.
En als een hobby stress geeft, zit het goed fout!

Op het net ben ik al even op zoek geweest naar workshops natuurfotografie.
Maar geld dat dat kost, man!
Echt zot hoor.
Leuke tips meer dan welkom!
Leuk = betaalbaar. ;-)

Zelf trok ik ook nog wel wat naar buiten
en dat leverde toch nog wel wat leuks op.
Maar dat is voor een volgende keer
of jullie verdrinken helemaal in deze "bijbenende blogpost".
En toch wel een fijn gevoel om weer "terug" te zijn.
:-)

Reacties

  1. :-) nen dikke vriendelijk-plagerige glimlach voor dat tijdsprobleem.ik vrees toch dat ge dat uw eigen aandoet sjoeke.... trop is te veel :-) ;-) xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik genoot van deze blogpost. Wat herkenbaar dit allemaal. Maar stressen, dat zou niet moeten he, ik las wel eens een dag in met helemaal niks, alleen lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wil ik ook wel eens maar tot nu toe nog niet gelukt! Ligt vast aan mezelf hoor.

      Verwijderen
  3. Hey, maar het is door te doen dat ge erachter komt wat wél uw ding is hé. En als je dat nu gevonden hebt, met de natuurfotografie, dan zou ik daarvoor gaan. Studiofotografie is ook mijn ding niet, maar je leert toch altijd wat bij hé. Je food-fotografie is toch goed gelukt, vind ik! Je kan ze zo op je blog zetten met het recept erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ik deze module nog vol hou. Ik heb echt geen zin om vanavond te gaan. Portretfotografie is niet aan mij besteed! En dan maar aan de kinderen zeggen : "Waar je mee begint, dat maak je af"! ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een gezellige post is dit! Heerlijk van alles wat. Ik merk hier ook dat het lastiger is te bloggen. Laat staan bij iedereen te lezen. Terwijl het allemaal zo leuk is! We blijven gewoon hoor Kris! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor! Wij blijven! Al is het soms met tussenpozen! :-)

      Verwijderen
  5. Wat een mooie foto's :) Tja het is moeilijk met de tijd, ik kom het ook steeds tekort.
    Vroeger dacht ik dat je altijd iets af moest maken, waar je aan begonnen was. Nu weet ik dat
    je ook tussentijds mag stoppen. Je hebt ondertussen al heel veel geleerd, waar je ook veel plezier van hebt en een hobby moet wel een hobby blijven. Veel succes met je keuze :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag dit echt niet te vaak zeggen want dan stop ik er nog vanavond mee. :-(
      Erg hé als een hobby zoveel tegenzin meebrengt?

      Verwijderen
  6. We hebben dan wel lang moeten wachten op een blogpost maar nu was het een 'serieuse bijbening' en nog een plezante ook om te lezen. Je doet dat toch echt wel goed! Die foto's mogen trouwens ook gezien worden. En deze blogpost , daar had je er wel meerdere kunnen van maken hè, alleen je moet er tijd voor hebben. Je moet maar niet achterom kijken naar wat je vroeger allemaal op een korte tijd kon verzetten. Het is nu eenmaal zo , geniet maar van deze periode met klein meneerke want ook dat gaat voorbij en krijg je weer meer tijd die je dan ook weer met minder invult dan je zou willen. Dus genieten maar van de dag.
    Liefs,
    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n bij-been-blog. En alle reden waardoor de tijd door je vingers glipt zouden zomaar waar kunnen zijn . ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan zou ik er met gemak nog een heleboel kunnen opsommen. ;-)

      Verwijderen
  8. Je structuur foto’s vind ik prachtig. Ik zou zeggen lekker doorgaan want overal steek je wat van op en aan je foto’s is dat echt te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n beetje van "wat je begint, moet je afmaken". Dat wat we onze kinderen vroeger leerden. We zullen maar doorbijten!

      Verwijderen
    2. Oh, zo herkenbaar!!! Wat jammer dat de cursus toch wat anders uitpakt dan je had gehoopt. Als het stress gaat geven, zal het niet makkelijk zijn het vol te houden. En de vraag is inderdaad of je dat moet willen, het moet wel leuk blijven. Ik ben erg blij met mijn fotoclubje, al veel geleerd, niet zo zeer wat betreft techniek, maar wel wat betreft anders naar dingen kijken. Ik hoop binnenkort ook wat meer blogs bij te lezen, dat is ook schandelijk verwaarloosd. Succes met alles!!!! Maar vooral genieten, dat is het belangrijkste hè!

      Verwijderen
  9. Ik vind in ieder geval dat je heel veel leert van je fotocursus, je foto's zijn echt prachtig. Zolang je er plezier aan beleeft zou ik zeker door gaan. Maar ja, soms kan je weleens te veel willen. Het leven bestaat uit keuzes maken en dat is vaak verdomd moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo verschrikkelijk herkenbaar, dat tijdsgebrek. Zelfs nu ik niet werk, krijg ik geen 2 blogjes per week online. Het is bij mij weeral een maand geleden. Als je een oplossing vindt voor dat tijdsgebrek, laat het me dan weten hé!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.