En het zomert nog steeds...



Echt hé?
De derde hittegolf al deze week.
Dat komt niet goed met ons klimaat! :-(

De dochters maakten bij het begin van de zomer deze foto in onze tuin.
Blij wiebelende benen.
Een lange vakantie in het vooruitzicht.



Die lange vakantie zit er alweer op!
Een vakantie met weinig wifi.
Dat hebben sommigen al opgemerkt.

Ook de school schiet stillekes in gang.
Met vergaderingen en speciale klassenraden.
Maandag de echte start.
Wat vliegt de tijd toch als het plezant is.

Dit jaar trokken we nog eens naar Buis-les- Baronnies,
een plek waar we jaren geleden ook al met de kinderen waren
en waar de echtgenoot zijn hart kon ophalen aan de Mont Ventoux.

En of hij zijn hart heeft opgehaald!
"Hij reed,gewoon zonder al te veel voorbereiding, de cinglé".
Ben toch wel heel erg fier op de man.
Ik doe het hem niet na.
In nog geen honderd jaar.
Verklaren we hem gek of doen we van "klapperdeklap"?
;-)

Op de camping was het aanvankelijk nog heel erg rustig.
We vonden weer een "verlaten" plekje.
Zie je ons domein in de verte? :-)


Na een weekje was het wel minder rustig maar toch nog een aanrader.
Gewoon een erg leuke camping in een mooi dorpje.

Er werd uiteraard ook veel gewandeld.
En overal waar je liep, zag je de "kale berg" in de verte.



En buiten die "kale berg" waren er uiteraard weer geweldig mooie hoekjes.







En lavendelvelden!
Uiteraard.
Want daar kan je in het zuiden echt niet naast kijken.




En weidse vergezichten.
Dat krijg je zo wanneer je in de bergen zit.




Deurtjes, ook daar heb ik nog altijd een zwak voor. :-)


Erg kramakkelige, welke ik heel charmant vind.
't Is te zeggen ...
op een ander!



Maar er werden toch ook wat "verzorgder" deurtjes gespot.

Ik moet toegeven dat het fotograferen dit jaar wel op een laag pitje stond.
Het was toch ook zo warm om die fototas mee te sleuren.
Dus heel veel "gsmfotokes" deze keer.
De fotografiejuf krijgt een toeval moest ze het weten.

Na Buis-les-Baronnies trokken we naar de Jura.
Een beetje om de voorspelde temperaturen van 40° te ontvluchten.

Dat die vlucht niet zonder slag of stoot ging,
kan je hieronder zien.


Zoiets heet dan pech zeker?
Dat verhaal komt een volgende keer.
Dus nog even op je honger blijven zitten.
Gaat wel lukken hé?
;-)





Reacties

  1. Wow mooie foto s en succes weer met het werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat ik op een prachtig plekje zat maar jij ook zeg. Wat is dat Frankrijk toch mooi. Leuk om je weer te lezen en ik ben dol op vakantieverhalen en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd plezant om je vakantieverslagen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verslag. Die wiebelbenenfoto is echt geweldig leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's, even genoten.
    De hangmat foto is ook geweldig, wiebelend de zomer door.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klapperdeklap voor de man en voor jou voor de mooie 'Franse' foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik klap ook hoor! En niet alleen voor de man, ook voor je mooie verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zucht, gsm foto's of gewoon. Het blijft mooi. Je moet het "mooi" in de wereld ook willen zien. En dat doe jij.
    En zeker een dikke pluim voor de man. Pfffff, knap hoor.
    lieve groetjes Pétra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Idd, de tijd vliegt!

    Wat prachtig is het daar!! Alleen al voor die velden. Dat is al de moeite waard!!

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de eerste foto van die wapperende benen in de hangmat echt prachtig. Dat vind ik echt een prachtig zomerbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, wij zeggen hier klapperdeklap, echt een schitterende prestatie.
    Voor jou ook, je foto reportage geeft echt een mooi beeld van “La Douce” .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaa, ook aan lange vakanties komen een eind! Je foto is geweldig, straalt zoveel lol vanaf! Fijn dat jullie een goede vakantie hadden. Succes met opstarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pracht vakantie hebben jullie gehad en superfoto's gemaakt.
    Sterkte en succes maandag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.