Papathlon



"Heb jij een idee voor papa's vaderdag?"  appte oudste.
Goh, dat is moeilijk. De echtgenoot heeft alles.
Tenminste... dat vindt hij zelf.
Dus ja...
"Leuke fietskousen?". 
"Weeral?  Kochten we vorig jaar al."
Ik wist niks...
"Ok, we trekken onze plan wel", antwoordde ze.


En op vaderdag kreeg de echtgenoot dit van zijn 3 kinderen.


Om half 11 moest hij gisteren aan de instap bij de kajak zijn.
Oudste en #kingWobbe wachtten ons op.

Wat hadden ze een geluk met het weer.
Een fijne zonnige dag was het en dat het zo mooi was 
daar in het Leuvense aan de Dijle, zag ik nu pas.





Deze laatste is sterk uitvergroot en gewoon met mijn iphone gemaakt.
Vandaar de geweldige kwaliteit. ;-)

Ik was de foerier van dienst.
En diegene die moest zorgen dat het nodige materiaal op de juiste plek kwam. :-)


Bij aankomst werd er gepicknickt aan het kasteel van Arenberg.


Daarna sprongen vader en zoon op de fiets voor een ritje naar Hoegaarden.
De rest ging met de auto.
Omwille van Corona mogen we nog niet bij mekaar in de auto.
Heel on-ecologisch dus met 3 auto's voor 4 man.



In Hoegaarden woont jongste vlak aan het natuurgebied Rosdel.
Minimeneerke stond ons vol ongeduld op te wachten
want er was hem beloofd dat hij met Brune mocht wandelen.



Schattig venteke zoals hij dat doet.



 Toen de beentjes moe werden, mocht ie in de draagzak,
maar de riem van Brune bleef hij vasthouden.
Zusje hing de hele tijd veilig in de draagzak bij mama.


Niet alleen aan de Dijle stonden er klaprozen.
Het Rosdel was er mee bezaaid.








De echtgenoot vond het een zalige dag.
Zijn reactie 's avonds : "Wat hebben we toch een toffe kinderen".
Compleet mee akkoord.
Helemaal fijn dat ze zo'n goede verstandhouding hebben, ook met de schoonkinderen.
We hebben heel veel geluk.
Zalige kleinkinderen en dan zo nog twee babyboys in aantocht.
Wat een rijkdom.

Maar dat vinden vast alle ouders?
;-)

Reacties

  1. Geweldig, dat lijkt me écht zo'n dag waarin je als vader 20 cm van trots groter bent geworden, ja dat is mooi, toffe kids die dat organiseren,
    echt supertof, en erg leuke foto's ook :-) met of zonder telefoon, macht kein flaus aus,..

    die klappertjes hé :-), ik zie ze zó uitbundig dit jaar... écht tof
    en dat minimeneerke, die heeft later vást zelf ook dieren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die klappertjes zijn de max. En zo mooi dat jij ze nu ook schildert. Jaloers!

      Verwijderen
  2. Wat geweldig lief en leuk bedacht van jullie zeker toffe kinderen. Ik kan gewoon voelen wat een heerlijke dag dat was! En het minimeneerke is ook van achteren erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat minimeneerke blijft nog een tijdje "vanachteren" . Tot hij zelf kan beslissen of hij op moeke's blog wil. En tegen dan ben ik misschien al dement. :-(

      Verwijderen
  3. Ja, heerlijk om zulke kinderen te hebben, tel je zegeningen zou mijn moeder gezegd hebben. Zo'n vaderdag, dat blijft je nog jaren bij. Wat een koddig manneke, die grote kleinzoon van jullie, zoals hij daar aan het stappen is met de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schattig is ie hé. Hij voelt zichzelf heel wat, nu hij al met de hond mag wandelen! :-)
      Je spreekt mooi Vlaams. Koddig! ;-)

      Verwijderen
  4. Maar dat is nu echt een rijkdom! Ik word er blij emotioneel van. Van het originele vaderdag cadeau, van schattig minimeneerke , van die zalige kinderen van jullie, van de mooie foto's en van de manier waarop je alles zo mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zalige kinderen hebben zit toch wel in de familie hoor. Zeker weten! xxx

      Verwijderen
  5. Wat een geweldige vaderdag hebben jullie gehad en zo leuk dat je ons mee laat genieten. Hoe parmantig en schattig loopt het minimeneerke met de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Parmantig! Dat dekt helemaal de lading. Dat me dat niet te binnen schoot.:-)

      Verwijderen
  6. Wow, dat is nog eens een origineel cadeau! En je kunt er met z'n allen van mee genieten...
    Wat een rijkdom zo met elkaar. En jullie kleinzoon... oh, wat een heerlijke kerel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De heerlijkste van de hele wereld hé Elizabeth. ;-) Voorlopig toch nog. Binnenkort moet hij zijn fan's niet alleen met zusje delen maar ook met de 2 babyboys.

      Verwijderen
  7. Wat zal hij een fijne Vaderdag gehad hebben zeg! Ik vind het er superleuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het ook echt. En niet alleen voor de "vader". :-)

      Verwijderen
  8. Wat een supercadeau! Wat hebben jullie genoten van elkaar en met elkaar, het spat van de foto's af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superleuke dag! En in zo 'n mooie omgevingen!
    Dat is genieten met een grote G!
    Ook leuk om minimeneerke iets meer te kunnen zien ;).
    Toch een kleine bedenking: waarom mag je (nog) niet samen in 1 auto? Ik dacht dat dit momenteel mocht met personen uit je "bubbel" van 10? Zo niet, dan denk ik dat ik mij al bezondigd heb...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html#alinea-title-met-wie-mag-ik-in-de-auto Hier kan je het lezen, Leen. Misschien interpreteren wij het dan weer te streng maar we zijn geen "huisgenoten" meer en bovendien met 2 zwangeren hebben we dan toch maar voor ieder apart gekozen. :-)

      Verwijderen
    2. Ik las deze: https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en-welzijn/gezondheid/gezondheid-en-preventie-tijdens-de-coronacrisis/verplaatsingen-en-reizen-tijdens-de-coronacrisis .
      Ik snap de bezorgdheid i.v.m. de zwangeren en als het anders kan, doe ik het ook niet. Ik zat zo ver mogelijk van de chauffeur en met mondmasker...
      Ik denk dat jouw link de richtlijnen zijn die in Nederland gelden? Maar ze lijken wel op elkaar.

      Verwijderen
    3. Ik wou je snel de site doorsturen maar oeps ben bij de noorderburen gaan kijken. Waren ze daar al niet minder streng ook?

      Verwijderen
    4. Volgens de Nederlandse vriendinnen van de academie zijn sommige zaken hier strenger, andere zijn dan bij hen weer strenger...
      Voorzichtig zijn en gezond verstand blijven gebruiken hè ;).

      Verwijderen
  10. Zomaar eens naar je doorgeklikt maar wat een lieve blog om te lezen zo creatief om iets leuks te doen met vaderdag ondanks corona. De foto's spreken ook enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Welkom hier. Ik ga ook maar eens doorklikken naar jou. Je eerste volger op IG heb je intussen. :-) Mooie foto's.

      Verwijderen
  11. Wat een heerlijke dag moeten jullie gehad hebben. Veel mensen vergeten het, maar een goede band met je gezin/familie is het mooiste wat er is. Mag ik even heel jaloers zijn? liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat was een Vaderdag zoals een vader zich maar wensen kan. Een sportieve invulling met vrouw, kinderen, kleinkinderen en de hond. Laatste hoort er ook bij (-:
    Mooie foto's, niet zo bescheiden...Ik hou van klaprozen.
    Wat een heerlijke foto van dat kleine manneke met de Border Collie!
    Dank voor je reactie op mijn blog ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Het minimeneerke voelt zich helemaal het baasje van onze oudste Border. Gelukkig koos hij voor de rustigste van de drie. :-)

      Verwijderen
  13. Wat een ontzettend leuk cadeau, leuke woordspeling ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een origineel idee!
    En wat wordt het Minimeneerke toch groot...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.