Mijn boom in Nerm


Ik heb iets met bomen. 
Altijd al gehad.
Vast ook daarom dat we in de "bossen" wonen.
Tal van bomenfoto's maakte ik al.
Ook in Hoegaarden heb ik een boom.
Er is daar in Nerm één boom die elke keer weer mijn aandacht trekt.
Ik vind hem prachtig.
Het is al zover gekomen dat minimeneerke hem "moekes boom" noemt 
en mij er aan herinnert dat ik nog een foto moet gaan nemen. :-)










Het erge is dat ik eigenlijk niet weet wat voor een boom het is.
Ik gok op een eik.
Zou dat kunnen?
Maar doordat ik niet dichtbij kan komen, ben ik niet zeker.
Ik ben benieuwd wanneer hij al zijn blad gaat verliezen.
Dat gaat vast ook mooie foto's opleveren.
Misschien dan even de telelens erbij nemen.




Reacties

  1. Wat een mooie vorm. Ik heb zelf ook een lievelingsboom dus ik snap het

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja het is een eik kris, dat zie je al aan de vorm,
    mooi hé, bij de eerste foto zag ik al welke het was, mooi zo'n speciale boom, ik hou van héél veel bomen, vind het alleen zó dood en doodzonde dat er steeds maar omgaan omwille van van biomassa.... doet gewoon zeer aan mijn hart.... maar deze die staat er nog wel een aantal jaren hoor, die staat zó mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg dat omhakken. In 2030 geen Amazonewoud meer. Hoe vreselijk is dat!

      Verwijderen
  3. Schitterende eik ! Bomen zijn fantastisch he, ik ben ook een grote bomenfan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi model en binnenkort gaan we hem zéker naakt zien, vast ook mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtboom is het, die zou bij mij ook op de foto gaan. De vorm is mooi en dan zo solitair, je kan hem telkens vanuit een ander standpunt nemen. Heerlijk, zo'n boom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op wandeling in de streek daar zie ik hem steeds weer vanuit een andere hoek verschijnen en dan moet ik een foto nemen. Is sterker dan mezelf. :-)

      Verwijderen
  6. Ik snap wel dat dat ‘jouw’ boom is. In het veld kunnen ze ook zo mooi recht en gelijkmatig groeien, omdat ze niet hoeven zoeken naar licht. In de Harz staat midden in een open plek een prachtige, honderden jaar oude eik. Een favoriet van mij. Alleen toen ik hem de laatste keer zag, was er een stuk uitgescheurd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk hebben ze intussen een boomchirurg bij de hand genomen. Zo een oude reus heeft toch wel wat verzorging nodig.

      Verwijderen
  7. Mooi, zo'n alleenstaande boom. Leuk om iedere keer op de foto te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bomen geven mij altijd een nederig gevoel. Ze waren er al voordat ik er was, en zullen er vast ook nog zijn als ik allang niet meer deze aarde bewandel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.