inhaalmanoeuvre

 

 Al drie maanden heb ik geen blog meer gepost!  

 Ik schrik er zelf van.  Drie maanden is wel ontzettend lang.  Drie maanden waarin enorm veel gebeurd en veranderd is. Zou een inhaalmanoeuvre nog wel lukken? ;-)

Blijkbaar is er bij blogger intussen ook wat veranderd want ik zit echt te knoeien met de lay out van dit bericht. Heeft daar nog iemand last van of ben ik de enige   sukkel?  

Weet er iemand hoe ik nog naar de oude versie terug kan schakelen want dit is pure ellende.

Intussen heb ik ook een heleboel rare reacties op mijn blog verwijderd. Zo van die automatische reclametoestanden. Hup weg ermee. Was ik ook even mee bezig. 

Maar dus nu het inhaalmanoeuvre :  Ik begin uiteraard met het allerbelangrijkste.

 

 Dat we intussen al bijna 7 weken een kersverse kleinzoon hebben. 


Een echt minimanneke en met zijn half Aziatische roots een super mooi venteke.

We zijn supertrots op onze Bastien.  Het grote minpunt is dat we door heel dat coronagedoe hem nog steeds niet hebben kunnen knuffelen. Mijn moekeshart huilt. :-( 

 Dat het venteke zo mini was dat ie in al zijn new-born pakjes "verdronk" en er dus nog snel een mini outfitje werd genaaid. 

 

 Dat baby-boy twee zich nu ook alle momenten kan aandienen en we met spanning uitkijken naar zijn komst.  Dat ik intussen een hoop tetradoeken naaide in leuke stofjes voor beide babyboys. 


Voor oudste die een aparte smaak heeft werd een nieuw "boxkleed" genaaid in een "helemaal haar ding" stofje.


Het manneke zal sowieso een naturelover moeten worden. Willen of niet . ;-)  
Wat denken jullie?
Omdat de in katoen gehaakte en dus zwaar uitgevallen dekentjes de nieuwe kleinzoon zowat verpletterden, naaide ik nog een warm dekentje
en dan ineens ook eentje voor baby boy op komst.


 

Dat er tussendoor nog wat pyamaatjes voor het minimeneerke werden genaaid 


en voor zijn zusje een cosy winterjasje.



 Dat ik helemaal niet snap waarom hier nu sommige zinnen een kleiner lettertype hebben, terwijl ik de hele tekst in eenzelfde opmaak heb gezet?  Dat ik al lang weet dat ik een oen ben op computergebied en dat het dus weeral vast aan mij zal liggen.

Dat we intussen wel al wat met de "bus" zijn weggeweest en dat dat de blogtijd uiteraard ook niet ten goede komt maar dat dat wel heel plezant was en dat die kampeerverslagen hier ook nog moeten gepost worden, Zeker ook onze eerste zomerbusvakantie.  Het is veel te fijn om dat later weer eens opnieuw te lezen.


Moet werk van gemaakt worden. Voilà, hier was ik dus weer eens. 
Met een blog met een heel rare lay out.  
Hopelijk lost zich dat vanzelf op?




Reacties

  1. Allereerst proficiat voor je kleinzoon. Dat hij groot, sterk en gezond mag worden.
    Wat een heleboel leuke minimensje mode heb je gemaakt. Begrijpelijk dat bloggen er een beetje bij inschiet. Maar zo'n lang bericht is ook weer leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je terug bent hier, Gefeliciteerd met de baby boy wat heb je veel mooie dingen gemaakt voor het kleine manneke. Echt heel erg leuk. En ja blogger is ff anders ik heb er ook last van ik kan ook geen goede achtergrond plaatsen, de foto's maakt ie zo klein dat je niet weet welke afbeelding het is.
    Ik ga ook nog even stoeien met het nieuwe programma of je het terug kan zetten naar de oude versie weet ik eigenlijk niet .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat heb je veel te vertellen en te laten zien! Allereerst gefeliciteerd met de kleinzoon... wat heerlijk weer hè zo'n klein manneke. En oma maar naaien en zorgen... Wat een leuke dingen maak je toch!
    Even over Blogger; het is ff wennen, maar je moet even een paar dingen weten.
    Als je een bericht maakt, dan zie je bovenaan een werkbalk met allerlei tekentjes.
    Voor de afstand tussen de regels kiest Blogger vaak zelf Paragraph (en dan krijg je bij elke enter een ruimte). Je moet hem dan op Normal zetten.
    Voor het centreren of juist links beginnen van de tekst, moet je bijna achteraan zijn op de werkbalk. Daar kun dat instellen.
    Als je een foto plaatst, krijg je een extra werkbalkje daarbij te zien, met het 4e icoontje van links kun je de grootte instellen die je wilt.
    Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de info. Zo op het eerst zicht snap ik dit nog niet allemaal maar bij een volgende post ga ik het even uitproberen en dan gaat het me vast lukken. (hoop ik ;-))

      Verwijderen
  4. Fijn je weer te lezen en van harte gefeliciteerd XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. er i s een hele hoop anders en ik was er ook niet blij mee,
    maar het werkt nu allemaal wel hoor,
    al mopper ik soms nóg wel eens,

    amaai wat heb jij veel mooie spulletjes gemaakt,
    supertof om te zien
    een feestje om jou als naaister te hebben lijkt me zo :-)
    welcome back
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een moois allemaal! Wow! Proficiat met de kindjes en de kleertjes! En ja, de oude Blogger komt niet meer terug, vrees ik, het is roeien met de riemen die we hebben...Een beetje zoals in 'real life' momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd Kris, mooi nieuws!
    Volgens mij kan Blogger niet meer naar de oude versie. Bij mij staat standaard (links bovenin) paragraaf ingesteld en ik vind normaal mooier. Maar het is een hele toer om dat telkens opnieuw in één bericht te moeten aanpassen. Blogger is wel erg hardnekkig in de standaardinstellingen. Zo zijn er in de balk bovenin allerlei opties om uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hartelijk gefeliciteerd met het mini manneke! Wat ben je druk geweest en ja de tijd gaat ontzettend hard dus die maanden waren zo voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk toch, weer zo'n kleintje er bij en dan nog eentje op komst, van harte gefeliciteerd.Het geeft jou weer genoeg te doen en de voorbeelden die je laat zien zijn schattig, jij kan zo een kinderboetiek vullen. Ja, Blogger was ook voor mij en ik denk voor iedereen even worstelen maar het went, echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet zoveel geblogd maar als het bericht er dan is, wordt het wel met heel veel plezier gelezen. Hoe veel heb je wel niet genaaid. Niet te doen. En zo mooi! Ik smelt als ik het jasje zie voor de kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je druk bezig geweest zeg! Proficiat met Bastien; Dat knuffelen kan je ooit dubbel en dik inhalen, daar ben ik zeker van!
    En wat blogger betreft: nee, het ligt niet aan jou. Het werkt langs geen kanten en doet vanalles dat het niet moet doen ...Een blogpost maken duurt ook een pak langer zo. Ik hoop dat de kinderziekten van die nieuwe blogger er snel uit zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met het kleine mannetje. Wat ben je heerlijk creatief en actief geweest, leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O ja, wat Elizabeth schrijft over Blogger, klopt helemaal. Het is even puzzelen, maar je went er echt aan. Gewoon lekker veel posten, daar genieten wij van, en jij leert ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met het kleine manneke! Wat heb je veel gemaakt, en allemaal zo ontzettend leuk. Logisch dat je even geen tijd had om te bloggen. Hopelijk mag je snel de kleine knuffelen!
    Blogger lijkt even abracadabra, maar voor je het weet, weet je niet beter hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zag op IG natuurlijk al wat voorbij komen, maar om hier alle recente kleertjes bij elkaar te zien; WAUW! Ik zie ze zo in een klein exclusief boetiekje hangen🥰 Super knap!👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met de kleinzoon en wat geweldig dat er nog een aan komt.
    Wat een productie heb je gedraaid en stuk voor stuk prachtig. Zou zo in een boetiek kunnen hangen. Mooie stoffen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat inhaalmanoeuvre kan tellen ! Nog eens dikke proficiat moeke, voor de prachtkleinzoon, voor alle mooie naaisels én voor de kunstzinnige lay-out ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.