Onderzettertjes

Mijn  luie dag van gisteren werd vandaag ruimschoots goedgemaakt!
Nummertje 19 werd nog een keertje exact hetzelfde gemaakt.
Dat is intussen een  fluitje van een cent...
En ik haakte 6 minilapjes die je kan gebruiken als glazenonderzetters...





Het patroontje haalde ik ergens op een blog maar waar ook alweer?
Dementie light?
Sorry aan de dame die ik nu oneer aandoe...


Spotmakkelijk hoor.

Hieronder de werkbeschrijving.

1. Vorm een magische ring en haak daar 24 stk in en sluit de toer met een hv.
2. Haak 1 stk- 2l -sla een stk over en haak 1 stk op de volg. steek,
    ga zo helemaal rond.
    Sluit de toer met hv. Je hebt nu 12 stk en 12 maal een 2-l ruimte.
3. Ga met hv. naar de 2-l ruimte en haak  daarin 1 stk - 3 l - 1 stk .
    Doe dit bij elke 2- l ruimte en sluit toer  met hv.
4. Ga met hv. naar de 3- l ruimte en haak daarin 2 stk - 3 l - 2 stk.
     Doe dit bij elke 3- l ruimte en sluit toer met hv.
5.  Ga met hv. naar de 3- l ruimte en haak in elk van deze ruimten 8 stk.
     Sluit de toer met hv. Je hebt dan 12 boogjes gemaakt.

Als je niet weet wat een magische ring is : effe via Youtube gaan... ALLES kan je daar vinden!

Ik haakte met Catania wol  (restjes van de granny-plaid) en haaknaald nr. 2,5.

En ik kreeg er handeling in : het laatste haakte ik binnen het kwartier!
Chique hé?










Reacties

  1. Inderdaad sjiek, zo snel.

    Telkens wanneer ik gehaakte bloemetjes zie voorbijkomen, maak ik er in gedachten een slinger van. Ik ben zot op slingers (er hangen er hier in de tuin en in de keuken continu, en op verjaardagen en kerstdagen ook in de living en de hal) en zou heel graag eens aan een kleurrijke bloemenslinger beginnen maar ik dacht altijd dat het me te veel moeite zou kosten.

    Ik moet zeker jouw beschrijcing eens volgen.

    Ziet er heel leuk uit.

    Fijne zondagavond nog,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poepsimpel! Zeker eens proberen en voor een slinger echt mooi! Ik ga er eentje met autootjes maken... eerst felle kleurtjes wol kopen... binnenkort is er weer een neefje voor de allereerste keer jarig en ik vond het een schattig idee.
    Maar mijn omadoekjes zijn nog steeds niet voltallig en mijn teckeltje mankeert nog oren, poten en staart... ik ben weer met teveel tegelijk bezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt meid , staat heel vrolijk op tafel . Fijne dag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gehaakt, je wordt nog een 'echte'!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw binnen 1 kwartier een lapje, dat vind ik echt knap :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.