Stilte en blogmeetcadeautjes



Het was hier alweer een tijdje stil.
Einde van het schooljaar met onverwacht drukke dagen:
examentoezichten, 
volle dagen met delibererende klassenraden, 
etentjes met vakgroepen,
en 
etentjes met de hobbyclubjes...

En intussen is het ook vakantie
met veel onverwachte activiteiten
en dus 
(ik durf het bijna niet zeggen)
weinig (blog)tijd.

Er was zelfs geen tijd meer over om blogberichten te lezen.
Dat ben ik nu met kleine stukjes aan het bijbenen.
En dan nog lukt dat niet optimaal.

Daarbij kwam ook nog 
het afmaken van een achterstallig verjaardagscadeau 
en het vooruitzicht van blogmeets
 waarbij traditioneel zelfgemaakte cadeautjes
worden uitgewisseld.

Ik heb één groot gebrek,
meerdere hoor ... maar zeer zeker EEN groot!...
Ik begin altijd veel te laat.
Vooral ook omdat ik maar blijf twijfelen over 
WAT ik wil maken.

Maar het is allemaal gelukt
en alles was nog tijdig klaar.
Ik weet dat het altijd wel goed komt
alleen steeds met de nodige stress.
Zoveel stress 
dat de echtgenoot er gelijk ook "kriegel" van wordt.
"Hoe kun je nu stressen voor iets wat je hobby zou moeten zijn?"
Tja... probeer dat maar eens uit te leggen.
Aan 
een 
MAN!


Voor de hondenvriendin 
(die een half jaar geleden jarig was... aiaiai)
maakte ik placematjes.
Patchwork waarvan ik achteraf dacht:
"goe zot al dat werk"
Maar het werden zo wel zomerse exemplaren
in felle kleurtjes.





En dan was er eindelijk het dagje workshoppen bij Vee.
De koningin van de Quilts.  
Snelheidskoningin ook trouwens!
En niet alleen in Quilts
maar ook pannenlappen, zorgenvretertjes, mandjes,
ienieminieportomonneetjes...
Je kan het zo gek niet bedenken 
maar er rollen er hopen van onder haar machine!
Zij heeft volgens mij 48 uur in een dag.
Het kan niet anders!

Ze leerde ons alvast appliceren aan sneltempo
 voor een volgend deken.



De workshop vroeg uiteraard om een cadeautje.
Ik schuimde Pinterest nog een keertje af.
Maakte iets "uit de losse pols" na
maar toen ik het aan de echtgenoot liet zien en 
hem vroeg wat hij er in zag, opperde hij ...
een konijn?  een muis?
Zucht!

Dus helemaal opnieuw 
nog een keer!
En het was een  gepriegel dat kan ik je verzekeren.
Van het misbaksel heb ik geen foto.
Dat heb ik gesmeten!
Heel ver weg! :-(
Hieronder dan de "gelukte" versie.
Ik hoop dat jullie kunnen zien wat het voorstelt?





Ter verduidelijking : het is een sleutelhanger
waarbij de sleuteltjes in het zakje verdwijnen door aan het koordje te trekken.
Zoals bij deze hieronder



4 huisjes!
Dat lijkt me duidelijker.
Toepasselijk voor de 
misterialaneblogmeet 
die er ook aankwam.


De verjaardagscadeau's voor de 
de "bankskesmadammen van de Misteria lane"
waren ook niet tijdig 
op hun bestemming geraakt. 
En gelukkig zijn er dan examentoezichten
en gelukkig kan ik heel erg goed
blind haken.
Dus voor ieder van hen
een colsjaal zoals deze.







Voor het fantastische initiatief en de gastvrijheid :
een extra cadeautje voor mevrouw Dachshund.




Een mandje gestikt met koord zoals hier
En een broche in "Dachshundiestijl".
Toch minstens een poging om bij haar stijl in de buurt te komen.

Vinden jullie ook niet dat er hier een kakofonie aan fotocollages
passeert?
De pickmonkey waar ik collages maakte is ineens betalend.
Stom!
Dus nu sukkel ik wat op andere sites
en probeer wat uit.
Iemand een goeie tip waar ik terecht kan?


Intussen is het minimeneerke met zijn mama op logement
terwijl zijn muzikantpapa voor 10 dagen is gaan "werken" in Canada.
Ook tijdsintensief ...
en op dat kleine meneerke passen is toch nog altijd
veulserplezanter
dan blogs lezen.

Ja sorry hé,
ik ben nog maar een "versvandepersmoeke".
Maar ik maak dat goed.
Over een tijdje ben ik er weer.
Beloofd!

En een verslag van de Misteria lane blogmeet
volgt ook nog
zeer zeker.

Geduld is een schoon deugd!
;-)





Reacties

  1. Heel erg leuk allemaal. Maar wat is een zorgenvretertje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een knuffeltje met een ritssluiting als mondje en dan kunnen de kindjes op een papiertje geschreven "zorgjes" laten opvreten. tja... Zoals hier http://onliemie.blogspot.be/2016/11/bloggersforlife-2016_21.html

      Verwijderen
  2. Mens mens mens ik word alleen al moe als ik lees wat jij allemaal doet! Ik vind alles mooi, echt waar! Maar de colletjes die je voor de dames maakte zijn helemaal super! Ik ben ook zo blij dat jij nog wel blogt want dan zien we toch nog gezellig foto's van de Meeting! Ik zag al iets op IG maar zo op een blog vind ik stiekem toch het leukst. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Phoe.... geen wonder dat het een beetje stil was! Ongelofelijk wat voor moois je weer allemaal produceerde. En wie weet wat voor moois er vlieglessen heeft gekregen, maar jouw kwaliteitstoets niet kon doorstaan :-)))
    Ik ben heel benieuwd naar die applicatiedeken die gaat ontstaan. Deze lapjes zien er alvast supertof uit.
    Fijn dat je weer in blogland bent!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me dat jij tijdens je stilte toch wel heel actief bent geweest! Amai... En zo mooi allemaal. Die sleutelhangers waarin je de sleutels kunt trekken, die wil ik ook al maanden maken. Maar het komt er maar niet van. Misschien als ik verhuisd ben. En jouw placemats... zo mooi! Echt!

    En inderdaad PicMonkey's is nu betalend. Ik wist het nog niet. Zo jammer. Ik zal ook op zoek moeten naar iets nieuws. Ik hou je op de hoogte als ik iets zou vinden.

    Heb een hele, hele fijne vakantie! Met de kleine man, in de caravan, of waar dan ook. En tot over een maand. Ik tel al af naar iets leuks na de verhuisstress.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij creatief en produktief, ongelooflijk. Het volkswagenbusje als sleutelhanger, die is leuk. Geniet maar lekker van het kleine manneke, voordat je het weet is ie groot, veel belangrijker dan blogs lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag
    Dat is echt een hebbedingetje, die sleutelhanger, knap gedaan. En dat mandje voor mevrouw Dachshund heel mooi afgewerkt!
    Weet je, ik mis Dachshund.
    En nu niet meer stressen maar genieten van Minimeneerke en vakantie.
    Dikke knuffel bi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen wonder dat je geen tijd had om te bloggen! Wat veel moois, je sleutelhanger is erg ingenieus.
    Een hele fijne zomer gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vrouw toch "het is stil, zegt ze dan". Mij lijkt het alsof er enorm veel te genieten valt op de plekken achter dat scherm aan de andere kant. Dat minimeneertje is maar één keer zo klein, logisch toch dat je daar volop moet van genieten!
    Ik snap je "zij heeft 48u in een dag" -denk ik trouwens stiekem ook #schaterlach- maar vrouw, kijk eens naar die érg schone berg productiviteit van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zorgenvretertjes...??? Ben toch heel benieuwd wat dat zijn! Maar hoezo geen tijd, volgens mij stop jij ook 48 uur in een dag, wat heb je veel gemaakt!! En leuk allemaal! Nu loop ik zelf ook hopeloos achter met blogs lezen, dus ik weet niet hoeveel tijd je hier niet geweest bent, maar toch, dat allemaal tussen de bedrijven door. Knap hoor! Geniet maar lekker van het kleine meneerke, die blogs blijven wel staan. En een goeie vakantie hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een blogbericht! Er staat zoveel in, daar doet een ander weken over ;-) Je maakte stuk voor stuk mooie weggevers.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat veel leuks heb je weer gemaakt tja dan wordt de tijd krap :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjonge wat een drukte, en wat deed je weer veel en allemaal even mooi!!!
    En je hebt groot gelijk: minimeneerke op de eerste plaats, geniet er van!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke sleutelhangertjes. Maar ik ben helemaal weg van de blauwe mand. Een beauty!
    Geniet ondertussen maar volop van het minimeneerke!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.