Mijmertijd en lanterfanten...

In de nieuwe Flow las ik over "mijmertijd". En ook over " lanterfanten"...
Lanterfanten!
Het doet me glimlachen. Om mijn moeder.
Want hoe vaak heb ik haar niet horen zeggen... " Hèjèj zoe e gelanterfant"!
Een hekel had ze er aan!

En toch..
Hoe helend kan een dagje lanterfanten zijn!
Een dagje je lat heel laag leggen, kalm aan doen, even niksen, mijmeren over wat je morgen misschien eens zou kunnen doen of misschien ook niet...

"IK LANTERFANT, MIJN ZIEL OP SLEEPTOUW.
IK HANG ROND EN SLENTER WAT, OP MIJN DOOIE GEMAK,
EEN STRUISE GRASSPRIET BESTUDEREND"
uit de dichtbundel Leaves of grass van Walt Whitman
Mooi toch?

Alleen...heb ik het niet van thuis uit meegekregen, dat lanterfanten!
Moeilijk dan om zonder schuldgevoel ervan te genieten.
Het is me weer niet echt gelukt vandaag...


Reacties

  1. Maar de boog kan toch niet altijd gespannen zijn.
    Lanterfanter maar eens op tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een potje rilatine zou het misschien wel lukken...;)

      Verwijderen
  2. Hey! Leuk dat je op mijn blog was. Oh lanterfanten ... ik las net het stuk in Flow. En ik doe het veel te weinig (geen tijd voor, haha) maar het is oh zo fijn! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, lanterfanten dat was vroeger een 'vies' woord. En ook ik voel me nog steeds schuldig als ik dat doe, waarom eigenlijk?! Ik ga maar eens proberen er een lanterfantweekend van te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.