Een sweatertje meer of minder.




Een sweatertje meer of minder?
Voor het minimeneerke alles!

Een makkelijk modelletje uit een oude Knippie. 
Ik maakte deze vroeger al eens voor neefje Aaron,
in een luchtballonnenstof.
Niet alleen makkelijk om te maken,
ook "een makkelijke snel over het hoofd trui".




Er lag in de voorraad nog een lapje sweaterstof,
 goed passend bij de stof voor "het hippiebroekje".
Dus werd dat dan ook meteen voor de binnencol gebruikt.
Kwestie van de boel een beetje bij mekaar te laten passen.

Aan dat harembroekje moet nu maar eens gestart worden.
Intussen denk ik daarvoor een patroon gevonden te hebben.
Hoera.
Nu maar hopen dat dit een meevaller wordt.
Nog even uitstellen,
het weer zit toch niet zo geweldig mee voor zo'n zomers broekje
maar het moet er wel eens van komen.
Eerst nog een paar andere dingetjes fixen.

Het grote voorleesboek scoorde ik vorige week in de Kringloop.
Geweldige tekeningen en dat voor amper 2 euro.
Bovendien nog duurzaam dat hergebruik!

Al valt mei plasticvrij dit jaar dik in het water,
ik schaam me diep,
toch weer een mini beetje duurzaamheid ten huize Onliemie.
Om het falen een stukje goed te maken.

Een fijne, nieuwe en gezonde week!
Laat ons vooral dat laatste hopen. :-)


Reacties

  1. Superschattig dat pakje,dat maak je toch voor je plezier voor zo'n lief ventje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super leuk stel en een extra verschoning komt altijd van pas bij de leeftijd van minniemeneertje ;)
    Dat boek is leuk en hergebruik is altijd goed. Je kunt niet altijd zo duurzaam zijn als je zou willen.
    Dat lukt hier tenminste ook niet altijd. Inderdaad een fijne en een gezonde week, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben al benieuwd naar het harembroekje. De sweater is in elk geval top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet er maar van om dat klein spul te naaien want ze zijn zó snel groot en dan is het afgelopen met die schattige/stoere kleertjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het geweldig wat je maakt, zó knap hé, hobbie kan ik wel maar de naaimachine, ik vind het supermooi
    plasticvrij? ik vind het al knap dat j e de moeite wilt doen petje af

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je mag best wat milder voor jezelf zijn, elke plasticvrije actie is goed en het hoeft niet persé in mei.
    Mooie kleine kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor die stofjes bij elkaar. Het minimenneke loopt er dankzij oma steeds hip bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al weer zo knap gemaakt, en, je schrijft er zo mooi over.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super gemaakt! Wat geniet je toch van zo'n klein ventje, hè. Het maakt je leven een stuk rijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig sweaterke en schone flatlay ! En je deken is ook af, chapeau !!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.