Hotel mama




 Oudste maakt momenteel een moeilijke tijd door.
Naast een pas gediagnosticeerde CVS,
liep het zopas fout met haar eerste zwangerschap.
Een extra emotionele slag.
Voor haar en voor schoonzoon
maar tegelijk toch ook wel voor ons, hun familie.

Dat een miskraam zo'n impact heeft,
heb ik nooit beseft.
Bij mij liep het steeds allemaal vanzelf.
Ik was echt van slag
 nu ik het van dichtbij meemaakte.
We waren samen met hen
al een beetje in blijde verwachting
en dan "snijdt" dit toch wel in.

 Er hangt nog steeds een taboe rond het hele miskraamgebeuren.
Nu je er zelf mee naar buiten komt,
 ontdek je pas wie allemaal hetzelfde heeft meegemaakt.
Een kleine troost maar toch.

De schoonzoon had het deze weken erg druk met school.
Extra uitstappen, schoolreizen ...
Dan biedt hotel mama een troost.
Want daar zijn mama's (en papa's uiteraard) voor.

We hebben haar een beetje in de watten gelegd,
ook veel geluisterd naar haar verhaal,
haar emoties.
Wat opvalt zijn haar positiviteit en haar moed.
Ondanks de tegenslagen toch nog kracht uitstralen.
"Ik ga die CVS overwinnen.
Het gaat me lukken mama, denk je ook niet?"

Ze probeert heel goed naar haar lichaam te luisteren.
Voor een energieke madam die altijd haar grenzen verlegde,
een hele leerschool.
Maar het lukt haar toch al heel vaak.
We hopen zo dat het snel weer de goede kant op gaat.

Wie ook mee was in hotel mama was #kingwobbe.
Die kon uiteraard niet alleen thuis blijven.

Dolle pret dus met 3 honden die ik tegelijk probeerde uit te laten.
Dat ze goed overeen komen,
daarvan getuigt onderstaande foto.
:-)



Intussen zijn ze weer naar hun eigen huis
en liggen er hier twee uitgeteld ,na enkele dagen ravotten.
"Bijslapen" heet dat dan, geloof ik.
 ;-)



Reacties

  1. Wat heftig, dat verlies moet zijn weg vinden. Heel veel sterkte. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn zulke verdrietige zaken. Je wilt als ouders je kinderen dit soort dingen besparen, maar helaas….. Fijn dat je haar even op kon vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is moeilijk en verdrietig. Wat knap van je dochter dat ze ook zo positief is, nu het moeilijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verdrietig, maar wat heb je een sterke dochter!
    Heel veel sterkte met haar CVS, ze zal het zeker overwinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jullie nu meemaken heb je zo mooi verwoord. Goed dat ze in zo een warme thuis terecht kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat verdrietig, sterkte voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. och gossie, ja dat is wel een akelig gebeuren, zo'n miskraam je kijkt er samen toch naar uit,... och erm, wat jammer toch,
    fijn dat jij kind en hond kan opvangen, "oersterk" zijn ze met drietjes hé, laat je ze ook wel eens los ravotten?? ik kan ze met 2 bijna niet houden :-) ze lopen ook maar weinig vast
    heel veel sterkte voor jou en je dochter. die CVS komt goed, geef het maar tijd xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel hartjes voor jullie allemaal. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verdriet voor jullie allemaal, fijn dat jullie haar kunnen troosten en heel goed dat ze toch positief is ondanks alles. Sterkte en een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, dat zal wel moeilijk zijn! Goed dat je ze wat extra in de watten legt! Knuf aan allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een warme hotel mama is goud waard. Vertroetel haar maar extra zodat de wonde van het verloren kindje kan helen. En die cvs overwint ze ook wel. Sterkte aan jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach wat verdrietig en wat heerlijk dat ze bij jullie kon bijkomen. Daar zijn mama's voor! Sterkte voor jullie allemaal. XX esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een miskraam is een hele schrik. Ik heb er ook eentje gehad, en herinner me dat ik helemaal koud werd van ontzetting. Sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef... Fijn dat je er voor ze kunt zijn. Dikke knuffel voor allemaal❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hotel mama is altijd the best place! Wat verdrietig allemaal, zeker heeft het een impact op jullie allemaal. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.