An ordinary "weekie"....

Na nog een straf zomers weekend midden oktober,
laat de herfst zich nu toch wel echt zien.
Eindelijk begint er hier en daar
 wat kleur te komen
in de tuin.





De mindere kant van het gebeuren is deze!
Vegen, vegen en nog eens vegen...
Want waar die van blijven komen?
Dat weet geen mens!



Binnenshuis werd er voorzichtig,
heel voorzichtig nog maar,
 meegegaan
met de herfst!






Deze week verhuisde de piano.
De piano van ons jongste!
Sinds enkele maanden is jongste echtig het huis uit.
Jaren woonde ze al op kot in Leuven.
Later ook met liefje.
Maar tijdens de weekends kwam ze dan toch nog thuis.
Dus was het nog geen helemaal "helemaal het huis uit".
Nu wonen ze samen in een eigen huisje.
Echt op eigen benen dus.
Nu wel helemaal!

En deze week vertrok ook haar piano!
Een raar gevoel.
Voor mij is het nest nu helemaal leeg.
Een afsluiter van weer een periode in ons leven.
Nooit meer pianoklanken die door ons huis galmen.
Nooit meer hiervan genieten.
Nooit meer me er om ergeren
(na een luidruchtige lesdag gebeurde dat wel eens...)
Ook dit is over...
Voorgoed!

Er bleef ook letterlijk een lege plek.
En die moest opgevuld.
Voorlopig wordt het zo!


En zie nu ne keer hier!
Ons Flosh mee op de foto!

Het heeft wat geduurd...



Maar hier is ie dan helemaal echt!




Verder kan ik me troosten met deze!
Helemaal klaar!



En met dit!
De eerste Flow die in mijn eigenste brievenbus viel!
Een cadeautje van oudste voor mijn verjaardag!
Fijn toch!
Genieten een heel jaar lang!





En wie heeft deze al zien passeren bij haar?


 Awel ze zijn superlekker!
Ik kan het getuigen!
En na het wafeltjes eten 
kreeg ik nog privéles.
Ik leerde van Ymme
kabels breien.
Zover sta ik al!


Op weg naar een winters kussen!
Merciekes hé juf Ymme!

En nog even iets verklappen...
Alles in het breiboek van KVLV
over mazen, en bobbelen breien en allemaal moeilijke dingen
is van de hand van Ymme!
Dat is toch echt wel een duizendpoot dat nichtje van me!
Nu begint er vast eentje te blozen,
maar het mag toch wel eens gezegd!



De voorbije week was druk.
Ik heb wel wat gelezen op de blogs.
Maar om overal te reageren ontbrak me de tijd.
Ook de volgende week hou ik het nog rustig!


Voor al die van het onderwijs!
Geniet van jullie vakantie!





Reacties

  1. Ah dat tafeltje... zo mooi donker tegen je witte muur. Maar dat het een afsluiting is van een periode in je leven dat snap ik. Maar het went ook snel hoor, tenminste bij mij wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, ge geeft me geen plezante toekomstvisioenen.... een leeg nest.... al een chance dat dat hier nog niet voor direct gaat zijn .... ;-)
    De rand aan het deken is super geworden, amai daar moogt ge fier op zijn zenne !!!!
    Kabels breien heb ik nog nooit gedaan, maar nu ken ik al twee hulplijnen se, Onliemie en Ymme !
    De Flosh is een prachtexemplaar (ik heb een zwak voor zwarte katten) (neen, dat wilt nikske zeggen, dat zijn gewoon kleine aaibare zwarte panterkes)
    Fijne vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeah, de CAL deken die mij zo prikkelde om te willen leren haken is klaar!! , (durfde alleen maar aan een Granny variant te beginnen).
    Je deken is prachtig.
    Leuk zo'n binnenkijker in je huis, het is lichter en moderner dan ik dacht.
    Mooie glazen deuren ook.
    Zou ook moeten slikken bij de 'definitief uit huis' fase.
    Moederen geeft een fijn gevoel.
    Fijne herfstvakantie, ga je nog weg? (Ik zie een landkaart).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allé, het nest is nu echt leeg. Hier staat er ene op springen om alleen te kunnen gaan wonen. Het mag, maar het moet niet ;-)
    Uw deken is echt een hele mooie deken en da randje, dat maakt het helemaal af.
    Nu nog een zacht kussen en ge kunt u lekker nestelen in uwe zetel. Zeker met da echt herfstweer.
    Geniet van uwe herfstvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O....ik moet er niet aan denken dat de kinderen ooit uit huis gaan (hoewel, soms wel natuurlijk :)) . maar goed, voordat ze hier weg zijn zijn we op zijn vroegst 20 iaar verder. Hihi.
    Je deken is trouwens erg mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haaa, de herfstkleuren, ik hou daarvan! :-)
    Om eerlijk te zijn had ik toch ook tranen in mijn ogen toen ik in de auto naar mijn nieuwe huis stapte hoor...
    Ik vond het hartverscheurend om ons mama daar te zien staan, het huilen nader dan het lachen! Het is toch allemaal goed gekomen. :-)
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben dan toch maar beginnen lezen want anders kan ik binnenkort echt niet meer volgen met al jullie verhalen ;)
    Ik heb heel veel mooie foto's gezien, supermooie hond, gelachen en inspiratie op gedaan, meer moet dat niet zijn ;)
    Geniet van de herfstvakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel, weet je waar al die bladeren vandaan komen die je steeds moet vegen????
    Van de bomen natuurlijk. :-D
    Zo te lezen wel een druk weekje gehad.
    Geniet van de volgende week.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei nu zijdde toch hopelijk niet triestig hé sjoeke... De laatste het nest uit, en dan just in dit triestig seizoen... Ge weet het hé, de limburg is nie ver, als ge eens "ne kaffie en een kringloopke" wilt doen !!
    Ik denk wel dat Flosh uw deken gaat gaan inpalmen. Waarom anders is 'm ineens zo flagrant aanwezig ? Dekentje klaar ! En zo'n gehaakt dekentje, da's plezant voor poezekes hé ! Lekker mals, warm, en plezant om met de nagelkes draadjes uit te halen ;-) !
    Zeg, is da serieus, dat Ymme alles heeft gemaakt voor het boek van de KVLV ?? Pfff hebt gij sjans - een brei-encyclopedie in de familie !! En ik ma sukkelen met youtube - én den boek van de KVLV...

    Ps wat al die blaren betreft : liggen laten ;-). Die waaien ook vanzelvens weg hihi. Da's de luiwijvenmethode.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar neen Ingrid, ik heb natuurlijk niet alles gemaakt voor het breiboek. Ik heb er wel aan meegewerkt en werkte de hoofdstukken " noppen breien" en " breiwerk versieren" uit. Ik wil er wel bescheiden in blijven want het is toch maar een klein deel van het boek dat het werk was van een team. En als ons Kriske dat niet had verklapt dan zou bijna niemand het weten.

      Verwijderen
  10. Fijn dat de wafeltjes lekker gevonden werden en dat het kabels breien lukt. Op een keer moeten we nog eens werk maken van het kousen breien.
    En ja, als ze allemaal uitgevlogen zijn is dat leeg in huis, dat maken we allemaal mee. Maar toch ook weer superfijn als ze weer eens op bezoek geweest zijn.
    Een heel fijn weekje vakantie nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je CAL-deken heeft mooie kleuren, bij mijn deken ontbreekt nog de rand.
    Is herkenbaar als de kinderen het huis uit zijn, is aanpassen maar alles komt goed.
    Geniet van het weekend en ook van de herfstvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja eindelijk herfstkleuren buiten me=happy want d herfst...mwah maar die kleuren wooooow
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooo dat is nu tof....ik herken dat huis !!! Over dat lege nest ga ik nog niet piekeren.... En gij ook veel plezier in de vakantie ! Donderdag acht dagen veel te vertellen !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, de herfst zet nu echt door hè? Nu zie je het overal verkleuren. En die schaal met herfsttinten op je tafel staat wel heel erg mooi... prachtig die kleuren.
    Oh je deken is helemaal af, wat prachtig. Ooit, ja ooit, wil ik die ook nog eens haken, maar geen idee wanneer dat zal gaan lukken. Voorlopig heb ik nog projecten voor de komende twee jaar, om af te maken...haha...
    En een kussen met kabels, als je eenmaal weet hoe dat te doen, is het echt niet moeilijk, maar dat geldt voor bijna alles hè... dit kussen wordt helemaal mooi.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je zal af en toe wel eens piano kunnen horen bij haar thuis hé. op feestjes ,..... Je deken is gewoon heel erg prachtig!!! Het werk meer dan waard. En ik ga van mijn vakantie een lekker thuis geniet vakantie maken. Ook jij een toffe week hé. tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och wat een moois komt er voorbij... Behalve het vertrek van de piano dan... Kan me voorstellen dat het gemengde gevoelens oproept, dat deel van de kamer. Je deken is een orachtstuk geworden. En je kabels! Wauwuewauw! Dankjewel voor het tonen van je lekkere wafels, anders had ik deze blogpost van Ymme gemist. Blogger had afgelopen week de kuren bij mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie post weer, behalve dat lege nest dan, dat lijkt me toch weer triestig :-(
    Fijne week wens ik je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi herfstig bij jullie. Prachtige kleuren buiten (en ook binnen kleurt het oranje).

    Ik kan me voorstellen dat het vreemd voelt zo een meubelstuk dat er lang gestaan heeft te moeten missen, zeker als je weet wat er samen mee verdwijnt. Het afsluiten van een tijdperk eigenlijk.

    Je hebt er wel een heel mooi zwart tafeltje voor in de plaats gezet. Het past perfect bij het zwart van Flosh. Ja! Gelukt! Hij(of is het een zij?) kijkt recht in de lens!

    Allez, geniet van de schoolloze dagen, blijkbaar zijn we er allemaal nogal aan toe. (hier ook absoluut geen blogtijd gehad)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. de laatste die het nest uitvliegt !! ik begrijp je gevoel volkomen!
    toen de laatste op kot ging kreeg ik ons Iris voor het bijna lege nestsyndroom tegen tegaan. mijn laatste studeert dit jaar af en dan zal het ook ni zo lang duren volgens haar dat ze op haar eigen benen gaat staan ....
    PRETTIG VERLOF nog en ik kijk uit naar onze wandeling 4 november

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weeral een nieuwe stap in jullie leven. Net als in het mijne. Vaarwel Lifeislikeapie... welkom op www.tartelettemaison.be. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog een stap verder dan bij mij ... gelukkig kan je dan lekker op bezoek naar de mooie pianoklanken gaan luisteren! Mooie herfstige foto's, me like!! Knap je kabels, tof hé! Me like too :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.