De "kokoonsokken" ...


Hoe komt een mens toch op het idee om zelf sokken te willen breien?
Dat vraag ik me nu echt af!
Het moet een moment van totale zinsverbijstering geweest zijn.

Moesten het nu nog sokken van normale garendikte zijn.
Dan volg je gewoon de handleiding van 101verschillende boekskes!

Maar nee!
 "Kokoonsokken" zouden het worden.
Zo van die zalige dikke voor de winter.
Weet je wel?
Waarmee je dan onder een dekentje kruipt bij de kachel.
Sokken om op kousenvoeten rond te lopen in huis.
Dan wel heel goed oplettend
 niet van de trap te donderen!
Sokken met naalden 5 en dikke wol!
Dat gaat goed vooruit!

Tenminste 
als je intussen niet al drie vier keer opnieuw de hiel hebt uitgehaald.
Zelfs na degelijke uitleg van oudere, ervaren sokkenbreiende dames.
Meer nog...
Zelfs na een heel duidelijke mail van Ymme
 Een mail met een uitleg om U tegen te zeggen.
En ook nog eens 
na geweldige assistentie van Carla
tijdens het brei- en haakcafé van Wolenzo
Ja, ge hebt ook zo'n dik garen hé!

Wat zei ik ook alweer?
Ik leer die hiel wel
met vallen en opstaan?
Maar vier keer uithalen?
Dan geeft een mens het op.

Het stond intussen vast!
Ik ging voor de makkelijke hiel!
Ene die je halverwege moet toenaaien.
Zo nen hiel met een dikke naad,
die je blijft voelen.
Ook nog als je onder dat dekentje ligt!
 Ik weet het.
Dat was niet de bedoeling.
Zie je het...?
Die blijf je voelen!



In mijn boekje staat dan ook nog.
Brei met 5 naalden.
Maar in mijn pakje zaten maar 4 naalden!

Hoe arrogant zijde nu als ge dan denkt,
(zonder ook maar enige kousenbreiervaring)
dan doen we dat toch gewoon met een naald minder?

Dan krijg je dus zoiets!



Met dikke wol 
voor een allereerste keer
sokken breien?
Met 4 naalden in plaats van 5!
Wel,
neem het van mij aan.
Dat is hetzelfde
als
"Het verdriet van België" lezen
als je in het eerste studiejaar zit!

Dat lukt ook niet!


Gelukkig blijft het warm en hoef ik nog geen cocoonsokken aan!
Een zonnig weekend allemaal!



Reacties

  1. "Het verdriet van België" heeft mij weer ne plezante morgen bezorgd! Haha
    En op de foto te zien ( als ge niet beter weet) ziet het er nochtans goed uit.
    Ik zal je eens een beschrijving bezorgen van sokken zonder hiel. Daar kijk je van op he!
    Die zitten wel niet zo goed maar als het is om mee te slapen dan kan dat ermee door.
    Dat sokken probleem dat lossen we op. Desnoods doe ik je een ganse dag oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel op dat helpen oplossen had ik al zo een heel klein beetje gehoopt! ;-)

      Verwijderen
  2. Knap hoor met 4 naalden, ik doe het je niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waar dat zot gedacht vandaan komt? bij u weet ik niet of durf in niet schrijven haha,bij mij omdat er zo'n toffe sokkenwol bestaat, waar ge schitterende patroontjes bij krijgt...maar nooit of te nimmer met dikke wol .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat het in orde komt, want het is zo een heerlijke wol om te dragen. Nog veel succes ermee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig verhaal! Ik kan niet breien dus ik zou je niet kunnen bijstaan, maar uitleg heb je blijkbaar al van vele kanten gehad. ;-)
    Het zal wel in orde komen en voorlopig heb je inderdaad nog geen lekker warme sokken nodig. Je hebt nog wat tijd voor ze af moeten joh! Ik ben er zeker van dat je ze nog in orde zal krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awel chapeau !
    Dat gij dat durft, u aan sokken te wagen, dat getuigt toch wel van serieus doorzettingsvermogen. Ik had alles na twee keer uittrekken al door de venster gesmeten.
    En ik ben er, eerlijk gezegd, zéker van dat gij binnen dit en een paar dagen uw sokken klaar hebt. Gij gaat u daar in vastbijten hé ;-) ?
    (maar breien met vijf naalden ?? Joengens toch dan zou ik verongelukken in het naaldenwirwar...)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is dat Stone wash wol van Scheepjes?
    Is dat te dik?
    Nah waar bemoei ik mij ook mee zeg, ik kan alleen maar kwijlend naar de bolletjes kijken.
    Mooie kleuren!
    Hoopte dat ik een bestelling bij de Onliemie shop kon plaatsen in maat 39.
    Maar moet daar nog even geduld voor hebben, lees ik wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geef het nou maar toe, je hebt gewoon die dikke wol gekozen om gauw klaar te zijn!!! :-D
    Fijn weekend, en sterkte met de hiel.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Gij hebt me door! En dat gauw klaar zijn is helemaal mislukt!

      Verwijderen
  9. SOKKEN daar begin ik ni aan!!!
    wij mochten in de humaniora kiezen tss sokken en wanten
    ikke wanten in een lelijke kleur en heel dunne naalden en mijn vriendin ging voor sokken met dikke wok en dikke naalden
    ik had 2 rechtse wanten gemaakt en mijn vriendin 1 sok :) die bleef maar breien maat 50 denk ik en een been van hier tot ginder, uitleg 't was een spaarsok juffrouw :) :)
    weet ni meer of we veel punten gekregen hebben maar ik vermoed van niet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nog veel moed , je kan er ook een muts en sjaal van breien he
    als de sokken ni lukken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom heb ik zo een heel klein beetje de indruk dat jij mij uitlacht? :)))

      Verwijderen
    2. ik zou echt ni durven hoor!!! ik kan zelf geen sokken breien, ik kanalleen met 2 priemen breien

      Verwijderen
  11. Ik hoop dat het goed komt, het is in elk geval mooi gebreid. Staat ook nog op mijn to-do-lijstje maar ik denk dat het sokken/sloffen worden met een dikke hiel, patronen genoeg bij Drops. Je kan ze ook haken.
    Geniet van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga iets verklappen... ben al gaan kijken bij Drops om te haken ipv te breien. Er staan keischoon modellekes alleen waren daar ook al handleidingen die ik van geen kanten snapte! :(
      Dus maar even doorbijten met het breien!

      Verwijderen
  12. vind het erg dapper dat je dat aandurfde. Ik kan nog geen granny's aan elkaar haken en heb telkens al gekozen voor haakwerk dat je nadien niet aan elkaar moet zetten, ik ben een lui wijf en gij bent een dappere madam. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het al geweldig knap van je dat je het probeert... Ik roep ook al een tijd dat ik wel eens wil leren om sokken te breien, maar heb het nog nooit geprobeerd... Ik kan wel les krijgen van mijn moeder, dus geen reden om het niet een keer te doen...
    Jouw garen vind ik echt super mooi. En het is ook heerlijk zacht. Ik heb het in huis, zelfs dezelfde kleur, met nog een paar kleuren om er kussenhoezen van te haken...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wie zoekt die vind, en uit pure compassie ;-) zet ik hier nen link naar een patroon voor binnenhuisrondscharrelsokken met dikke wol !
    http://www.breipatronen-gratis.nl/breipatroon-sokken-moon-socks/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O die zijn echt mooi!
      Nu nog een adresje van iemand, die ze in Stone Wash wol, kant en klaar in de shop verkoopt :-)

      Verwijderen
    2. Deze had ik gisterenavond ook al gevonden bij Drops... veel makkelijker... gewoon 2 breinaalden! :( Eerst nog effe door aanmodderen en als het niet lukt ... huppekee alles uithalen en deze breien!
      Ze zijn mooi hé?

      Verwijderen
  15. Hahaha, ben zo blij dat ik niet de enige chaoot ben. Tranen over mijn wangen van het lachen met je naalden, tuurlijk moet dat met 4 ook lukken anders hadden ze er wel 5 in een pakje gedaan :-P. Vind het al knap dat je het steeds opnieuw probeert!! Wel supermooi garen heb je! SUCCES!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent een Held! Nog niet op sokken, maar dat komt vast goed!! Toi toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Diepe buiging voor jou dat je je er gewoon aan waagt,,,,,, CHAPEAU!!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  18. haha, daar hebben wij een overbuurvrouw voor. Die kan hele mooi sokken breien. Ik waag me daar echt niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zulke sokken maakt Magda altijd voor mij. Zij is de schoonmoeder van mijn dochter en een breiwonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het er eigenlijk wel heel prachtig uitzien. Helpt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Misschien zijn spiraalsokken een idee? Ik heb het boekje vorig jaar in de Zeeman gekocht na een bericht in de blog van Vee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hihi, wordt vervolgd...? Komt goed, dat geloof ik vast! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.