De kous is af!

Tenminste...
 toch al één kous!
Met "de makkelijke hiel"-versie!
 En met als toemaatje :
een hakje!
Een sok met een hakje!
Kwestie van elegant te kunnen cocoonen?
Ik heb daar helemaal geen moeite moeten voor doen.
Het hakje kwam er zomaar vanzelf!
Raar hakje trouwens.

Zo zie je het hakje ... 
Mottig hé?

En zo zie je het gelukkig niet!





't Is niet helemaal wat we voor ogen hadden.
Maar voor een eerste keer...
ben ik stiekem toch al een beetje fier!
Op naar kous nummerke twee!
Benieuwd of bij deze ook zomaar een hakje zal verschijnen?


De draadjes van de CAL sprei zijn helemaal ingestopt.
Een werk dat wel 3 uur in beslag nam.
Onder het taterend gezelschap van Vee en Carla
(en het fantastisch kritisch assisterend oog van Zander niet te vergeten!)
was het een fluitje van een cent!
Nu de boord nog!








Het haakcafé bij Kristel was daar de perfecte plaats voor.
Gezelligheid gegarandeerd.
Deze keer wel met foto's!
 Als bewijs!











Rara...
Wie herkennen we van de blogs?
Onliemie is de fotograaf van dienst!
:-)





















Geef toe dat hier hard gewerkt wordt!




En nu efkes iets anders...
Kijk nu ne keer hier!
Zie ne keer wat ik gekocht heb!
Iets waar ik REUZE blij mee ben.





Juist!
DE ANNIE SLOAN verf!
In België!
Niks via online shoppen en opsturen!
Gewoon zelf gekocht!

Dankzij... Nanabee
een adresje gevonden waar Annie Sloanverf verkocht wordt.
Ge gelooft het of niet.
Gewoon in het dorp waar mijn ouders woonden.
In een superfantastische winkel!
Volgende keer ga ik daar uuuuuuuuuuuuuren rondsnuffelen
Zo ne toffe winkel!


En pas op!
Dit weekend schiet ik in actie!
Er zal geschilderd worden...
en geschilderd en ...
geschilderd.....!

Ge gaat nog verschieten!
( allé dat hoop ik dan toch)

Fijn weekend!





Reacties

  1. Goh ik moet echt iets doen aan mijn breihouding....ik zit daar precies geforceerd....zeg en naar die verf ben ik echt curieus....ik heb in de gang echt twee mottig geverfde kastjes staan......die kunnen een nieuw laagje gebruiken....zou je dat over geverfde oppervlakken ook kunnen gebruiken ? Toffe gezellige foto s trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja... ik heb het gekocht om over geverfde oppervlakken te gebruiken... dus ik hoop dat dat werkt. Morgen zal ik eens proberen... ik hou je op de hoogte! En 't was echt weer leuk hé...
      En die breihouding? Dat komt door de stoel... gij zijt een zetelbreister! ;-)

      Verwijderen
    2. Ja klopt! Onder een dekentje met mijn benen opgetrokken...

      Verwijderen
  2. Verkopen ze die verf ergens in Beringen ?!?
    Ja wadde de Limburg blijft mij zelfs nog altijd verbazen...
    Wat is dat toch eigenlijk, die hele hype rond die Sloan-verf ? Overal zie ik op blogs de verwijzingen naar Annie Sloan. Er zijn toch wel meer kalkverven te krijgen ?
    En PROFICIAT met uw sokske ! Hihi da's een sjieke madammen sokske, met hakske al voorgevormd ;-)... Nee serieus, chapeau, ik doe het u nie na, zelfs niet met hakske...

    Ps en de volgende keer als ge verf komt kopen in de liiiiimbuuuuurg, dat geeft ge wel een seintje hé !! Al is het maar voor vlug een zjatteke kaffie te gaan drinken !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge gaat het niet geloven! De verf is gekocht in Heusden- ZOLDER! Straf hé!
      Bij Déjà Vu! Echt ne toffe winkel! Spring daar maar eens binnen! Ne kringloop in dure versie... maar zooooo schoon!

      Verwijderen
    2. Hoezo ?!? Ik dacht dat ge van Beringen afkomstig waart ?? Neeeeje Heusden-Zolder, dat méént ge niet - waar denkt ge dat ik ben opgegroeid ??
      Tedoeme wat is de wereld klein...
      Dat winkelke ken ikke nie - hm, gat in mijne limburgse cultuur. Morgen op pad dus !

      Verwijderen
    3. Ik denk dat mijne frank aan het vallen is - is dat dat klein winkelke op de cité ?

      Verwijderen
    4. Helemaal just! Maar zo klein is dat niet zunne en die staan ook op Tongeren markt op zondagochtend.

      Verwijderen
    5. Daar kom ik zo dikwijls doorgereden... En nog nooit binnengeweest... Da zal moeten veranderen sè ;-) ! En ook op Tongeren markt ?? Tiens tiens...

      Verwijderen
  3. En ps - geweldig gehaakt beren-pocheke !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is geen pochke... dat is een zorgenpopje! Da kende nog nie hé?

      Verwijderen
    2. Nooit van gehoord...
      Wat steekt ge daar dan in (want die rits dient toch voor iets, vermoed ik), behalve de voor de hand liggende zorgen ? (Dan zou mijn zorgenpopke bij momenten wel wat groter mogen zijn hihi..)

      Verwijderen
    3. Gij hebt het helemaal door! Dient om zorgen in te steken... ritske toe en weg zorgen... Makkelijk! Te makkelijk eigenlijk! Maar 't is wel voor klein mannen en die hebben alleen nog maar kleine zorgen! ;-)

      Verwijderen
  4. Ens een pot Annie altijd een pot Annie let op!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd naar de schilderwerken!! En ook of dat echt zo goed marcheert, op langere termijn ook. Seems to good to be true, maar wil het ook wel eens proberen.
    En zo grappig: sokken met een hakske. Geeft toe, het is origineel, ik heb dat nog nergens gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maak mij al niet ongerust op voorhand hé Liesbethje.... Het moet lukken!

      Verwijderen
    2. Don't worry het blijft prima!

      Verwijderen
  6. Amai ik ben kei jaloers op uw verf. Ben benieuwd wat het gaat geven.Hou ons op de hoogte !!! Veel schilder plezier.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai tof zeg, zo snel al verslag ;) en inderdaad het was weer gezellig !
    Ik kijk uit naar je schilderwerkenverslag en als het goed komt kunnen we daarna allemaal aan de slag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. grappig hieltje, maar "aan" zie je er niets meer van. zachte wol lekker gezellig. Nu de tweede nog. Mijn sjaaltje is af! nu een mutske er bij. Gezellig alweer. en tot volgende week. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kous past wel goed, zo te zien. Dat verdient een pluim!
    En de foto, degene die ik ken staat achter het fototoestel. dus niemand!
    't Zal daar binnenkort heel proper zijn bij jullie als al die verf op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zolang je dat hakske niet ziet als je de kous aan hebt, kan het geen kwaad he, ziet er een lekker warme kous uit trouwens, goed gedaan en succes met nr 2!

    Jullie zijn daar goe bezig geweest, proficiat met het harde werk :)

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende week donderdag ook van de partij? Mechelen is niet ver! En het is keigezellig! Doen! :-)

      Verwijderen
  11. Is het een Achilleshiel?
    Heel lief zorgenbeertje.
    En ook vooral een superschone granny tas.

    Wat zitten jullie daar gezellig,zeg, dat zal wel dat die boord dan avanceert.
    Ik herken alleen Vee. wie zijn de anderen?

    En wat wordt er in het Parijsgrijs geschilderd? Nu maak je ons toch wel supernieuwsgierig.

    Voor mij geen Annie Sloan, geloof het of niet, maar ik haal heel veel voldoening uit afschuren van verf, dat hoort gewoon erbij en geeft me het 'ambachtelijke gevoel' van voldoening, haha, hoor mij hier! )Bovendien kan ik er heel veel agressie in kwijt. (en ik heb een vriendelijke buur die me af en toe zijn schuurmachine leent).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bovendien hebt gij het meer op ultra glossy glossy lakverven, hé Brigitteke :-)

      Verwijderen
    2. Haha de ene schuurt, de andere doet gewoon aan sport om zijn energie kwijt te raken! ;-) Ik hou je op de hoogte wat de verf betreft! Dat wat moet geverfd worden is hier veel te omslachtig om naar buiten te brengen voor het schuren. Vandaar deze keuze! Echtgenoot kijkt hier ook bedenkelijk hoor!
      Met de klok mee links vooraan te beginnen : Katrienvanalles, Danjelspoppenblog, een gewone mevrouw, Moekeveerlemaaktvanalles, Onliemie achter de schermen, Kristel van Wolenzo... 't Is echt supergezellig! Wat wil je ... zet een hoop blogmadammen in één kamer en dat klikt!!!!

      Verwijderen
    3. Hahaha... een gewone mevrouw :-) Maar keigezellig daar, ondanks Vee's geforceerde houding lolll .... Ben ook vré curieus naar wat er allemaal geschilderd gaat worden, met je rare-hieltjessokken aan natuurlijk!

      Verwijderen
  12. Dat ziet er een geweldig warme kous uit! Grappig, je hakje. ;-)
    Ik ben al benieuwd wat je gaat verven met je nieuwe verf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt gewoon echt een heuse sok gebreid! Helemaal af! Ik moet dat toch ook maar eens leren hoor, mijn moeder kan het dus die ga ik maar eens vragen....
    Wat ziet dat er gezellig uit, zo'n groep vrouwen bij elkaar om te breien of haken... Ik hou ervan... En ze maken allemaal zulke mooie dingen...
    Ik wens je een heerlijk weekend met Annie...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga maar snel naar je moeder leren sokken breien en voor alle andere dingen die je nog van haar wil leren. Ik had ook dat voornemen en op een dag was het zomaar ineens te laat...Wat heb ik daar heel veel spijt van!

      Verwijderen
    2. Ja dat is inderdaad een goeie raad... je weet maar nooit nee...
      Lief van je...

      Verwijderen
  14. Een sok met een hakje. Echt uniek! En erg goed van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moest wel lachten om je sok met hakje, maar ik kan het helemaal niet dusse, knap gedaan! Je deken is ook mooi, ik ben nog druk bezig. Verfse dit weekend, ben benieuwd naar het resultaat! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Onliemie goes on the Annie Sloan tour.
    Eindelijk gevonden!
    Ga je het houten plafond schilderen??!!

    Vind het ideale verf, meubel gewoon op zijn plek laten staan, geen stof bende.
    Hup schilderen en met een uurtje is het droog, geen hondenharen of mannen of kinderen die eraan kleven.
    Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit weekend eerst oefenen op kleine spulletjes en dan het grote werk!

      Verwijderen
  17. Nou, met die andere sok zal het nog wel even aanlopen, er moet geverfd worden!!
    Het resultaat wordt wel getoond, neem ik aan??

    Succes en een fijn weekend,
    groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Benieuwd wat je met die verf allemaal van plan bent. Blij dat ik kon helpen. Oh enne, als je daar uuuuuuren gaat rondsnuffelen wil ik gerust eens met je mee. :-)
    Je sok is toch goed gelukt? Ik doe het je in elk geval niet na, met of zonder hak. :-D Mooi kleurtje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik denk ook echt dat dat een winkel voor jou is! Doen we! Blinddateblogmeetingshopday! :-)

      Verwijderen
    2. Lijkt me leuk. Winkel is idd helemaal mijn ding. :-D

      Verwijderen
  19. Uw eerste sok, mottig vind ik die niet, unieke creatie, mooi en warm aan de voetjes.
    Ik heb de kleurenkaart al van de Annie Sloan verf, het wordt de antique white, denk ik.
    Ik zag er tegenop om alles af te schuren maar na het lezen van het berichtje van Nadia (Life is like a pie) wist ik het direct, snel naar de winkel. Ik wil ook wel eens mee, kunnen we onze ervaringen uitwisselen;
    Geniet van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat dat helemaal goed gaat komen... heb het voorlopig bij het Parijs grijs gehouden... niet gedurfd...ik weet het... maar even het zekere voor het onzekere nemen!

      Verwijderen
  20. De sok ziet er goed uit, complimenten!! En bedankt voor je leuke zelfgemaakte kaartje en hartje, heel leuk!!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ben reuzebenieuwd naar je schilderwerk. Er werd zeker hard gewerkt door de dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat heb je KEI goed gedaan!! Chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Chic jong, met een hakje! Dat wordt mode!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben favoriet van de verdwijnhak ! Nee serieus, hoedje af voor uw breikunsten, ik vind dat geweldig en ze zien er bovendien lekker warm uit !
    Lekker knus, zo gezellig samen zitten haken en breien en tetteren.
    Veel succes met de Annie Sloanverf en de schilderwerken. Ik gebruikte ze ook al eens voor een kast. Alleen dat waxen vond ik wat lastig en kon misschien wat beter. Maar ik was heeeeel blij dat er niet moest geschuurd worden, want mijn arm vindt dat maar niks. Misschien geef ik de kast volgend jaar nog eens een ander kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.